יורגן קלופ: "פ.ס.ז' מועמדת לזכייה, אבל אנחנו צריכים לנצח"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש המסקרן במחזור הפתיחה של המפעל היוקרתי. וגם: ברצלונה תפגוש את איינדהובן, אינטר מול טוטנהאם ואיקר קסיאס יחל את עונתו ה-20 במפעל בפורטו מול שאלקה

(גודל טקסט)

אחרי ארבעה חודשים של פגרה, שלב הבתים של ליגת האלופות יוצא מחר (שלישי) לדרך. האלופה בשלוש שנים האחרונות ריאל מדריד תיאבק על התואר היוקרתי ביבשת מול שכנותיה הספרדיות, ברצלונה ואתלטיקו מדריד. בנוסף לכך פאריס סן ז'רמן שמחזיקה בשני השחקנים היקרים בעולם מועמדת גם כן יחד עם שתי האנגליות, ליברפול ומנצ'סטר סיטי שממשיכות את הכושר הנפלא מהעונה שעברה וכמובן יובנטוס שהחתימה את מלך שערי האלופות בכל הזמנים, כריסטיאנו רונאלדו, רוצה ללכת השנה עד הסוף. 

השנה אופ"א החליטה לראשונה לשנות את שעות המשחקים ובכל ערב יתקיימו משחקים ב-19:55 וב-22:00. יאנג בויז, הופנהיים והכוכב האדום משחקות לראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות והן נכנסות לרשימה של 140 קבוצות באירופה שהעפילו למפעל היוקרתי ביבשת.

בית ב' (19:55)
ברצלונה – פ.ס.וו איינדהובן
ברצלונה מחפשת זכייה ראשונה באלופות אחרי שלוש שנים שבהן איבדה את ההגמוניה לריאל מדריד. בעונה שעברה ארנסטו ואלוורדה הוכיח את עצמו עם זכייה דאבל בספרד, אבל פישל באלופות כשקבוצתו הודחה על ידי רומא ברבע גמר. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב שלא הכל ורוד בברצלונה. היא סופגת שערים בתחילת המשחק כמו בניצחון 2:8 מול הואסקה או בניצחון 1:2 על ריאל סוסיאדד. בנוסף הקבוצה לא שולטת במשחק לפרקים רבים, אבל ברצלונה היא הקבוצה היחידה ב"לה ליגה" עם מאה אחוזי הצלחה. לואיס סוארס מקווה לעונה טובה יותר אחרי שכבש שער אירופי אחד בעונה שעברה.


לואיס סוארס יקווה לעונה טובה יותר בליגת האלופות (AFP)

בארסה לא הפסידה 26 משחקים רצופים בבית בליגת האלופות ואיינדהובן לעומתה לא ניצחה שישה משחקים רצופים בשלב הבתים של האלופות. יחד עם זאת שחקניו של מאמן פ.ס.וו, מארק ואן בומל, פתחו את העונה בצורה מצוינת וכבשו 21 שערים בחמישה משחקים בליגה וגם הם היחידים שצברו את מלוא הנקודות בליגה ההולנדית. ואן בומל ששיחק בעבר בברצלונה אמר לקראת המשחק: "ננסה להוציא תוצאה טובה בקאמפ נואו. מה תהיה התוצאה? לא ממש יודע. יש כאלה שטוענים כי אם אתה מפסיד מול ברצלונה 1:0 או 2:1 עשית עבודה טובה. זו לא המטרה שלנו ואם נחשוב כך עדיף להישאר בבית".

אינטר – טוטנהאם
שתי הקבוצות לא נמצאות במצב טוב. אינטר פתחה רע את העונה והיא מדורגת למטה במקום ה-17 עם ארבע נקודות בסרייה א'. הקבוצה הפסידה במחזור האחרון 1:0 בסן סירו לפארמה וזוהי אכזבה גדולה עבור קבוצתו של לוצ'אנו ספאלטי שהייתה אמורה להיות הקבוצה שתקרא תיגר על יובנטוס במירוץ על המקום הראשון בליגה האיטלקית.

טוטנהאם מגיעה למפגש אחרי שני הפסדים לווטפורד ולליברפול. חלוץ הספרס, הארי קיין, הכחיש שהוא עייף בגלל עומס המשחקים. "אני מרגיש שאני בכושר מצוין", טען האנגלי שכבש רק שני שערים בעשרה משחקים בכל העונה. מאוריסיו פוצ'טינו דיבר על החלוץ בראיון ל"גאזטה דלו ספורט": "קיין ישחק. זה יהיה טירוף לחשוב שלא. הוא אחד החלוצים הטובים בעולם והוא הולך לכבוש שערים כפי שאנחנו מצפים ממנו". על שני ההפסדים בליגה אמר: "לא נכנסתי לאופוריה אחרי שלושה ניצחונות רצופים ואני לא נכנס למרה שחורה כעת". על אינטר: "מאורו איקרדי שחקן ענק ולאוטרו מרטינס כוכב בדרך". הוגו לוריס, טובי אלדרווירלד ודלה עלי לא יצאו לאיטליה וייעדרו מהמשחק.


הארי קיין יפתח במדי טוטנהאם נגד אינטר (Gettyimages)

בית א' (22:00)
קלאב ברוז' – דורטמונד
הבלגים מקווים לקמפיין טוב יותר באלופות מאשר היה להם תחת מישל פרודום, שכלל מאזן שערים של 18:0 בשנתיים. קוה רזאי, חלוץ ברוז' שעלה 5 מיליון יורו פצוע בברכו ובמקומו ישחק יאלה פוסן. שחקנה של דורטמונד הבלגי אקסל ויטסל הזהיר את הקבוצה מהיכולת של ברוז': "הם אגרסיביים ויהיה קשה להתמודד נגדם. הם משחקים את הכדורגל הכי טוב בבלגיה והם אוהבים להחזיק בכדור". חלוץ הרכש מברצלונה פאקו אלקסר בספק בגלל פציעה וכך גם תומאס דלייני.

מונאקו – אתלטיקו מדריד
זהו מפגש ראשון בין שתי הקבוצות באלופות. הקולצ'ונרוס רשמו עד כה את פתיחת העונה הכי גרועה בליגה מאז שדייגו סימאונה הגיע לקבוצה והם מדורגים אחרי ארבעה מחזורים רק במקום השמיני. גם מונאקו פתחה רע את העונה והיא מדורגת במקום ה-15. עבור רדאמל פלקאו זה יהיה דרבי פרטי כשפוגש את קבוצתו לשעבר. הקולומביאני שיחק במועדון הספרדי במשך שנתיים בהם כבש 52 שערי ליגה וזכה איתם בליגה האירופית. אביו של פלקאו גרסיה אמר: "יש בו אהבה עצומה לאתלטיקו".

חלוץ אתלטיקו מדריד, אנחל קוריאה אמר: "אנחנו ידועים שהגמר יהיה בוונדה מטרופוליטנו וזה יהיה נפלא אם נשחק באצטדיון הביתי שלנו גם בגמר. הצלחנו באצטדיון הזה בעונה שעברה ונקווה שהוא יאיר לנו פנים גם העונה".

בית ג' (22:00)
ליברפול – פאריס סן ז'רמן
המשחק בין סגנית אלופת אירופה לאלופת צרפת הוא ללא ספק המסקרן ביותר במחזור הראשון של שלב הבתים. שתיים מההתקפות הטובות באירופה יתמודדו לראשונה בליגת האלופות.

בליברפול עדיין לא ברור סופית אם רוברטו פירמינו שנפצע בעינו במשחק נגד טוטנהאם יהיה כשיר למשחק. אחר שעבר סדרת בדיקות, ניסה הברזילאי להרגיע את אוהדי ליברפול ואמר: "אני בסדר גמור. העין שלי בסדר. אני מקווה לראות את כולכם במגרש בקרוב". ג'ורדן הנדרסון שצפוי לפתוח אמר: "אנחנו עושים הגנה מצוינת כקבוצה מהחלוץ עד לשוער. ההופעה בגמר האלופות האחרון הביאה לנו המון מוטיבציה, אבל כרגע מה שטוב שפתחנו את העונה בצורה הכי טובה שאפשר לבקש".


רוברטו פירמינו בספק למשחק הקרוב (Gettyimages)

יורגן קלופ אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מודעים לעובדה שפאריס סן ז'רמן היא אחת המועמדות לזכייה בתואר, אבל אנחנו משחקים במגרש שלנו ולכן אני חושב שאנחנו צריכים להיות פיבוריטיים". על פירמינו אמר: "נצטרך לבדוק שוב את הפציעה שלו כדי להחליט אם לשתף אותו. אני חושב שהוא מרגיש הרבה יותר טוב". על תומאס טוכל היורש שלו במיינץ ודורטמונד: "הוא מאמן מעולה. זו בחירה מאוד חכמה של פאריס".

באנפילד מתכוננים לעימות עם ניימאר, אמבפה ואדינסון קבאני. החלוץ הצרפתי הצעיר יחזור להרכב אחרי שלא שיחק בניצחון על סט. אטיין 0:4 בגלל עונש הרחקה. "ליברפול היא היריבה שלנו על העלייה לשלב הבא ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות משהו חיובי", אמר אמבפה.

הכוכב האדום בלגראד – נאפולי
פתיחה טובה לקרלו אנצ'לוטי עם נאפולי בליגה. היא מדורגת שנייה בטבלה אחרי יובנטוס, אבל הסרבים שזכו באליפות אירופה בפורמט הקודם ב-1991 וישחקו לראשונה במפעל מאז עונת 91/92, מתכוונים לעשות חיים קשים לאיטלקים. מאמן הכוכב ולאדן מילוייביץ': "אני מכבד כל כך את אנצ'לוטי והוא אמר עלינו שאנחנו אאוטסיידרים מרתקים וזה מה שאנחנו רוצים להיות, אבל אף אחד לא יודע מה זה אומר עבורנו לשחק שוב במפעל. אנחנו כבר לא יכולים לחכות. זה בית קשה מאוד ויש לנו שלוש יריבות מהטובות באירופה כך שאין לנו מה להפסיד". ננאד קרסטיצ'יץ' ששיחק בעבר בסמפדוריה אמר: "יהיה לנאפולי קשה מאוד".

בית ד' (22:00)
שאלקה 04 – פורטו
אלופת פורטוגל תשחק בפעם השמינית ברציפות בשלב הבתים של המפעל אבל ההתמקדות תהיה בשוער הקבוצה, איקר קסיאס שישחק עונה 20 ברציפות בליגת האלופות כולל בריאל מדריד. הספרדי יהיה השחקן הראשון שישחק ב-20 עונות במפעל ויעבור את ראיין גיגס. פורטו רק רביעית בליגה, אולם שאלקה החלה רע עוד יותר את העונה והיא עם שלושה הפסדים, מדורגת במקום הלפני האחרון בגרמניה. מאמנה דומניקו טדקסו אמר: "המצב לא טוב, אבל כל משחק לגופו. אנחנו מנסים לחזור לעצמנו צעד אחד צעד". שוער שאלקה ראלף פאהרמן החמיא לקסיאס: "הוא מהווה מודל להמון אנשים וגם עבורי. הוא שוער שהשאיר חותם על הכדורגל העולמי. אני מחכה לרגע שאוכל להחליף חולצות איתו".

גלאטסראיי – לוקטומוטיב מוסקבה
הרוסים שיחקו לאחרונה במפעל ב-2003/4 דורגו ראשונים בבית והם ינסו לנצל את ההגרלה הנוחה באופן יחסי כדי לעלות לשלב לשמינית הגמר.


איקר קסיאס יפתח את עונתו ה-20 בליגת האלופות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי