שוערי העבר סבורים: קאריוס רחוק מלגמור את הקריירה

קאריוס
קאריוס | AFP

שוער ליברפול ביצע טעויות קשות, והעובדה שזה קרה בגמר ליגת האלופות מוסיפה משקל על הלב שלו. דני דבורין דיבר עם יצחק ויסוקר ואסי רחמים, והם משוכנעים שהוא יתמודד, ימשיך הלאה ויתגבר על המקרה

(גודל טקסט)

עד כמה, אם בכלל, עלולה היכולת שהציג שוערה של ליברפול לוריס קאריוס בהפסדה 3:1 לריאל מדריד לפגוע משמעותית בהמשך הקריירה שלו? אני סבור שאין להגזים בהשלכותיה, וגם שוערי העבר יצחק ויסוקר ואסי רחמים חושבים שמוגזם יהיה לחשוב שקאריוס "גמר את הקריירה".

קאריוס אינו השוער הראשון , כנראה גם לא האחרון, שסופג שערים הניתנים למניעה. הביקורת מופנית כמובן לעבר השער הראשון שספג (מרגלו של בנזמה), כאשר גילגל בידו את הכדור לקרבתו של חלוץ ריאל, שלא היסס ודי היה לו בהושטת רגל כדי להפנות את הכדור הישר לרשת החשופה. בעייתו הגדולה של קאריוס הינה בעובדה שהשער של בנזמה, וגם השער האישי השני שהבקיע בייל בבעיטה ממרחק, הושגו במשחק גמר ליגת האלופות של אירופה. לשוערים אחרים שאיכזבו קשות נשכחו אותם שערים, מפני שהבמה היתה שונה לחלוטין כמו למשל במהלך משחקי ליגות, ולא במשחק הכי חשוב שיש לקבוצות אירופה להציע.

מה לעשות, כשמדובר בגמר ליגת האלופות, שמאות מיליוני אוהדים חוזים בו באמצעות שידור ישיר בטלוויזיה, אפקט השגיאות והטעויות מועצם אלף מונים. כאן אף טמונה כאמור בעייתו המשמעותית של שוער האדומים. כי על שני השערים האלה ידובר משך שנים רבות, והם כבר נרשמו ברזומה המיקצועי של קאריוס.

כאשר אני משוחח לאחר המשחק עם שוער העבר של נבחרת ישראל, יצחק ויסוקר, הוא אומר לי ש"הכי נכון יהיה להגדיר את שני השערים כ'תאונת עבודה'. מי שלא עושה, אינו טועה. כמו בכל מקצוע, ישנן טעויות וישנן תאונות. אבל מכאן ועד לאמירה החלטית לפיה קאריוס גמר את הקריירה – רב המרחק. דברים יהיו תלויים במידה רבה בשוער עצמו. עד כמה הוא בעל חוסן נפשי, או שמא הוא שברירי. המצב אינו נחמד ואינו נעים", אומר ויסוקר.

ויסוקר.
ויסוקר. "דברים יהיו תלויים בשוער עצמו" (אלבום פרטי)

בתשובה לשאלה נוספת מדבר שוער העבר של נבחרת ישראל, על כך ש"קאריוס כבר אינו שוער אנונימי. הוא בבעיה, ואולם ישנו צוות שיכול לאושש אותו. אחרי הכל, שוער המשחק ברמות הגבוהות ביותר ושבחר בתפקידו כמקצוע חייב להפנים את המציאות, או לחילופין ללכת הביתה. אחרי הכל זהו ענין של אופי", מדגיש ויסוקר.

גם שוער עבר אחר, אסי רחמים, שלבש משך 15 עונות את מדיה של הפועל באר-שבע (ושהיום הוא מנכ'ל הקבוצה), וששיחק בשתי קדנציות בהפועל אשקלון וכן באשדוד וביבנה, סבור ש"אל לו לקאריוס להיכנס למרה שחורה. עליו להרגע, שכן כל ספורטאי גם עובר ימים קשים. נכון הוא שתיזמון שגיאותיו של שוער ליברפול הינו גרוע מכל הבחינות. חשיבותה של הבמה והעובדה שגמר ליגת האלופות הוא כה מתוקשר יצרו את הטיימינג הגרוע, ואולם לא כל אחד יכול להיות שוער ליברפול ומכאן שלא סתם הוא ניצב בשערה. שוער כדורגל", מוסיף אסי רחמים, "הוא התפקיד הקשה והאכזרי מכל התפקידים במשחק הכדורגל. שוער יכול לבצע תשע עצירות מזהירות, ולטעות פעם אחת בלבד. מובן שיזכרו לו את אותה טעות ולא את תשעה המצבים בהם מנע שערים בטוחים. הקריירה של קאריוס רחוקה מלהיות גמורה, ואולם בראש וראשונה על השוער עצמו להאמין ביכולתו ולהתגבר", מסביר אסי.

סיכומו של דבר: כשוך הסערה נדע עד כמה עלה בידו של קאריוס להתמודד עם הביקורות ואולי אף לצאת מחוזק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי