רומא הוכיחה שבכדורגל אין דבר כזה שטר ביטחון

מסי ושחקני ברצלונה מאוכזבים
מסי ושחקני ברצלונה מאוכזבים | Gettyimages

למרות פיגור 4:1 ומשחק שמראה לפרוטוקול בלבד, הקבוצה האיטלקית הציגה יכולת גבוהה בדרך למהפך ועלייה לחצי גמר ליגת האלופות. דני דבורין על הדחתה של ברצלונה

(גודל טקסט)

 מזמן לזמן מקבל עולם הכדורגל תיזכורת לכך שאין בטוח במשחק הכדורגל, או במילים אחרות שבכדורגל "אין חוקים". דוגמא לכך קיבלנו רק השבוע, כאשר קבוצת רומא מחקה באיצטדיונה פיגור של 4:1 ממשחקה בספרד מול ברצלונה, ובזכות ניצחון חלק של 0:3 הדיחה את ליאו מסי וחבריו מליגת האלופות.

הגומלין הזה שנערך ברומא, נחשב מלכתחילה למשחק פורמלי בלבד. למשהו שחייבים לעשותו למען הפרוטוקול. אחרי הכל ברצלונה שניצחה במשחק הראשון 1:4 את רומא, נתפסה בעיני לא מעטים (ואולי אף בעיני רבים מאד) כמי שמגיעה לאיטליה עם שטר ביטחון באמתחתה. המחשבה על כך שדרכה בטוחה לשלב הבא, נבעה בין היתר מהתוצאה המוחצת שנרשמה בספרד, ומן העובדה שגם אם ברצלונה תיקלע לפיגור זעיר, מסי נמצא שם והוא ידאג לתקן כל תקלה. מעבר לכך הרי רומא עצמה אינה מאריות הכדורגל ביבשת, ומכאן שלכאורה היה ברור מי תהיה המנצחת בסיכומם של שני המשחקים.

והנה כל אותם חישובים שלפני הגומלין התבררו כשגויים לחלוטין. ואם אוהדי הכדורגל באירופה הופתעו באולימפיקו של רומא, קל להבין איזו אכזבה היתה לאוהדיה השרופים של בארסה, ולשחקני הקבוצה. לא פעם נאמר, ואולי אף בצדק רב, שכל עוד ליאו מסי נמצא במגרש, הוא ימצא, בזכות גאוניותו, את הדרך לקבוע את גורלו של כל משחק. הוא עשה זאת כבר פעמים רבות מאד, וקבוצתו נהנית מיכולתו הפנומנלית – שהיא באמת יוצאת דופן לטובה בכל קנה מידה.


מנולאס ורומא הוכיחו שאין בטוח בכדורגל (Gettyimages)

באה רומא והוכיחה שבכדורגל אין שטר ביטחון, שגם יתרון בן שלושה שערים עלול לא להספיק, ושבארסה פגיעה ואנושית, בדיוק כמו כל קבוצה אחרת בעולם. בסיום משחק העלייה של רומא שמעתי דיבורים על כך שהניצחון הושג הודות לאמונתם של שחקניה ביכולתם לבצע את המהפך. אמונה ביכולת היא נושא חשוב, ואולם אמונה אינה מנצחת משחקים. את הניצחון רושמים ומשיגים בזכות יכולת גבוהה: יכולת לשתק את משחק ההתקפה של ברצלונה, ויכולת להבקיע שלושה שערים לרשת הספרדית.

אני כמעט משוכנע שגם כדורגלני מנצ'סטר סיטי עלו לגומלין מול ליברפול, מאמינים ביכולתם, והם אף הובילו במגרשם בתוצאה 0:1. אבל עובדה היא שלא עלה בידיהם להנחית את מהלומת הנוקאאוט, לא בגלל שלפתע פתאום חדלו להאמין ביכולתם. הם פשוט מאד כשלו בהגנה, ספגו שני שערים, והודחו מליגת האלופות. זו לא היתה האמונה, או חוסר האמונה. הייתה זו אי היכולת להמשיך להבקיע, ואי ההצלחה למנוע את השערים שספגו. בסוף תמיד היכולת היא שמכריעה – ועם כל הכבוד לטקטיקה ולאמונה, האיכות במשחק ספציפי היא שחתומה על התוצאה המושגת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי