הגיבור שלא ציפו לו: אולרייך יכול להציל את באיירן בשתי ידיו

סוון אולרייך
סוון אולרייך | AFP

כשנוויר נפצע, נאלצו הבווארים להשתמש בשירותיו של שוער מדוכא וחסר ביטחון. מאז הוא קיבע את מעמדו כראוי והערב בברנבאו הוא יכול לסלול את דרכו למונדיאל ואולי גם להדיח את ריאל מדריד בדרך לגמר האלופות

(גודל טקסט)

באיירן מינכן יודעת שהיא חייבת לכבוש הערב בסנטיאגו ברנבאו בשביל לנסות להפתיע את ריאל מדריד, אבל היא גם יודעת שמהעבר השני אסור לה לספוג לאחר שהפסידה 2:1 במפגש הראשון אצלה בבית. אם בהתקפה יש לה כוכבים נוצצים כמו רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר או פרנק ריברי, הרי שכל ההגנה צריכה לסמוך על שוער שעד לפני מספר חודשים היה די אלמוני ולא מוערך.

עד לתחילת העונה הנוכחית היה לבאיירן את מנואל נוייר, מי שנחשב אולי לשוער הטוב בעולם. היה על מי לסמוך, אבל בספטמבר האחרון נוייר נותח ברגלו לאחר שנפצע באימון והמועדון מסר שהוא לא יחזור כבר לשחק ב-2017. הוא סבל מפציעה בקרסול גם בעונת 2016/17 ולפי הסטטיסטיקה של אז, באיירן ספגה 0.7 שערים למשחק כשהוא עמד בשער, בעוד כשהוא לא – הממוצע עלה לשער למשחק. במועדון שררה אופטימיות שנוייר יחזור עוד במהלך העונה, אך זה לא קרה והוא שוב נאלץ לעבור ניתוח.

סוון אולרייך בן ה-29 התחיל לשחק בגיל חמש בתור קשר אחרי שנולד בשורנדורף, עיירה קטנה, 26 קילומטרים משטוטגרט. לאחר מכן עבר לשחק בשער. באיירן שיחקה כל העונה עם שוער שבשתי העונות הקודמות נקרא לדגל רק כשנויר נפצע (בסך הכל חמש הופעות). אולירך שיחק 16 עונות בשטוטגרט, מהן שמונה בבוגרים כשוער ראשון עם 175 משחקי ליגה, אך מעולם לא היה שם דבר בגרמניה. לפני שלוש עונות היה מוכן לעבור בתור שוער שני לבאיירן, גם בגלל שמאמן שטוטגרט אז ארמין וה לא ממש בנה עליו.


הסכים לשמש כשוער מחליף, הערב הוא בברנבאו מול ריאל (AFP)

פעם כינו את אולרייך "סוון-זירו", וכיום תומאס מולר שנשאל עליו אומר: "הוא פשוט המחליף המושלם לנוייר. הוא איש השנה שלנו. הוא הגיבור שאף אחד לא ציפה לו". כמו גם אחרים, מולר ממליץ לזמן אותו לנבחרת גרמניה: "לא רוצה להתערב בעבודה של יואכים לב, אבל הוא יכול להיות המחליף של מארק אנדרה טר שטגן, ואם נוייר יכלל בסגל למונדיאל, אז אולי השוער השלישי".

כשאולרייך משחק בבאיירן והודף שערים, הוא מושיט את היד לשמיים ואומר לאביו שלא זכה לראותו: "תודה על כל מה שנתת לי". את המשחק הראשון מול ריאל מדריד כינה "המשחק הגדול של חיי". הגומלין עשוי להיות אף גדול ממנו. המאמן יופ היינקס אמר עליו: "יש לו פוטנציאל ענק", והמנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' מודה: "הוא מועמד טבעי להיכלל בסגל למונדיאל". במשחק הראשון אולרייך אמר שלמד היטב את כריסטיאנו רונאלדו שאכן לא כבש לראשונה העונה באלופות, אבל זו תהיה משימה אף קשה יותר לעצור אותו בברנבאו.

מאמן הנבחרת יואכים לב לא רמז עד כה אם בכוונתו לזמן את אולרייך לגביע העולם, אך השוער נשאר רגוע: "אני רוצה לשחק במונדיאל כמו כל ספורטאי אחר, אבל אם לא אבחר לסגל זה לא יהיה אסון מבחינתי. מי שחשוב לי יותר הם אשתי ליסה והבת שלי מאליה, שהם הקמע של ההצלחה שלי כבר הרבה שנים, אבל אם תומאס מולר אמר עלי דברים כאלה זה מחמיא לי מאוד".


אולרייך. המשפחה חשובה מזימון למונדיאל (AFP)

המזל הגדול יותר של אולרייך היה שהיינקס הגיע למועדון. כמו כל הקבוצה הוא היה מדוכא, חסר ביטחון ולא ידע עד ינואר האחרון לאן פניו מועדות. היינקס סיפר: "כשהגעתי באוקטובר מצאתי שוער חסר ביטחון ועצוב". אולרייך אמר בראיון ל"קיקר": "היה לי חשוב מאוד לקבל גב מהיינקס. אנצ'לוטי כמעט לא דיבר איתי ולא ניסה לעודד אותי. הלחץ עלי בקבוצה היה גדול כי הייתי החוליה החלשה". גם חבריו לקבוצה האשימו אותו בכמה טעויות שעשה בתחילת העונה במספר משחקים. היינקס, שיש שקוראים לו "הפסיכולוג", החזיר לו את הביטחון. אולרייך שיחק העונה 43 משחקים, ספג 37 שערים ושמר על רשת נקייה 17 משחקים. הוא נשאר נאמן לבאיירן מינכן והאריך את חוזהו עד 2021, מה שלא הפריע למספר קבוצות גדולות באירופה לגשש אחריו. "אני יודע מה המקום שלי. כשנוייר יחזור לשחק, המאמן יצטרך להחליט מה לעשות", סיכם אולרייך.

אם באיירן מינכן תעלה לגמר האלופות, הוויכוח סביב אפודת השוער הראשון לקראת אותו משחק יתחמם. סביר להניח שעד ה-26 במאי נוייר יהיה כשיר, והיינקס יצטרך להחליט. בתקשורת מציינים שזו תהיה אחת ההחלטות הקשות בחייו עבור המאמן הוותיק. אולרייך אומנם פחות מנוסה, אבל נוייר חוזר מפציעה ארוכה. אולרייך צעיר ממנו בשלוש שנים, נמוך ממנו בסנטימטר (1.92 מטר) ורזה בחמישה קילו (87). ריימונד הינקו פרשן ב"ספורט בילד" כתב: "כל החלטה של היינקס יכולה לפגוע בנשמות העדינות של שניהם". הערב נראה את אולרייך במבחן נוסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי