רשמי: אופ"א בוחנת את הרחקת רונאלדו, יחמיץ את יונייטד?

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

כוכב יובנטוס ספק הכה את ג'ייסון מוריו מוולנסיה וספג אדום, כעת נודע כי יועמד לדין ועלול להחמיץ את המפגשים מול מנצ'סטר יונייטד אם יימצא אשם. בונוצ'י יצא להגנתו: "השופט לא ראה טוב". ההחלטה בחמישי הבא

(גודל טקסט)
יובנטוס התארחה אמש (רביעי) במסטאייה בוולנסיה והציפייה מכריסטיאנו רונאלדו הייתה לכבוש במחזור הפתיחה בליגת האלופות שנה שביעית ברציפות, במשחקו הראשון במדי הגברת הזקנה במסגרת המפעל היוקרתי. בפועל, רונאלדו גנב את ההצגה מהסיבות הכי לא נכונות: הוא הורחק באדום ישיר בשלב מוקדם, מה שלא מנע מהביאנקונרי להכניע 0:2 את העטלפים.


רונאלדו ספג אדום ישיר מהשופט פליקס בריך לאחר שפגע בג'ייסון מוריו בדקה ה-29, אולם ברחבי העולם כבר החל דיון סוער אשר לשאלה אם הוא כלל פגע בו – ושגם אם פגע בו, האם זוהי עבירה שמצדיקה הרחקה? ביובה הביאו את CR7 כדי לזכות בליגת האלופות, אבל למזלם, לפחות בשלב זה, הוא ייעדר רק מהמשחק הבא מול יאנג בויז. זה היה האדום הראשון שרונאלדו ספג ב-154 משחקים בליגת האלופות וייתכן שזהו נתון שיעזור לו כשיועמד לדין ויגלה ככל הנראה ביום חמישי הבא (27.7.2018) אם יורשע על ידי אופ"א בהתנהגות בלתי הולמת ואולי גם ייעדר ממשחקים נוספים (אם וכאשר מול מנצ'סטר יונייטד).


אחותו של כריסטיאנו רונאלדו, קטיה אביירו, יצאה בפוסט זועם במיוחד באינסטגרם בו כתבה נגד ההחלטה של השופט: "זו בושה לכדורגל. הצדק חייב להיעשות. הם רוצים להרוס את אחי, אבל אלוהים אף פעם לא יישן. הם ישלמו על כך בדמעות. הם רוצים להטביע אותך, אבל הם לא יצליחו". זה היה האדום ה-11 שספג רונאלדו בקריירה והאדום השביעי הישיר, אבל אף אחד מהם כאמור לא באלופות (4 במנצ'סטר יונייטד ו-6 בריאל מדריד).


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vergonha no futebol ….será feita justiça ….querem destruir o meu irmão mas Deus nunca dorme … Vergonhoso ….#respeitemofutebol

A post shared by Katia Aveiro (@katiaaveirooficial) on



בתקשורת באיטליה נכתב כי השופט לא ראה את האירוע ולפי "סקאי איטליה" היה זה הקוון מרקו פריץ שסימן כי רונאלדו משך בשיערו של מוריו ועל כן הורחק. השופט שאל אותו פעמיים האם זה מחייב אדום והוא אמר שכן. "אם השופט עצמו לא ראה את העבירה, אלא היה זה מידע שהועבר אליו, ועדת המשמעת עשויה להרחיק את CR7 למשחק אחד בלבד. אם ההחלטה תהיה שמדובר בעבירה שמוגדרת התנהגות אלימה, העונש יכול גם להיות הרחקה לשלושה משחקים", נטען בעיתון. החשש בארץ המגף הוא שאם רונאלדו יוענש על התנהגות בלתי ספורטיבית, כפי שנכתב לעיל, הוא יחמיץ גם את המשחקים מול מנצ'סטר יונייטד.


כלי התקשורת באירופה עסקו בהרחבה בשאלה מדוע רונאלדו הורחק. מעבר לדיון אם כלל הייתה עבירה, כתב העיתון "ספורט" כי רונאלדו לא היה מורחק על עבירות קטנות שעשה בריאל מדריד לאור הכוח שהיה לבלאנקוס באופ"א, ואילו כיום השופטים לא יעשו לו חשבון. "אין יותר את המטריה ההגנתית שהיתה לרונאלדו כשחקן ריאל מדריד", נכתב. סוזנה גאוש, מגישת חדשות ופרשנית בכירה, אמרה על רונאלדו: "תמיד הוא היה אגו מניאק וחשב רק על עצמו, אגוצנטרי, אבל זה גם היה סוד ההצלחה שלו". במהלך היום גם נחשפה זווית שונה של צילום התקרית ונרמז שרונאלדו בעט בקולומביאני תוך כדי ריצה לרחבה, אולם כלל לא ברור אם זו הסיבה להרחקה.



העיתון "קוריירה דלו ספורט" כתב: "יובנטוס הראתה את האופי שלה והסתדרה בלי רונאלדו. אלגרי זעם על ההחלטה להרחיק את החלוץ". העיתון "טוטוספורט" מטורינו הוסיף: "הרחקת רונאלדו היא סקנדל, אבל שחקני יובנטוס הוכיחו שהם אגדות. ההרחקה של רונאלדו מבישה". "גאזטה דלו ספורט" כתב שרונאלדו מירר בבכי כשיצא מהמגרש, אבל אחר כך יובנטוס לחמו כמו אריות וניצחו. העיתון העניק ציון 6 לרונאלדו למרות הרחקתו ושאל האם הוא היה עצבני מדי במשחק מכיון שרצה להוכיח את עצמו. 


Sulla #Gazzetta in edicola oggi ⚽ Juve da 10, più forte dell'arbitro ⚽ La Roma sbatte su Isco e Bale ⚽ Higuain, lo specialista dell'Europa ⚽ Icardi, obiettivo 110 gol con l'Inter @lorenzo99 l'intervista esclusiva. E molto altro! pic.twitter.com/nhr3sRz7LP

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) September 20, 2018

מאמן יובנטוס, מסימליאנו אלגרי, אמר אחרי המשחק: "אני רק יכול לומר שאם היה VAR, הוא היה עוזר לשופט להגיע להחלטה צודקת. הכרטיס האדום היה מוטעה. לרדת ל-10 שחקנים בליגת האלופות בגלל תקרית שכזו זה בהחלט דבר מאכזב. הסתכנו בהפסד הערב ונחסר את רונאלדו במשחק הבא גם כן. זה היה מבחן אמיתי ליובה לשחק בלעדיו. במצב 0:2 עבורנו הקבוצה הקריבה את עצמה. הטענה שבלעדיו אנחנו יכולים לשחק יותר שוטף לא נכונה. אנחנו טובים בלעדיו, אבל יותר טובים איתו".


על הניצחון אמר: "הגענו להמון הזדמנויות עוד לפני ההרחקה של רונאלדו. מעבר לדקות הסיום והפנדל שהציל, השוער וויצ'ך שצ'סני לא נאלץ לעבוד קשה. המתח גבר בעקבות האדום. לא פשוט לשחק במסטאייה. ולנסיה קבוצה אגרסיבית ושיחקנו ללא שחקן התקפה". אגב, פאולו דיבאלה הושאר מחוץ להרכב ואלגרי הסביר מדוע: "פאולו היה בתכנון להיכנס כמחליף, אבל הפציעה של סמי חדירה מנעה זאת". דיבאלה שיחק העונה רק 190 דקות מ-450 בסרייה A.



רונאלדו ממרר בבכי. יקווה לשחק מול מנצ'סטר יונייטד (AFP)


אלגרי גם החמיא לפדריקו ברנרדסקי.
"ידעתי שדגלאס קוסטה לא יקבל את חולצת ההרכב אחרי תקרית היריקה. פדריקו הפך לשחקן יובנטינו אמיתי, ואחד שמראה שהוא שחקן למשחקים גדולים. הוא גדל מאוד במונחים של בגרות ושל טכניקה, ולכן עליי לקחת אותו בחשבון לקראת משחקים אפילו גדולים יותר".


גם החברים יצאו להגנת רונאלדו והבלם לאונרדו בונוצ'י טען: "ממה שראיתי, לא שמתי לב למשהו יוצא דופן, מוריו היה זה שהניח את ידיו על רונאלדו קודם, רונאלדו הגיב, אך דברים שכאלו יכולים לקרות בכדורגל ועלינו להיות חזקים יותר מכל אחד וכל דבר. רונאלדו כעס, כמובן. השופט ראה מה שראה, אם כי הוא לא ראה היטב, אך התגברנו גם על זה".


מירלאם פיאניץ'
שכבש את שני הפנדלים אמר: "ההחלטה להרחיק את רונאלדו היא אבסורד. אחרי שהורחק התחפרנו עמוק ומצאנו את הכוח לכבוש. עד שהורחק היינו כבר יכולים לעלות ל-0:4".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי