בופון: לא מרגיש צורך להתנצל, אוליבר צעיר למשחקים כאלה

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | AFP

השוער האיטלקי הגיב לביקורות נגדו: "מה שאמרתי היה של אדם שלא מסתתר מאחורי צעיף של צביעות ובמקום זאת מוציא החוצה את מה שמבעבע לו בבטן". המשטרה חוקרת איומים כלפי אשתו של אוליבר

(גודל טקסט)
שוער יובנטוס, ג'אנלואיג'י בופון, מסרב לחזור בו מהאמות הקשות שהטיח בשופט האנגלי מייקל אוליבר שפסק על מפוקפק כשיובנטוס הובילה 0:3 על ריאל מדריד ביום רביעי והייתה בדרך להארכה בגומלין רבע גמר האלופות. כזכור, בופון אמר שלשופט יש בחזה פח זבל במקום לב ושלח אותו ליציע לאכול צ'יפס ולשתות עם אשתו וילדיו.


"לא אמרתי מעולם שלא היה כאן מצב לפנדל, אבל טענתי שהוא היה בעייתי מאוד וגבולי", אמר השוער האיטלקי האגדי. "הייתי אומר אותם דברים, אבל בצורה קצת שונה מבחינת השפה. בצורה יותר תרבותית, אבל התוכן יישאר דומה. אני עומד מאחורי כל מה שאמרתי". בופון גם הורחק במשחק ואם ימשיך לשחק עונה הבאה צפוי לעונש הרחקה כבד על ההאשמות נגד השופט.


בופון דיבר לתכונית הטלוויזיה "לה לנה" האיטלקית בתגובה לביקורת שהוטחה כנגדו בגין הביטויים נגד השופט שחרגו בעיני רבים מגבול הטעם הטוב. באנגליה היו כאלה שתמכו בשופט כמו גרהאם פול שופט העבר שטען כי הפנדל היה חוקי לחלוטין. בופון השיב: "אני חייב להגן עלי ועל חברי גם אם לא בצורה הכי יפה. הייתי חייב להוציא את זה גם אם זה הזיק לשמי הטוב. לעיתים מה שאנשים אומרים נראה לכם מוגזם במצבים מסוימים, אבל זה אני. אני ג'יג'י בופון".


עוד אמר השוער: "אינני מרגיש צורך לפצות או להתנצל על כלום, מכיוון שאני אנושי, ואני משקיע המון רגש, תשוקה, וכן – גם כעס במה שאני עושה. אני מוצא דרכים להביע את עצמי, בין אם אני צודק ובין אם לא. דיברו איתי מיד אחרי המשחק וזה טבעי שהייתי נסער וכעסתי מאוד".


ג'אנלואיג'י בופון עם אוליבר (AFP)
ג'אנלואיג'י בופון עם אוליבר (AFP)


"מה שאמרתי היה של אדם שלא מסתתר מאחורי צעיף של צביעות ובמקום זאת מוציא החוצה את מה שמבעבע לו בבטן", הוסיף. "אוליבר בן 33 ואני עדיין חושב שחסר לו ניסיון. שופט עם יותר ניסיון לא היה שורק במצב כזה כדי לא לקבוע את גורל המשחק. הוא היה נותן למשחק להתגלגל ולתת לשתי הקבוצות להיאבק על הכרטיס בהארכה. היינו קרובים לזה. הוא היה צריך לתת לכר הדשא לדבר. אולי תהיה לו קריירה מזהירה בעתיד, אבל כרגע הוא צעיר מדי למשחקים במעמד כזה".


פרשן "סאנדיי מירור" אוליבר הולט יצא נגד בופון וכתב: "הוא ניסה להרוס את השופט והרס לעצמו את הדימוי והקריירה בכל ההתקפה הזאת".


Buffon, a man so consumed by the idea of history as his narrative, that he tried to destroy a referee. He destroyed himself instead. MoS column here: https://t.co/xmsNkoj5dr@MailSport

— Oliver Holt (@OllieHolt22) April 14, 2018

גם כוכב יובנטוס בעבר אלסנדרו דל פיירו שיצא נגד בופון הגיב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני קורא ושומע המון דברים לאחרונה בעקבות דבריי. אני רואה שדבריי סולפו ונלקחו רק חצאי דברים מכל הדברים שאמרתי בנוגע לנושא, אך אלו שטוענים שאני נגד ג'יג'י, נגד יובנטוס או שמח לאידה של שיובנטוס שהודחה – אלו כבר טענות מעליבות, גם אם זה לא באמת שווה את היחס שלי".


במקביל, שופט המשחק מייקל אוליבר ספג לא מעט ביקורת אחרי הפנדל שהעניק לריאל מדריד, וכעת המשטרה הבריטית חוקרת איומים גם נגד אישתו. מספר הטלפון של לוסי אוליבר, שמשמשת גם כשופטת בליגת הנשים ובליגות הגברים הנמוכות, הופץ ברשתות החברתיות ומאז היא זכתה לקללות ואיומים רבים. איגוד השופטים גינה את המעשים, ומספר אוהדים איטלקיים החליטו להגיב עם ציוצי תמיכה בשופט האנגלי יחד עם ההשטאג #ItaliaLovesMichaelOliver.


גם פרשן הטלוויזיה גארי ליניקר התייחס לפרשה כשצייץ: "ההתקפות על מייקל אוליבר ואישתו דוחות. אני מעריץ גדול של בופון, אבל ההתנהגות שלו מאז רעילה ובעייתית. אוליבר עשה את העבודה שלו וקשה להתווכח עם ההחלטות שלו. אני מבין את הרגש, אבל הגיע הזמן לנטרל אותו ג'אנלואיג'י".


These vituperous attacks on Michael Oliver and his wife are repugnant. Big admirer of Buffon but his behaviour since has been inflammatory and out of order. Oliver was doing his job and hard to argue against his decisions. Understand the emotion but time to defuse it, Gianluigi.

— Gary Lineker (@GaryLineker) April 14, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי