ריאל בקרב מול רומא, יובנטוס ורונאלדו יתארחו בוולנסיה

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

רביעי באלופות: CR7 יערוך בכורה בביאנקונרי במפעל היוקרתי, בתקווה לכבוש שנה שביעית ברצף במחזור הפתיחה. וגם: האלופה מול הג'אלורוסי, סיטי נגד ליון, יונייטד במפגש היסטורי אצל יאנג בויז ובאיירן מול בנפיקה

(גודל טקסט)

במוצאי כיפור (רביעי) יתקיים החלק השני של המחזור הראשון בליגת האלופות, כשבמרכז אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות ריאל מדריד תארח את רומא, בעוד האקס כריסטיאנו רונאלדו יערוך בכורה במפעל במדי קבוצתו החדשה יובנטוס. גם מנצ'סטר יונייטד, קבוצה נוספת של CR7 בעבר, תעלה לכר הדשא ותעשה זאת בדשא הסינטטי של יאנג בויז בהופעה היסטורית במפעל.


בית ה'

אייאקס אמסטרדם – א.א.ק אתונה (19:55)
אייאקס חוזרת למפעל בו זכתה שלוש פעמים ברציפות בעבר, השתתפות ראשונה מאז 2014/15. א.א.ק, האלופה היוונית המפתיעה, הפסידה את כל חמשת משחקיה הקודמים על אדמת הולנד במפעל. יאן-קלאס הונטלאר הזהיר את שחקני אייאקס: "אסור לנו להיות עצלנים נגד א.א.ק ולא לזלזל בהם". אייאקס הפסידה רק משחק אחד תוך שישה אחרונים בשלב הבתים במגרשה הביתי.

בנפיקה – באיירן מינכן (22:00)
בבאיירן חששו מפציעה של לאון גורצקה שנפגע באימון אתמול, אבל התברר שלא מדובר בפציעה קשה, על אף שיחמיץ את המשחק מול בנפיקה שלא ניצחה את הבווארים בשישה מפגשים. הוא מצטרף לפצועים קורנטן טוליסו וראפיניה שנפגעו נגד לברקוזן וייעדרו זמן רב וגם מאטס הומלס בספק, מצטרפים כולם לקינגסלי קומאן הפצוע לטווח ארוך. בעקבות הפציעות, רנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי יקבל אולי צ'אנס אחרי שנוסה בהרכב במקום טוליסו באימון. מי שהיה מתגליות יורו 2016 הושאל בשנה שעברה לסוונזי וגם שם גילה יכולת חלשה והתקשה להשפיע. האופציות של ניקו קובאץ' בקישור לפתע מעטות וכך סאנצ'ס עשוי לזכות לדקות יקרות במדינה בה נולד. ייתכן שרק ייכנס כמחליף, אבל קובאץ' אמר: "הוא לא יגיע כתייר לליסבון".


יצטרך להסתדר עם סגל חסר בקרוב (Gettyimages)

בית ו'
שחטאר דונייצק – הופנהיים (19:55)
הופנהיים הפסידה לעולה החדשה דיסלדורף 2:1 בסוף השבוע והיא סובלת ממכת פציעות – לא פחות משבעה שחקנים ייעדרו. אנדריי קרמאריץ' שהצטיין במונדיאל במדי קרואטיה לא הצליח לחזור לעצמו מאז וקיבל במשחק הליגה האחרון ציון 6, הכי גרוע שניתן לקבל ב"בילד". הוא החמיץ מול שער ריק וניצח רק ב-27 אחוז מהעימותים במשחק. בשחטאר, לארי קאיודה אקס מכבי נתניה בספק בגלל פציעה. הוא כבש עד כה שני שערי ליגה בשישה משחקים.

מנצ'סטר סיטי – ליון (22:00)
ליון פתחה רע את העונה ומדורגת שביעית עם 7 נקודות בצרפת, אבל היא תתנחם בכך שסרחיו אגוארו ובנג'מין מנדי בספק להתמודדות. פפ גווארדיולה הגיב על כך שסוכנויות ההימורים הציבו את סיטי כמועמדת לזכייה: "הם יכולים לעשות הכל, אבל מה שיקבע זה המגרש". העיתון "מנצ'סטר איבנינג ניוז" טען שהבעלים של סיטי רואים בזכייה בתואר האירופי מטרה עיקרית, אבל האוהדים מעדיפים שסיטי תזכה בפרמיירליג עונה שנייה ברצף.


אגוארו בספק, אוהדי סיטי יעדיפו שינוח ויהיה כשיר לליגה (Gettyimages)

בית ז' (22:00)
ריאל מדריד – רומא
ז'ולן לופטגי השתמש בשלישיית החוד BBA בחמישה משחקים וגם מחר צפויים גארת' בייל, קארים בנזמה ומרקו אסנסיו לפתוח. איסקו עשוי שוב לעלות מהספסל, למורת שהביע על כך את מורת רוחו. דני אלבס, מגן פ.ס.ז' בהווה וברצלונה לשעבר, אמר על ריאל מדריד שהיא טובה יותר בלי רונאלדו (הצהרות ששמענו גם מאחרים): "לא יהיה קל לקחת את התואר העונה מריאל מדריד, כי בניגוד למה שכולם אומרים היא יותר מסוכנת בלי רונאלדו. לא מפתיע אותי שהוא עזב כי כדורגלנים כמו בני אדם רוצים אתגרים חדשים ולהרגיש שהם חיים. זה רק טבעי לעזוב מקום בו היית הרבה זמן".


בייל ואסנסיו. שלישיית BBA צפויה להמשיך (Gettyimages)

ויקטוריה פלזן – צסק"א מוסקבה
שתי הקבוצות נפגשות בפעם שנייה ברציפות בשלב הבתים של המפעל. פלזן ניצחה את צסק"א 1:2 בפעם הקודמת.

בית ח' (22:00)
ולנסיה – יובנטוס

העטלפים החלו רע את העונה ומדורגים רק במקום ה-17 בספרד, למרות הרכש המאסיבי, ומולם תתייצב יובנטוס שתזכה לראשונה לראות את כריסטיאנו רונאלדו לובש את מדיה במסגרת ליגת האלופות. נשיא יובנטוס, ג'יאני אניילי, התראיין ל"פייננשל טיימס" ואמר: "עם רונאלדו יובנטוס יהיה המועדון מספר אחד בעולם". פאולו דיבאלה הפצוע ברגלו בספק למשחק ולא סביר שיפתח. הביאנקונרי לא זכו במפעל 22 שנים וזוהי מטרתו העיקרית של CR7, שעשה זאת בשלוש השנים האחרונות עם ריאל מדריד. נתון מדהים הוא שהפוטרוגלי כבש במשחק הראשון בשלב הבתים בכל שש השנים האחרונות. יקרה גם מחר במסטאייה?


יאנג בויז – מנצ'סטר יונייטד
"השדים האדומים" הפסידו את שני משחקיהם האחרונים על אדמת שווייץ מול באזל בליגת האלופות, וכעת הם יתארחו למפגש היסטורי מול יאנג בויז, האלופה המפתיעה בשווייץ שתשחק לראשונה בליגת האלופות. לוק שואו צפוי לשוב להרכב השדים האדומים אחרי שנפגע במשחק הנבחרת ונעדר מהמפגש מול ווטפורד בשבת. כחלק מההכנות למשחק, מוריניו בחר לאמן השבוע את שחקניו על מגרש סינטטי לאור העובדה שזהו משטח הדשא שיחכה להם בשווייץ. יאנג בויז מוליכה גם עתה את הליגה בשווייץ עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות. בעונה שעברה יונייטד הודחה על ידי סביליה בשמינית הגמר ולא נראה שזה הולך להשתנות, על פי בלם העבר ריו פרדיננד: "יונייטד לא הביאה אף שחקן הגנה שיכול לשנות את המצב, עם הגנה כזו היא לא תצליח".


לוק שואו במשחק הנבחרת. כשיר וצפוי לשוב להרכב (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי