אגף התנועה: המפתח של באר שבע לעבור את זאגרב הוא מצד שמאל

ברק בכר
ברק בכר | אודי ציטיאט

הקרואטים מגיעים למשחק מנקודת מוצא שונה לחלוטין מזו של הנציגה הישראלית, וזה מתבטא גם בסגנון המשחק. ברק בכר יצטרך להתרכז בעיקר בלעצור את אורשיץ' ואולמו, ולתת לעזרא את השטח שלו. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

דינמו זאגרב היא קבוצת ההפך מהפועל באר שבע. האלופה הישראלית קבוצה יחסית מבוגרת, מנוסה, כזו שיודעת להתמודד במצבים ובמעמדים הללו. באר שבע קבוצה שקונה שחקנים איכותיים, האלופה הקרואטית היא קבוצה שמייצרת כאלה. המטרה העיקרית שלה היא לשווק אותם בכסף גדול. זו אולי הסיבה שייתכן שלא נראה היום את פיליפ בנקודיץ' בן ה21, בלם מצויין שתג המחיר שלו עומד על למעלה מ20 מליון אירו. אין לקרואטים שום כוונה לסכן אותו בפציעה רגע לפני המעבר הגדול.

היריבה של באר שבע היא אמנם קבוצה עם מסורת ארוכת שנים, שרשמה שש הופעות בליגת האלופות, אבל הקשר בין ההישגים הללו לבין הקבוצה הנוכחית תלוש לחלוטין. דינאמו זגרב היא קבוצה צעירה לטוב ולרע, דינאמית, קיצבית, לוחצת, אך חסרת ניסיון. בנקודה הזו ובתוספת הגומלין בטרנר טמונות התקוות של ברק בכר.

הקרואטים משחקים בשיטת 4-1-4-1, שיטה עם המון שחקנים בקישור, שמשמעותה חלוץ אחד איכותי מאוד בשם מריו גבראנוביץ, נמוך קומה ומריח שערים. הקרואטים ינסו שוב ושוב ליצור יתרון באגפים, שם יש להם הרבה מאוד כשרון, אבל אל תצפו למשחק הגבהות. הקרואטים משחקים על הארץ, בדיוק כמו הנבחרת שלהם.

גבארינוביץ' במדי נבחרת שווייץ. חלוץ אחד איכותי (Gettyimages)
גבארינוביץ' במדי נבחרת שווייץ. חלוץ אחד איכותי (Gettyimages)

הרעה והטובה במפגש הזה תגיע משמאל. לקרואטים כנף שמאל מצוינת, אורשיץ', שהגיע מהליגה הדרום קוראנית בינואר והספיק לכבוש ארבעה שערים ולבשל פעם אחת. המודריץ החדש של קרואטיה, דני אולמו שמשחק במרכז, אוהב לעשות גיחות לכנף השמאלית. שם, עם יתרון מספרי, אולמו הופך לקטלני וברזומה שלו שמונה שערים ושישה בישולים. זה מאזן מרשים לילד שגדל בברצלונה, ותג המחיר עליו רק עולה ועולה. הקרואטים מיהרו לסדר לו אזרחות מקומית ועכשיו הוא צריך לבחור בין ספרד לקרואטיה. האמת בחירה קשה. כל זה מבטיח לבן ביטון הרבה מאוד עבודה, והוא גם יצטרך לקבל הרבה עזרה, אבל אם יש מישהו שיכול הגנתית לעמוד במשימה זה בן ביטון.

שוב חוזרים לשמאל, הפעם של האלופה הישראלית. סטויאנוביץ, המגן הימני שצפוי לפתוח הערב, הוא לא הבחירה הראשונה של ננאד בייליצה. בעונה שעברה הוא בישל פעמיים בלבד, למרות שהוא נוטה להצטרף לא מעט להתקפות. זו הסיבה מדוע הובא מוחרמי האיראני לעמדת המגן הימני, אבל הוא כידוע סובל מ"פציעה" פוליטית שתמנע ממנו מפגש מול באר שבע. תוסיפו לזה את היעדרותו הצפויה של בנקוביץ' הבלם, כשאת מקומו יתפוס ככל הנראה בלם הרכש הצרפתי מסיינט אטיין תאופיל קאתרין, ותקבלו קו ימני חדש לחלוטין, לא מתורגל ונקודת חולשה קרואטית.

כאן נכנס לתמונה מי שבשנה שעברה הפך אולי ראשונה בקריירה שלו לשחקן מאני טיים, כזה שאפשר לסמוך עליו. חן עזרא.

עזרא. הפך סוף סוף לשחקן מאני טיים (דני מרון)
עזרא. הפך סוף סוף לשחקן מאני טיים (דני מרון)

עזרא פתח את הקדנציה בבאר שבע עם שערים בשני המפגשים מול טאלין, שלבטח יוסיפו לו ביטחון. כשמסתכלים על העובדה שבאר שבע ככל הנראה תתגונן יותר מאשר תתקוף במשחק הערב, זה אמור לאפשר לעזרא לקבל שטחים פתוחים כמו שהוא אוהב. ביחד עם הצטרפות טובה של אורן ביטון זו יכול להיות השביל של בכר לעבר שער החוץ במקסימיר. ואז, כשעזרא יתעייף מהספרינטים ומעבודת ההגנה, המאמן ישלוף מהספסל את טוני ווקאמה.

מאז פרסום הפוסט הנזעם של וואקמה יש תפנית בעלילה, הצדדים נפגשו ועשן לבן נראה באופק. זה הספיק לניגרי כדי להחליף תקליט, לבלוט באימונים ולהעביר מסר לבכר: אני מוכן. 20 דקות טובות של טוני וואקמה יכולות למוטט את קו ההגנה הימני של הקרואטים.

המשימה הבאר-שבעית לא קלה, אבל גם לא בלתי עבירה. להיזהר משמאל, לעקוץ משמאל, ומשם הדרך לשלב הבא יכולה להיות קצרה יותר.

ואף מילה על הגרלת הסיבוב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי