קמצן וטוב לו? כך ליברפול פספסה את רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו עם ג'יימי קראגר
כריסטיאנו רונאלדו עם ג'יימי קראגר | Gettyimages

לאדומים ממרסיסייד הייתה הזדמנות לשים את היד, אך דרישותיו טירפדו את המעבר ומי שהצטרף היה הארי קיואל. וגם: המאזן הלא מעודד של CR7 מול הקבוצה מאנפילד והשיא המדהים שהוא יכול לנפץ הערב. יוכין מתכונן

(גודל טקסט)

אז מה היה קורה לו כריסטיאנו רונאלדו היה חותם בליברפול? ארסן ונגר אומנם אהב לדבר על הפספוס של ארסנל, אבל גם לאדומים ממרסיסייד הייתה לכאורה הזדמנות להחתים את הנער המוכשר מספורטינג ליסבון ב-2003, לפני שמנצ'סטר יונייטד שמה עליו את ידה.

היה זה דווקא בזכות חבר קרוב של אלכס פרגוסון. אלכס מילר, ששיחק בזמנו לצידו של הסקוטי הג'ינג'י בריינג'רס ונותר איתו בקשר מצוין עד היום, התמנה ב-1999 אחרי שכנועים רבים לצוות האימון של ליברפול. לשם התחלה, הוא הכין תוכניות טקטיות לקראת מפגשים עם יריבות צמרת, וכתוצאה מכך – בין היתר בזכות ההיכרות המעמיקה עם פרגי – השתפרו מאוד תוצאותיה של הקבוצה במשחקים נגד השדים האדומים. לאחר מכן, הוחלט כי מילר יעסוק בעיקר בסקאוטינג, והוא טייל ברחבי היבשת בחיפוש אחרי נערים מבטיחים. אחד השמות שהועבר עם המלצה חמה במיוחד היה רונאלדו, עוד לפני שעשה את הפריצה במדי ספורטינג.

העניין הוא כי כאשר נעשו הגישושים, הבינו בליברפול כי דרישותיו הכספיות של הפורטוגלי גבוהות יחסית לגילו. ז'ראר הוייה, המנג'ר הצרפתי של האדומים, לא רצה לשבור את מסגרת השכר כדי להביא שחקן אלמוני יחסית. באותה תקופה כבר החתימה ליברפול שני צעירים עם פוטנציאל גבוה מאוד – אתנוני לה טאלק ופלורן סינאמה-פונגול. הם היו צרפתים, ולכן הקשר שלהם להוייה היה טבעי ופשוט יותר. בנוסף, החליט המועדון לנצל את המשבר הכלכלי של לידס כדי להחתים את הארי קיואל, והכוכב האוסטרלי היה דומיננטי מאוד בתקופה המדוברת. "הוא היה נפלא ורעב מאוד לתארים", סיפר הוייה.

אז קיואל היה אמור להיות הסופר-סטאר של ליברפול, אבל הוא נפצע, וההבטחה הגדולה ירדה לטמיון. לה טאלק וסינאמה-פונגול נכשלו באופן מוחלט, בעיקר בשל בעיות אופי. הראשון החליף אינספור קבוצות, ומבלה כיום באורליאן מהליגה הצרפתית השניה, השני ביקר במקומות מוזרים אף יותר, ונסע לבסוף לקרוע רשתות בתאילנד. מאידך, הקשר הראשוני בין רונאלדו ליונייטד נוצר כמעט במקרה, במסגרת משחק ידידות מול ספורטינג, אחריו ביקשו השחקנים מהמנג'ר להביא את ילד הפלא לקבוצה. הוייה נדהם כאשר היריבה הגדולה שילמה 12 מיליון ליש"ט תמורת השחקן אותו החליט לדחות מטעמי קמצנות. השאר היסטוריה.

ז'ראר הוייה. הפורטוגלי היה יקר מדי לטעמו (גטי אימג'ס)
ז'ראר הוייה. הפורטוגלי היה יקר מדי לטעמו (גטי אימג'ס)

הוייה כבר מזמן לא רלוונטי, ורונאלדו עזב את מנצ'סטר לפני 9 שנים כדי להפוך לגדול שחקני ריאל מדריד בכל הזמנים, אבל המפגש שלו עם היריבה האזורית החשובה ביותר של השדים האדומים במעמד גמר ליגת האלופות עדיין פיקנטי במיוחד. הרי הוא שומר פינה חמה בלב לאוהדים ולאולד טראפורד, ולעתים אף יש דיווחים משונים על חזרתו האפשרית. כאשר יתייצב הפורטוגלי מול החבורה באדום בקייב, הוא יזכור כי המאזן שלו נגד ליברפול לא מרשים במיוחד. למעשה, בהשוואה ליתר היריבות ניתן להגדיר אותו כמאכזב מאוד – 3 שערים בלבד ב-11 משחקים.

את המשחק הראשון בקריירה מול ליברפול רונאלדו הפסיד – 1:0 באולד טראפורד באפריל 2004. דני מרפי כבש אז את השער הבודד בפנדל. גם את המשחק האחרון מול ליברפול בחולצת יונייטד רונאלדו הפסיד – הוא אפילו הובס 4:1, במרץ 2009 באולד טראפורד. הפורטוגלי הבקיע את השער הראשון בפנדל, אבל פרננדו טורס, סטיבן ג'רארד, פאביו אאורליו ואנדראה דוסנה (מישהו זוכר אותו?) חתומים על הקאמבק המפואר. גם במשחק הנוק-אאוט היחיד בקריירה מול ליברפול, כריסטיאנו הפסיד. היה זה בשמינית גמר הגביע האנגלי ב-2006 כאשר פיטר קראוץ' כבש את השער הקריטי ב-0:1 באנפילד. מעבר לכך, היו לרונאלדו בעיקר נצחונות, אבל דווקא במשחקים החשובים ביותר הוא נכנע.

עם ריאל מדריד, המאזן השתפר כאשר הלבנים הוגרלו מול ליברפול בשלב הבתים בעונת 2014/15. זו היתה תקופה נוחה לפגוש את הקבוצה של ברנדן רוג'רס אשר חיפשה את עצמה אחרי העזיבה של לואיס סוארס, ורונאלדו הבקיע ב-0:3 הקליל באנפילד, לצד צמד של קארים בנזמה. הצרפתי העניק למדרידאים גם נצחון 0:1 בסנטיאגו ברנבאו, וליברפול סיימה במקום השלישי אחרי באזל ונשרה לליגה האירופית. חודשים ספורים לאחר מכן הגיע יורגן קלופ, והחלה המהפכה הגדולה. כיום היא מסתכלת לריאל בעיניים לקראת הגמר הגדול, וממש לא חוששת ממנה.

רונאלדו עם פרגוסון בזכייה שלהם יחד בליגת האלופות (גטי אימג'ס)
רונאלדו עם פרגוסון בזכייה שלהם יחד בליגת האלופות (גטי אימג'ס)

ואולם, הנסיון עומד לצד הפורטוגלי, והוא עשוי לקבוע שיא היסטורי חדש בשבת. שחקני ריאל רבים זכו בליגת האלופות שלוש פעמים ב-2014, 2016 ו-2017, אבל רק רונאלדו הניף את הגביע גם עם קבוצתו הקודמת. ביחד עם הזכיה של מנצ'סטר יונייטד על חשבון צ'לסי, ג'ון טרי ואברהם גרנט ב-2008, יש לכריסטיאנו ארבעה תארים בליגת האלופות – וזה שיא כאשר לוקחים בחשבון את המפעל במיתוגו הנוכחי. את ההישג הזה הוא חולק עם גיבורי ברצלונה (ליאו מסי, אנדרס אינייסטה וצ'אבי), וגם עם קלרנס סיידורף הייחודי שזכה בליגת האלופות ארבע פעמים עם שלוש קבוצות שונות – איאקס, ריאל ומילאן. אם יקבל את הגביע החמישי, יהיה רונאלדו לבדו בפסגה לפני הפרעוש, ואין ספק שהוא מייחס לכך חשיבות מיוחדת. אין שחקן שאוהב יותר לנצח ולקבוע שיאים חדשים מאשר כריסטיאנו.

על הדרך, הוא ישתווה לאגדות ריאל, כולל אלפרדו די סטפאנו, שזכו 5 פעמים בגביע האלופות בסוף שנות ה-50', ורק פאקו חנטו המיתולוגי יישאר לפניו עם 6 זכיות (1956, 1957, 1958, 1959, 1960 ו-1966). אם ירצה הגורל, תהיה לו גם הזדמנות לעקוף את חנטו. זה אפשרי. לעשות את הצעד הענק דווקא על חשבון ליברפול יהיה נפלא מבחינת כוכב המזוהה עם מנצ'סטר יונייטד, אבל גם לאדומים יש כעת צ'אנס לסגור חשבון היסטורי ולנצח שוב את כריסטיאנו ברגע האמת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי