מי הבוס: רונאלדו וסלאח ייפגשו לקרב ראש בראש

מוחמד סלאח, כריסטיאנו רונאלדו
מוחמד סלאח, כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

גמר ליגת האלופות הולך ומתקרב ושני השחקנים יעמדו במוקד. הפורטוגלי שהבקיע 50 שערים בכל המסגרות העונה ירצה להניף גביע שלישי ברציפות, בעוד ששחקן השנה בפרמיירליג ירצה לסיים עונה חלומית עם הגביע

(גודל טקסט)

מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, אמר על מוחמד סלאח שהוא צריך לשחק עוד 15 שנה על מנת להשתוות למספרים שניפק עד כה כריסטיאנו רונאלדו, ואילו מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן הצהיר שהוא לא היה מחליף את המצרי ברונאלדו בשום מצב. מטבע הדברים שלקראת גמר ליגת האלופות בין הבלאנקוס לבין המייטירדס בשבת הקרובה בקייב, העיתונאים מנסים לייצר עימות ראש בראש בין שני השחקנים.

בהיעדרו של ליאו מסי, סלאח תופס את הבמה המרכזית בתור היריב של החלוץ הפורטוגלי. השוואה במספרים תמיד נותנת אינדיקציה רחבה לגבי ההישגים האישיים של השחקן. עבור שניהם העונה הזו מצטיירת כמדהימה – רונאלדו הבקיע 50 שערים במדריד ובנבחרת, בעוד שסלאח 48. רונאלדו כבש העונה 31 שערים במחציות השניות לעומת 25 של סלאח. האם זה שם דגש על הווינריות שלו?

רונאלדו הוא המלך הבלתי מעורר של ליגת האלופות. הפורטוגלי כבש 120 שערים במפעל ב-152 משחקים. 20 שערים יותר ממסי וכמובן שסלאח כבש הרבה פחות – 13 שערים ב-27 הופעות וזה כולל את הרקורד שלו גם בבאזל. העונה כבש רונאלדו בממוצע שער בכל 72 דקות ורשם 86 אחוזי הצלחה בדריבלים. הוא ביצע 27 כאלה בצורה מוצלחת הרבה יותר מניימאר, מסי וסלאח. רונאלדו לא החמיץ ולו דקה אחת העונה בליגת האלופות. יש לו יותר דקות מכל שחקן אחר בריאל מדריד. הוא גם השחקן היחיד שכבש 11 שערים רצופים במפעל (שיא). שער העונה גם נרשם על שמו לאחר שכבש שער מדהים בבעיטת מספריים מול יובנטוס.

רונאלדו השחקן היחיד במפעל שכבש בשלושה גמרים. בעונת 2013/14 הוא כבש 17 שערים וזה שיא במפעל. אם ירצה לשבור אותו יצטרך לכבוש שלושה שערים מול ליברפול. הוא כבש העונה 15 שערים באלופות לעומת עשרה של סלאח. שוער ליברפול, לוריס קאריוס, יצטרך להיזהר כי רונאלדו בעט השנה יותר מכל חלוץ אחר למסגרת באירופה – 33 בעיטות. דוגמא נוספת לכך שהוא מגיע חד ברגעים המכריעים היא הפנדל המכריע שכבש מול יובנטוס. שער שהעלה את ריאל לחצי הגמר נגד באיירן. אף שחקן בריאל מדריד לא כיסה יותר קילמטרז' ממנו השנה באירופה – 112 קילומטרים.


רונאלדו כבש כבר בשלושה גמרים, סלאח רוצה לכבוש כבר בראשון (AFP)

המספרים המדהימים של רונאלדו לא מוחקים את אלה של סלאח שהייתה לו עונה מדהימה גם כן. מעולם אף שחקן לא רשם עונת בכורה טובה יותר בליברפול. הוא כבש 32 שערים בפרמיירליג ושבר את שיא כל הזמנים. בנוסף, חסרים לו שלושה שערים (44) בכל המפעלים בכדי להשוות את השיא של איאן ראש עם 47. הוא המצרי היחיד בכל הזמנים שכבש בבכורה שלו באלופות בשתי קבוצות שונות (באזל וליברפול). אופ"א בחרה פעמיים שערים שלו לשער המחזור – פעם אחת ברבע גמר ופעם נוספת בחצי.

סלאח כבש העונה שמונה שערים ברגל שמאל, יותר מכל שחקן אחר. הוא כבש עשרה שערים באלופות, בממוצע שער כל 90 דקות. 77 אחוז מהבעיטות שלו היה למסגרת וכאן הוא מקדים בגדול את רונאלדו עם 48 אחוז בלבד. הוא השלים 28 דריבלים העונה. יותר ממה שעשו קיליאן אמבפה, ראחים סטרלינג ורונאלדו יחדיו. הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של ליברפול שמגיע למספר דו ספרתי באלופות. מול רומא הוא כל הבעיטות שלו הלכו למסגרת, ואת כל הדריבלים סיים בהצלחה. ראוי להזכיר שהוא גם זכה בשחקן השנה בפרמיירליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי