ז'וזה מוריניו: "פוגבה יכול להיות פלוס גדול בשבילנו"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

המנג'ר הפורטוגלי שיבח את הקפטן שלו שהוביל את מנצ'סטר יונייטד לניצחון 0:3 על יאנג בויז במשחק הפתיחה של הקבוצה בשלב הבתים עם צמד, אך ביקר את המשטח הסינטטי באיצטדיון: "לא מבין איך זה קורה ברמות הגבוהות"

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו יכול להתחיל לחייך מעט. מעבר לניצחון 0:3 על יאנג בויז השוויצרית אתמול (רביעי) במסגרת מחזור הפתיחה של שלב הבתים של ליגת האלופות, הוא הרוויח מספר דברים חשובים במשחק. אחד מהם הוא משחקו הנהדר של פול פוגבה, איתו על פי השמועות למאמן הפורטוגלי יש יחסים מורכבים. פוגבה הוביל את יונייטד לניצחון וכבש צמד שכלל פנדל ושער נהדר.


בתקשורת האנגלית הרבו לשבח את פוגבה וכינו אותו "קפטן פנטסטיק". הצרפתי הוליך את יונייטד להתחלה מצוינת בליגת האלופות, לאחר שהשדים האדומים הפסידו פעמיים בעבר על אדמת שווייץ לפ.צ לבאזל. מה גם, שליונייטד היו חששות מהמגרש הסינטטי באיצטדיון סטאד דה סוויס ונקדורף, שחקן הקבוצה אנטוניו ולנסיה אף אמר שזה גרם לשחקנים כאב. עם זאת, כאמור, זה לא הפריע יותר מדי לסגנית אלופת אנגליה.


דיוגו דאלוט, מגן פורטוגלי בן 19, ערך אתמול בכורה במדי מנצ'סטר יונייטד. אוהדי יונייטד היו מרוצים מאוד מההופעה שלו ואף התבדחו ברשתות החברתיות: "הוא כבר עבר את המגן היריב יותר פעמים במשחק אחד מאשר אנטוניו ולנסיה עשה מאז 2011". גם אנטוני מרסיאל המתאושש רשם הופעה  בהרכב ואף כבר את השער השלישי במשחק.



מרסיאל. ניצל את הצ'אנס שקיבל (gettyimages)


מוריניו אמר בסיום: "המגרש עשה לנו כמה בעיות ואני לא מבין איך אפשר לשחק ברמות הכי גבוהות באירופה על משטח סינטטי. יש תמיד חשש לפציעות. אחרי שהתאמנו על המגרש, שחקנים התלוננו על כאבים בקרסול ובברכיים. כדורגל הרבה יותר יפה כשאתה משחק על משטח דשא מצוין כמו שיש באנגליה. אני מבין למה התחלנו את המשחק בצורה לא מיטבית ב-25 הדקות הראשונות. יאנג בויז יודעים עד כמה קשה ליריבות לשחק על המשטח שלהם והם לחצו אותנו מיד בהתחלה, וכך יצרו לנו בעיות".


Champions League mode pic.twitter.com/SvINocTn66

— Paul Pogba (@paulpogba) 19 בספטמבר 2018


על הניצחון במשחק הראשון שלהם במפעל העונה: "זה כל כך חשוב עבורנו לפתוח את הקמפיין בניצחון, כי לפי דעתי כל קבוצה בבית אמורה לקחת שש נקודות נגד יאנג בויז. לא שיחקנו מבריק, אבל מספיק טוב".


על השער של פוגבה ותפקודו במשחק: "השער של פוגבה שינה הכל ואחריו שלטנו לחלוטין במשחק. היציבות שלנו בקישור איפשרה לו לעלות למעלה. אני לא חושב שהוא יכול לכבוש שערים כל משחק, אבל אם הוא יתחיל להופיע בעמדות מהן אפשר לכבוש, הוא יכול להיות פלוס גדול עבור הקבוצה". 


פוגבה, שקיבל ציון 8 במירור ונבחר למצטיין במשחק, אמר בסיום ל"סקאי ספורט": "אחרי ניצחון שלישי רצוף (ברנלי, ווטפורד ויאנג בויז) אנחנו יותר חזקים מנטלית. עלינו עם הרכב חסר ועדיין השחקנים ששיחקו כבר מרגישים חלק מהקבוצה. אולי יכולנו לשחק טוב יותר, אבל השגנו את הניצחון וזה הכי חשוב. אני מאושר שכבשתי. אם אוכל לעזור לקבוצה כמה שיותר, אעשה זאת".



פוגבה כובש אתמול (gettyimages)

לוק שואו, שחזר לשחק אחרי שאיבד את ההכרה במשחק הנבחרת ושוב הצטיין עם בישול לפוגבה אמר: "היה לנו קשה במגרש, אבל בסוף הסתדרנו". בצד המפסיד, למאמן יאנג בויז ג'רארדו סיאואנה היו בעיקר טענות על הפנדל שנשרק לחובת קבוצתו בדקה ה-44 אחרי נגיעת יד גבולית ברחבה: "קווין אמבבו לא נגע בכדור בכוונה, זה לא היה פנדל", אמר המאמן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי