טן האח: נפלא שנהיה בחגיגה של ליגת האלופות, אנחנו שייכים אליה

אייאקס
אייאקס | Gettyimages

למרות היכולת וה-0:0 מול דינמו קייב, באייאקס מרוצים מהחזרה למפעל היוקרתי אחרי ארבע שנים. דה יונג: "מקווה לפגוש את ברצלונה בשלב הבתים". דה ליכט: "זה לא רק כסף אלא גם יוקרה". חוזהו של זייש יוארך

(גודל טקסט)
אחרי ארבע שנים, אייאקס אמסטרדם חזרה לשלב הבתים של ליגת האלופות לאחר שסיימה בתיקו 0:0 בחוץ מול דינמו קייב, שהספיק לה אחרי ניצחון 1:3 ב"יוהאן קרויף ארנה" במשחק הראשון. אייאקס אומנם הגיעה ללא מעט הזדמנויות כולל החמצת פנדל של דושאן טאדיץ' והייתה יכולה להוביל כבר בהפרש גבוה במחצית הראשונה, אבל מרוצה בעיקר מהחזרה למפעל היוקרתי כשבנוסף החזירה לעצמה את ההשקעה ברכש בחלון ההעברות כשהניסה לקופתה 40 מיליון יורו.


דייל בלינד שחזר ממנצ'סטר יונייטד לאייאקס בקיץ האחרון העלה תמונה של חגיגות הקבוצה מחדר ההלבשה. המאמן אריק טן האח אמר אחרי המשחק: "אייאקס חזרה להיכן שהיא שייכת, לליגת האלופות. זו משמח שהקבוצה הזאת הצליחה להתחבר בזמן כל כך קצר והתפתחה ממשחק למשחק במוקדמות. זה נפלא שנהיה בחגיגה של ליגת האלופות כי אנחנו שייכים אליה".


בעיתון ההולנדי "דה טלחראף" נכתב שטן האח היה בלחץ במוקדמות בגלל שהנהלת אייאקס השקיעה 30 מיליון יורו בחיזוק וצירפה את טאדיץ' מסאות'המפטון ואת בלינד ממנצ'סטר, אבל המאמן טען שלא הרגיש שום לחץ: "באייאקס אנחנו תמיד צריכים להוכיח יכולת ולהגיע להישגים כך שזה לא דבר חדש. הראנו הרבה שליטה בכל המשחקים במוקדמות. נצטרך להיות הרבה יותר יעילים בשלב הבתים עצמו כי החמצנו המון הזדמנויות בקייב. אני הולך לתת להם בראש. אני הולך לגעור בשחקנים כדי שישתפרו".


אחד הכשרונות הגדולים של הקבוצה, הבלם מתיאס דה ליכט, אמר: "אנחנו בטירוף והולכים לחגוג, אבל נצטרך לבדוק למה החמצנו כל כך הרבה פעמים. למרות שהחמצנו הוצאנו 0:0 וזה מראה עד כמה אנחנו טובים. לעלות לליגת האלופות זה לא רק עניין של כסף, אלא גם של יוקרה שמועדון כמו אייאקס היה שייך שנים לחבורה הזאת. מדובר בטורניר הכי יוקרתי שקיים וכשחקן אתה תמיד רוצה להיות שייך לרמה הזאת".


 

Champions League!!!! What a performance! Surviving 3 rounds! Proud of the team! ❌❌❌ Thanks to the fans who travelled!

A post shared by Daley Blind (@blinddaley) on


פרנקי דה יונג שהיה מבוקש בברצלונה אמר שוב אחרי המשחק שהוא נשאר באייאקס: "אולי יום אחד אגיע לברצלונה, אבל לא השנה. אני מקווה לפגוש את ברצלונה בשלב הבתים, אבל רק כשחקן של אייאקס". מנהל אייאקס מארק אוברמאס אמר: "הצלחנו להשאיר את הכשרונות הצעירים בבית. רק חכים זייש יכול לעזוב, אבל אני מקווה שהוא יישאר". אייאקס רוצה להחתים אותו אותו על חוזה חדש עד 2021 אחרי שהוא מצא שפה משותפת עם דושאן טדיץ' ודה יונג ובקבוצה מציעים לו גם העלאה בשכרו. המאמן טן האח אמר שיש מו"מ בין הצדדים כבר תקופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי