ליברפול בדרג השלישי, ב-19:00: הגרלת שלב הבתים בליגת האלופות

מוחמד סלאח חוגג על רומא
מוחמד סלאח חוגג על רומא | AFP

32 הקבוצות יחולקו הערב לשמונה בתים של ארבע קבוצות בטורניר היוקרתי, חניכיו של קלופ צפויים להיות בבית אטרקטיבי מאוד. אינטר חוזרת אחרי שבע שנים ותהיה בדרג הרביעי. סך הפרסים הכספיים גדל ל-700 מליון יורו

(גודל טקסט)

הנה זה חוזר. המנגינה המוכרת, האיצטדיונים המפוארים, הלילות האגדיים. אחרי שהסתיימו משחקי הפלייאוף, הערב (חמישי, 19:00) תתקיים הגרלת שלב הבתים של התואר היוקרתי מכולם – ליגת האלופות. ההגרלה תיערך בטקס במונאקו, בו גם יחולקו פרסי אופ"א השונים למצטיינים של העונה שעברה כולל שחקן השנה, שחקנית, שוער השנה, המגן, הקשר והחלוץ המצטיינים.

ל-26 הקבוצות שכבר עלו לשלב הבתים הצטרפו אתמול שש קבוצות נוספות שצלחו את שלב הפלייאוף והשלימו את תמונת 32 הקבוצות המשתתפות בטורניר, שיחולקו לשמונה בתים של ארבע קבוצות. הגמר יערך בראשון ליוני 2019 באיצטדיונה הביתי של אתלטיקו, הוונדה מטרופליטנו במדריד.

 ארבעת הדרגים:
דרג 1: ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, פאריס סן ז'רמן, לוקומוטיב מוסקבה.

דרג 2: דורטמונד, פורטו, מנצ'סטר יונייטד, שחטר דונייצק, בנפיקה, נאפולי, טוטנהאם, רומא.

דרג 3: ליברפול, שאלקה, ליון, מונאקו, אייאקס, צסק"א מוסקבה, איינדהובן, ולנסיה.

דרג 4: ויקטוריה פלזן, קלאב ברוז', גאלטסראיי, יאנג בויז, אינטר, הופנהיים, הכוכב האדום בלגראד, א.א.ק אתונה.

אחת הקבוצות הטובות ביבשת ופיינליסטית העונה שעברה ליברפול, ירדה לדרג השלישי אחרי שבנפיקה הדיחה את פאוק סלוניקי ורומא הקדימה אותה בדרג השני עם אלפיים נקודות יותר, (64 אלף לעומת 62 אלף) מה שיצר מספר קומבינציות של "בתי מוות" שחניכיו של יורגן קלופ צפויים לקחת בהם חלק.

גם אינטר, שחוזרת למפעל לראשונה מאז 2011/2012 נכללת בדרג הרביעי בלבד ותהיה קבוצה שכל אחת מהדרג הראשון לא תרצה לפגוש. ל-26 הקבוצות שכבר עלו לבתים הצטרפו עוד שישה מהמוקדמות, כשבסך הכל ישנן 32 קבוצות ושמונה בתים של ארבע קבוצות.


איקרדי. אינטר חוזרת למפעל לאחר שבע שנים (gettyimages)

הבית הכי אטרקטיבי עשוי להיות עם ריאל מדריד, ליברפול ששיחקה מולה בגמר שנה שעברה, דורטמונד ואינטר. כל אחת מהקבוצות זכתה בעבר באליפות אירופה. בית נוסף שיכול להיות מעניין יכלול את ברצלונה, נאפולי או רומא, ליברפול והופנהיים שיכולה תמיד להפתיע. עוד קומבינציה לבית מרתק: ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, מונאקו ואינטר. כמובן שישנם עוד צירופים רבים שההגבלות הן איסור על קבוצות מאותה מדינה ומאותו דרג.

גם קבוצות רוסיות לא יכולות לפגוש אוקראיניות בשלב הבתים, משיקולים פוליטיים הכללים של ההגרלה הם שאף בית לא יכלול שתי קבוצות מאותה מדינה והנציגות של רוסיה ואוקראינה לא ייפגשו בגלל המצב הפוליטי.

בנוסף, אופ"א הגדילה משמעותית את סך הפרסים הכספיים לתחרות בשלוש השנים הבאות ב-53.7 אחוז, עלייה של כ-700 מיליון יורו בפרסי הזכייה. כל מועדון יקבל 15.25 מיליון יורו על השתתפות בלבד בשלב הבתים. על כל ניצחון 2.7 מיליון יורו, כשכתיקו יכניס 900 אלף יורו. המנצחת בטורניר תקבל 19 מיליון יורו נוספים על הזכייה והמפסידה 15 מיליון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי