ואלוורדה: כשאנחנו מפגינים את הרמה שלנו קשה להכניע אותנו

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | טוויטר

מאמן ברצלונה יודע את יחסי הכוחות לקראת הגומלין מול רומא (שלישי, 21:45): "התוצאה לטובתנו". דה אוזביו: "אם נעלה עם תשוקה ואמונה, אפשרי לעשות את המהפך". בוסקטס הפצוע בספק להתמודדות באולימפיקו

(גודל טקסט)
ברצלונה צריכה להזהיר משאננות יתר למשחק הגומלין מול רומא מחר (21:45) באולימפיקו. על פי כל הנתונים, העלייה של בארסה לחצי הגמר נראית ודאית. היא עברה 38 פעמים מתוך 41 שלבי נוק אאוט באלופות כשניצחה במשחק הראשון שלה. הניצחון 1:4 אמנם נותן להם מקדמה ענקית, אבל כבר היו דברים מעולם. רומא יכולה להתעודד מהעובדה שהפסידה רק פעמיים מול בארסה בחמישה משחקים ביניהן באלופות.


עיקר ההתרכזות של הקבוצה כרגע היא סביב שאלת סרחיו בוסקטס. למרות שלא התאושש לחלוטין מפציעתו, הקשר פתח נגד רומא בקאמפ נואו והוחלף בדקה ה-65. במשחק הליגה מול לגאנס (1:3) בשבת כבר לא שותף, אך ייתכן שיחזור שוב נגד רומא. הוא לא התאמן עם הקבוצה והיה תחת השגחתו של הרופא ריקרד פרונאה, אבל אמור להיות כשיר.


ליאו מסי כבש שלושער בניצחון על לגאנס וזה קרה לו בפעם ה-40 בקריירה שלו מאז עונת 2004/05 ו-45 עם כוללים גם את הנבחרת. ה-40 מתחלקים כך: 28 פעמים בקאמפ נואו ו-12 פעמים בחוץ. בליגה כבש שלושער 29 פעמים, בליגת האלופות 7 פעמים, 3 בגביע המלך ואחד בסופרקאפ הספרדי.  אגב, הפרעוש כבש העונה גם רביעייה ב-1:6 על אייבר.


נלסון סמדו עשוי לשחק כמגן ימני נגד רומא, לאחר שנכנס במשחק נגד לגאנס ואפשר לשחרר את סרג'י רוברטו לעמדת קשר. סמדו הרשים ביכולת ובמהירות שלו במשחק בשבת והוא צפוי להתחרות על עמדת המגן הימני באופן קבוע.


Ernesto Valverde: "Si estamos a nuestro nivel somos un equipo difícil de hacerle gol y tenemos argumentos para ganar" #RomaBarçapic.twitter.com/rdXeJcEbgv

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) April 9, 2018


מאמן בארסה ארנסטו ואלוורדה אמר במסע"ת: "התוצאה לטובתנו, אבל אנחנו צריכים לשחק כאילו 0:0. רומא חייבת לקחת סיכונים ונצטרך להתאים את עצמנו. אם אנחנו מפגינים את הרמה שלנו, קשה להבקיע מולנו ויש לנו סיכויים טובים לנצח".


השוער מארק אנדרה טר שטגן הוסיף: "יש לנו יתרון טוב ונצטרך להגן עליו. נצטרך לעשות משחק טוב כדי להמשיך בליגת האלופות. לרומא יש הרבה איכות. יש לנו קבוצה שבה כל השחקנים יכולים לתרום וזה עוזר לנו".


לואיס סוארס מקווה לכבוש בחוץ לראשונה מאז עונת 2015/16 באלופות, כאשר אז כבש מול רומא באולימפיקו בתיקו 1:1 בשלב הבתים. בארסה מקווה לעלות בפעם ה-16 לחצי הגמר כאשר ב-15 הקודמים היא עברה לגמר שבע פעמים ונכשלה שמונה. רומא עלתה לחצי הגמר רק ב-1983/4, כשמשם העפילה לגמר מול ליברפול והפסידה אותו באולימפיקו.


️ "THE PRINCIPAL 40" Messi revitalizes his candidacy for the Golden Boot award with his 40th hat trick #fcblivepic.twitter.com/zrmQ0ldUm0

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 9 באפריל 2018


ברומא, ג'נגיז אונדר הטורקי שלא שיחק בגלל פציעה במשחק הראשון התאמן אתמול בטריגוריה ויהיה כשיר למשחק. לעומתו, דייגו פרוטי בספק עקב הפציעה בקאמפ נואו. מצב הרוח אצל הג'אלורוסי ירוד אחרי ההפסד 2:0 לפיורנטינה באולימפיקו והם חוששים אפילו לאבד את הכרטיס לליגת האלופות לשנה הבאה אחרי שלאציו השתוותה אליהם בטבלה עם 60 נקודות ואינטר עדיין בתמונה עם 59 נקודות למרות הפסדה לטורינו 1:0.


"נעלה עם ההרכב החזק ביותר שלנו נגד ברצלונה", אמר המאמן אוזביו דה פרנצ'סקו, "ועם נעלה גם עם תשוקה, מחויבות ואמונה שאפשר לעשות את המהפך (רומא צריכה 0:3 או ניצחון בהפרש של ארבעה שערים) אולי נוכל לגעת בבלתי אפשרי. זאת בכל אופן תהיה הגישה שלנו, לא נוותר על מקום בחצי הגמר".



בוסקטס. הקשר אמנם לא התאמן אבל צפוי להיות כשיר (AFP)


הקשר ראג'ה נאינגולן: "במשחק הראשון שיחקנו טוב והיינו ממש חסרי מזל (שני שערים עצמיים). אם נשחק שוב טוב בתוספת לחימה ואמונה נוכל לנסות ולאיים על מחיקת היתרון של בארסה מהמשחק הראשון".


נאינגולן נשאל אם לא מפריע שמעולם לא זכה בתואר כלשהו: "יכולתי לשחק במועדון ענק, אבל בחרתי בכוונה ללכת למקום כמו רומא. זה אתגר גדול בהרבה לבחור בפרוייקט במועדון פחות בכיר ולהביא אותו להצלחות, וזה יותר מדבר אלי. אני גם מאמין שבסופו של דבר נזכה בתואר כלשהו, מועדון כמו רומא פשוט ראוי לכך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי