מוחמד סלאח התאמן וצפוי לשחק בגומלין מול מנצ'סטר סיטי

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

בשורות נהדרות לליברפול לקראת המפגש המרתק (שלישי, 21:45). גווארדיולה: "אנחנו עלולים להיות רדופים משני ההפסדים האחרונים. נצטרך ללמוד לסגור את הדלת"

(גודל טקסט)
הלחץ על מנצ'סטר סיטי הולך וגובר לקראת הגומלין מחר נגד ליברפול באיתיחד (21:45). אחרי ההפסד 3:0 לליברפול באנפילד במשחק הראשון והכישלון לזכות באליפות עם הפסד למנצ'סטר יונייטד באיתיחד, לפפ גווארדיולה יש אתגר עצום בלהעמיד את הקבוצה על הרגליים. סיטי ספגה שישה שערים בארבעה ימים, מה שלא קרה לה כל העונה. זו גם הפעם הראשונה שפפ ספג פעמיים שלושה שערים ברצף בשני משחקים בקריירה שלו כמאמן. במשחק הקודם אותו אירחה סיטי את ליברפול בליגה היא ניצחה 0:5, תוצאה שתספיק לסיטיזנס לעלות לחצי הגמר. זה בהחלט מבחן אופי לגווארדיולה, שלא הצליח לזכות עם באיירן מינכן בגביע עם האוזניים הגדולות.


פפ ניתח את הכישלון שלו בשני המשחקים האחרונים והודה לקראת ליברפול: "השחקנים שלי עלולים להיות רדופים משני ההפסדים האחרונים. ההפסד ליונייטד עושה את המשחק נגד ליברפול אפילו קשה יותר. אם למשל נוביל 0:2 נגד ליברפול, זה יכול להשפיע על השחקנים שלי כי זה קרה גם נגד יונייטד. היה לנו מומנטום נגד יונייטד שלא ניצלנו אותו ולזה יכולות להיות השלכות".


המאמן הספרדי התייחס גם לחשש מההשפעה המנטלית של שני ההפסדים האחרונים: "אולי אנחנו עכשיו מפחדים להפסיד שוב מבחינה מנטלית. אולי נלמד מזה לקח בעתיד שלא מספיק מה שאתה עושה במחצית אחת כמו נגד יונייטד. אולי הרמה שלנו בליגה לא מספיקה כדי לזכות בליגת האלופות. אנחנו צריכים ללמוד לסגור את הדלת במצבים כאלה כשאתה משחק נגד הגדולות או באירופה ולדעת לשמור על יתרון של שני שערים. נצטרך ללמוד את זה בעתיד".


סיטי ספגה שלושה שערים ב-19 דקות נגד ליברפול השנה ושלושה שערים ב-16 דקות נגד יונייטד. הקבוצה גם ספגה שלושה שערים בתשע דקות בהפסד הליגה לליברפול 5:4. עוד נתון די מדהים עבור אחת הקבוצות הכי טובות בעולם: ההפסד בליגה ליונייטד היה הראשון של סיטי בבית אחרי 16 חודשים. אגב, פפ סבל בעבר מסינדרום של ספיגות שערים בזמן קצר מאוד באלופות. עם באיירן בחצי הגמר נגד ברצלונה ב-2014/15 הוא ספג שוב שלושה שערים ב-13 דקות אחרונות בהן ניצחה ברסה בקאמפ נואו 0:3 והדיחה את באיירן, ומול ריאל מדריד ב-2014 בחצי הגמר ספג שלושה שערים ב-18 דקות בגומלין של חצי הגמר בהפסד 4:0 בסנטיאגו ברנבאו והודח. גווארדיולה מודה: "חשבתי על זה הרבה פעמים. הפסדתי כמה משחקים באלופות בעבר תוך ספיגת שערים בזמן קצר. אולי זו אשמתי. אני צריך לחשוב על זה".


מוחמד סלאח באימון (AFP)
מוחמד סלאח באימון (AFP)


יורגן קלופ התראיין שוב לאתר אופ"א ושיבח את פפ: "הקבוצות שלו עומדות נפלא על המגרש. הוא תמיד עושה החלטות מצוינות במהלך המשחק. תמיד היו לו שחקנים יצירתיים ענקיים על המגרש. בבארסה צ'אבי, ליאו מסי, אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס, גם בבאיירן היו לו שחקנים גדולים שתמיד עשו החלטות נכונות במהלך המשחק. כעת מי אין לו? גונדואן, דויד סילבה, סרחיו אגוארו, לירוי סאנה וכמובן קווין דה בריינה".


EXPRESS SPORT: Mentally scarred #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/bvEKVPLPJa

— Helen Miller (@MsHelicat) 8 באפריל 2018


בשורות גדולות לליברפול מכיוונו של מוחמד סלאח שהשתתף באימון וככל הנראה ישחק. כזכור, הכוכב המצרי נפצע במשחק הראשון בין הקבוצות ולא שיחק בדרבי מול אברטון. ליברפול משחקת ומתנהגת אחרת עם סלאח ובלעדיו ולא רק בגזרת כיבוש השערים. אבידה נוספת היא הקפטן ג'ורדן הנדרסון, שלא ישותף בשל צהובים. בסיטי עשוי לחזור להרכב סרחיו אגוארו, שנכנס כמחליף מול מנצ'סטר יונייטד. דנילו, דה בריינה, פרננדיניו, גבריאל ז'סוס, גונדואן וניקלס אוטמנדי הם שורה ארוכה של שחקני סיטי שחוששים מצהוב נוסף, כאשר אם יעברו את ליברפול אך יספגו צהוב הם לא ישחקו במשחק הראשון בחצי. בליברפול אלברטו מורנו צריך להיזהר אף הוא.


קלופ אמר במסיבת העיתונאים שהוא מרוצה שסלאח התאמן, אבל עדיין יצטרכו לבחון אותו מחר ולבדוק מה התגובה אחרי האימון. "אני לא חושב שמנצ'סטר סיטי פגיעה. הייתה להם עונה מדהימה, אבל היו להם שתי תוצאות שאולי אף אחד לא חזה אותן תודה לאל, אבל בואו נודה על האמת. יונייטד הייתה ברת מזל במחצית הראשונה נגד סיטי כי יכולה הייתה לחטוף שישה שערים. כשהפסדנו שם 5:0 בתחילת העונה כולם ראו כמה סיטי מוכשרת. היה ברור שהם קבוצה מעולה, אבל אין קבוצה מושלמת. אפילו ברצלונה לא חושבת שהיא כבר בחצי. כולם חושבים שסיטי תנצח, אבל אנחנו נעבור ואני חושב שיש לנו סיכוי גם לנצח. הניסיון במפעל לא עוזר. הניסיון של סבא שלכם עזר לכם בחיים שלכם? אתם צריכים ליצור ניסיון משלכם. הפסדנו בגמר הליגה האירופית אז מה הניסיון כאן".


סלאח עם ואן דייק באימון (AFP)
סלאח עם ואן דייק באימון (AFP)


הבלם וירג'יל ואן דייק הוסיף: "אסור לנו לבוא למשחק כאילו ניצחנו 0:3. אנחנו צריכים לבוא כאילו התוצאה 0:0 ולשחק על ניצחון. צריך להישאר רגועים ולא לחשוב שאנחנו הולכים לספוג מוקדם".


אצל המייטירדס עשוי ג'ורג'יניו ווינאלדום להיות גורם מכריע. כשהנדרסון מורחק ואמרה ג'אן פצוע, ההולנדי שהגיע מניוקאסל הופך לשחקן הכי חשוב במערך האחורי. קלופ תירגל אותו עוד במשחקי טרום העונה בתפקיד אחורי יותר למרות שהיה בעבר קשר תוקף. "הוא אמר לי עוד בקיץ שאולי יזדקק לי בתפקיד הזה ועכשיו אני עומד לעשות אותו במשחק הכי חשוב של העונה. אתה מרגיש אחריות גדולה יותר כשאתה יודע שאתה האחרון בקישור לפני ההגנה. אנחנו מאושרים מהניצחון במשחק הראשון, אבל ריאליים. יודעים שהכל יכול לקרות".


ווינאלדום. עלול להיות הגורם המכריע (AFP)ווינאלדום. עלול להיות הגורם המכריע (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי