ליגת האלופות יוצאת לדרך: כל השינויים שביצעה אופ"א

ריאל מדריד אלופת אירופה
ריאל מדריד אלופת אירופה | AFP

שלב בתים אירופי נוסף יוצא לדרך, עם קבוצות חדשות ושעות חדשות למשחקים (19:55 ו-22:00 שעון ישראל). בשלבי הנוק-אאוט ניתן יהיה לבצע ארבעה חילופים אם תהיה הארכה. וגם: הבשורה לנציגות הישראליות החל מ-2021

(גודל טקסט)
רגע לפני תחילת שלב הבתים של משחקי ליגת האלופות, סיכם העיתון "אס" את עשר השנים האחרונות של המפעל והדגיש עד כמה השליטה של "לה ליגה" במפעלים של אירופה הייתה גדולה – 22 זכיות בגביעי אירופה השונים מתוך 30. בליגת האלופות 7 מ-10 הזכיות האחרונות היו של נציגות ספרד, ארבע זכיות לריאל מדריד (שלוש רצופות) ושלוש לברצלונה. בליגה האירופית שש זכיות מ-10, שלושה גביעים לאתלטיקו מדריד ושלושה לסביליה. גם במשחקי הסופרקאפ ב-10 המשחקים האחרונים זכו הספרדיות בתשעה גביעים, אשר לריאל מדריד היו שלוש זכיות ומספר זהה רשמו גם אתלטיקו וברצלונה. לעומתן קבוצות הפרמיירליג רחוקות מההישגים של הספרדיות בעשור האחרון – רק צ'לסי זכתה באלופות ורק שתי זכיות בליגה האירופית (צ'לסי ויונייטד). באיירן מינכן זכתה פעם אחת באליפות אירופה ופעם בסופרקאפ ובאיטליה אינטר זכתה באלופות ולא מעבר.


העונה, מכיוון שאופ"א העניקה ארבעה כרטיסים לליגות הגדולות, יהיו במפעל האלופות 13 זוכות לשעבר ו-47 תארים שחלקו ביניהן בעבר. אופ"א נכנעה ללחץ של החברות ממזרח אירופה ולספונסריות כמו "גז פרום" הרוסית שרצו לשחק בשעות נוחות יותר ולכן הגיע השינוי לפיו כל יום יהיו שני משחקים מוקדמים מבית אחד או משחק אחד מבית שונה בשעות 19:55 שעון ישראל והשאר הוזזו רבע שעה קדימה, ל-22:00. שיבוץ המשחקים בשעות השונות היה קשה לביצוע בגלל שלפי ההחלטה אחת הגדולות חייבת לשחק כל פעם בשעה מוקדמת כדי לתת עניין למפעל, אך באנגליה ובפורטוגל בלתי אפשרי לשבץ את הקבוצות לשעה המוקדמת, 17:55 שעון מקומי.


אופ"א שינתה גם את החוק שלא איפשר לשחקנים לחתום בקבוצות אחרות אחרי שכבר שיחקו באלופות, כפי שקרה, למשל, לפיליפה קוטיניו ששיחק בליברפול באלופות וחתם בברצלונה ולא היה יכול לשחק בשלב הנוק-אאוט. בנוסף, כחלק מהשינויים במפעל, במשחקי הנוק-אאוט יהיו ארבעה חילופים אם תהיה הארכה. השאלה אם בגמר ב-1 ביוני ב"וונדה מטרופוליטן" במדריד – שיהיה הגמר השמיני על אדמת ספרד – תהיה נציגה מקומית.


Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 18 de septiembre de 2018 pic.twitter.com/uhgv9Ignjq

— AS (@diarioas) 18 בספטמבר 2018

במקביל, הנהלת אופ"א אישרה את הקמתו של מפעל שלישי לצד האלופות והליגה האירופית שייכנס לתוקף החל מקיץ 2021. הגביע החדש ייקרא "גביע אירופה" ויהיה מיועד בעיקר לליגות הקטנות יותר. בפגישה הבאה של הנהלת אופ"א, בדאבלין ב-3 בדצמבר, יתקבלו החלטות נוספות באשר לקריטריונים, אך כבר עתה ידוע כי מספר הקבוצות שישחקו בשלושת המפעלים יעלה ל-96 קבוצות. בליגת האלופות ישחקו 32 קבוצות, ללא שינוי, אך קבוצות שיודחו מהמוקדמות של ליגת האלופות והליגה האירופית יעברו לשחק בגביע אירופה ויקבלו הזדמנות להאריך את העונה שלהם לפחות עד דצמבר – וזו בשורה מעולה לישראליות. בליגה האירופית ישחקו 32 קבוצות במקום 48 ובגביע אירופה יהיו גם כן 32 קבוצות, כך שבכל גביע יהיה אותו מספר של נציגות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי