פוצ'טינו חשף: "מסי כמעט הצטרף אליי באספניול ב-2005"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | AFP

מנג'ר טוטנהאם חשף לקראת המפגש נגד ברצלונה בליגת האלופות ש"השחקן הטוב בעולם" לדבריו כמעט הגיע לקבוצה הספרדית בה שיחק בעשור הקודם. "אם לא היה מצטיין במשחק אחד נגד יובנטוס, מי יודע מה היה קורה היום"

(גודל טקסט)
טוטנהאם תארח מחר (רביעי) בוומבלי את ברצלונה במחזור השני של ליגת האלופות, ומנג'ר הקבוצה מאוריציו פוצ'טינו התראיין בתקשורת לקראת המשחק, בין השאר ל"גארדיין" ול"טלגראף". פוצ'טינו דיבר על ליאו מסי, וחשף פרט שלא היה ידוע עד כה. לדבריו, מסי כמעט הצטרף אליו באספניול כשהיה בסיום הקריירה שלו בקבוצה ב-2005. לדברי מנג'ר טוטנהאם: "מסי היה קרוב מאוד להצטרף לאספניול. הוא הרשים אז כנער צעיר בן 17 בטורניר גמפר במדי ברצלונה כששיחק נגד יובנטוס".


פוצ'טינו סיפר: "התחלתי לשמוע על מסי עוד כשהייתי שחקן באספניול. אמרו לי שיש איזה בחור נמוך שמשחק באקדמיה של ברצלונה. אחרי המשחק של ברצלונה מול יובנטוס, אותה אימן אז פאביו קאפלו, ניסו באספניול להחתים אותו. מסי הבריק במשחק וקאפלו שיבח אותו ואז החליטו בברצלונה לשנות כיוון ולא לשחרר אותו".


הארגנטינאי הוסיף: "מי יודע איך היתה נראית ההיסטוריה של מסי והכדורגל העולמי אם הוא לא היה משחק באותו טורניר. רק בגלל השבחים של קאפלו והיכולת הטובה שלו באותו משחק, ברצלונה החליטה להמר עליו. אולי הוא היה עובר לאספניול והיה הופך לכוכב הגדול ביותר שלה, ואספניול היתה הופכת היום לברצלונה. בטח היינו הופכים לחברים, ועד היום הייתי המאמן של אספניול ומאמן אותו".


פוצ'טינו.
פוצ'טינו. "בטח היינו הופכים לחברים והיום הייתי המאמן שלו" (AFP)


משחק הבכורה של מסי במדי ברצלונה היה מול אספניול, באוקטובר 2004, כשבארסה ניצחה 0:1. "אני לא כל כך זוכר אותו מהמשחק הזה. הוא היה עוד שחקן שהגיע מהאקדמיה. לא היה ברור לנו שזה הקטן עומד להיות השחקן הכי טוב בעולם. התייחסנו אליו כאל עוד שחקן שהגיע מ'לה מאסיה' כמו צ'אבי, אנדרס אינייסטה ואיבן דה לה פניה לפניהם. למעשה, זה לא מדויק. אני זוכר שכאשר דה לה פניה החל לשחק בברצלונה ב-1995 היה טירוף סביבו. זה לא היה עם מסי בהתחלה. אני זוכר שרונאלדו הברזילאי אמר שדה לה פנייה היה השחקן הכי טוב שראה בחייו". אגב, דה לה פניה רשם את משחקו הרשמי הראשון במדי ברצלונה מול הפועל באר שבע ב-1995 בניצחון 0:7 בישראל, לצידו של גו'רדי קרויף.


פוצ'טינו גילה כי הוא יגיד לשחקנים שלו ליהנות מחר בוומבלי מול ליאו מסי, ושהם יוכלו לספר לנכדים שלהם ששיחקו מולו בליגת האלופות וזה בלתי אפשרי להתרכז בו ולנסות לעצור אותו. "אין טעם לנסות לעצור שחקן כמו מסי, ולכן אני אומר שעדיף לנסות ליהנות מהמשחק מולו מאשר לנסות לעצור אותו. כששחקן מסיים את הקריירה הוא תמיד נזכר בגדולים ששיחק נגדם והם יוכלו להגיד 'אה שיחקנו נגד מסי' כמו שאני ואחרים אמרו פעם 'שיחקנו נגד דייגו מראדונה או רונאלדו הברזילאי'. אני מכיר את זה מהבית. הילדים שלי לפעמים אומרים לי 'אבא, שיחקת נגד מראדונה'. הם מאושרים מזה".


בתוך כך, בעיתון "ספורט" נכתב שארנסטו ואלוורדה שוקל להשאיר את עוסמאן דמבלה על הספסל כדי לחזק את הקישור, ולשחק עם שני חלוצים בלבד בשיטת 4-4-2.


"4-4-2 AGAINST TOTTENHAM"

Valverde is thinking of leaving Dembélé on the bench (not start him) to strengthen the midfield #fcblivepic.twitter.com/Cco3Jqo19f

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 1 באוקטובר 2018




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי