רביעי בליגת האלופות: ברצלונה תארח את אינטר, פ.ס.ז' מול נאפולי

פיליפה קוטיניו, ראקיטיץ', דמבלה
פיליפה קוטיניו, ראקיטיץ', דמבלה | Gettyimages

מאורו איקרדי ישחק לראשונה מול מועדון נעוריו שיגיע ללא ליאו מסי, קרלו אנצ'לוטי מאמין שקבוצתו תוכל להפתיע את אלופת צרפת שתחסר את טיאגו סילבה. וגם: דורטמונד נגד אתלטיקו וליברפול מול הכוכב האדום

(גודל טקסט)

החלק השני המחזור השלישי של ליגת האלופות יתקיים מחר (רביעי) עם מפגשים מעניינים לא פחות. ברצלונה ללא ליאו מסי הפצוע תארח את אינטר עם מאורו איקרדי הלוהט, בורוסיה דורטמונד תפגוש את אתלטיקו מדריד ופאריס סן ז'רמן תשחק מול נאפולי.

בית א':
דורטמונד – אתלטיקו מדריד (22:00)
שתי הקבוצות פתחו טוב את הבית עם שני ניצחונות לכל אחת ויתכן שצמד המפגשים הכפולים בין המועדונים יכריעו את זהות זוכת הבית. דורטמונד עדיין לא ספגה שער באלופות והיא רשמה לזכותה רצף של 11 משחקים ללא הפסד הכוללים חמישה ניצחונות רצופים בכל המפעלים. חלוץ הקבוצה פאקו אלקאסר נמצא ביכולת שיא בליגה כשהוא כבש שבעה שערים בארבעה משחקים אחרי 13 בעיטות לשער ב-126 דקות, מדובר בממוצע הטוב באירופה (שער כל 18 דקות). בנוסף לכך גם כבש מול מונאקו בניצחון 0:3. בנוסף לספרדי גם ג'יידון סאנצ'ו האנגלי בן ה-18 ומרקו רויס עם שבעה שערים בכל המסגרות והם מובילים את המועדון הגרמני במקום הראשון בבונדסליגה.

רויס אמר במסיבת עיתונאים למשחק: "זה הולך להיות מבחן לבגרות שלנו". רק פעם אחת דורטמונד פתחה טוב יותר עם מאמן חדש (לוסיאן פברה שאימן את מנשנגלדבאך) כאשר רשמה 15 משחקים ללא הפסד מהפתיחה, אבל חלקם נגד קבוצות חלשות יותר מהיום. רויס הדגיש: "לאתלטיקו יש סופר קבוצה הם כל הזמן בטופ של הכדורגל האירופי".


ג'יידון סאנצ'ו ופאקו אלקאסר. הצמד החם בבונדסליגה (AFP)

אתלטיקו לא ממש אוהבת לשחק בגרמניה. היא הפסידה ארבעה מתוך חמישה משחקים אחרונים על אדמת גרמניה. דייגו קוסטה ותומא לאמר צפויים לפתוח בהרכב כאשר אנטואן גרייזמן וקוסטה ישחקו לראשונה בהרכב ביחד מאז המשחק בשלושה באוקטובר נגד קלאב ברוז', אבל הבלם חוסה חימנס בספק ולוקס הרננדס צפוי לשחק במרכז ההגנה עם דייגו גודין.

קלאב ברוז' – מונאקו (19:55)
יכול בקלות להיקרא הקרב על הכרטיס לליגה האירופית. תיירי הנרי יעשה את הבכורה שלו בליגת האלופות כמאמן אחרי הפסד 2:1 לשטרסבורג בליגה. הוא יחזור למפעל אחרי ששיחק בו לאחרונה בעונת 2011/12 והוא הצרפתי השני שכבש הכי הרבה במפעל, 50 שערים, אחרי קרים בנזמה שכבש 56 גולים. גם קלאב ברוז' לא בשיאה אחרי שאיבדה את המקום הראשון וסיימה בליגה ב-1:1 מול בוורן.

בית ב'
ברצלונה – אינטר (22:00)
מבחן ראשון לברצלונה העונה בלי ליאו מסי ששבר את המרפק בידו הימנית ויחזור כנראה רק בעוד כשלושה שבועות. ארנסטו ואלוורדה צפוי להמשיך לשחק עם שלושה שחקני התקפה כאשר באגף ימין עשויים לפתוח עוסמאן דמבלה שלא כשיר לחלוטין או סרג'י רוברטו. בבארסה בונים על קוטיניו שיכנס לנעליים של מסי כשחקן שידחוף את הקבוצה ואולי יקבל צ'אנס לבעוט ממצב נייח. לפי "מונדו דפורטיבו" קוטיניו שהיה נחשב למומחה בבעיטות חופשיות בעט רק כדור חופשי אחד מתוך 59 שהיו לברצלונה. רק מול סביליה הוא קיבל את הזדמנות לבעוט. (50 למסי, לואיס שמונה לסוארס ואחד לקוטיניו). זו לא פעם ראשונה שמסי נעדר בגלל פציעה, שהארגנטינאי כבר רשם 21 פציעות בברצלונה והפסיד 80 משחקים בקריירה שלו. ברצלונה רשמה במשחקים אלה כ-60 אחוזי הצלחה עם 48 נצחונות, 17 תיקו ו-15 הפסדים. ארתורו וידאל שהתלונן על כך שלא שיחק במשחקים האחרונים צפוי לפתוח מחר.

אינטר שהדיחה את ברצלונה בחצי גמר האלופות ב-2010 מציגה את מאורו איקרדי שהעונה כבש שערים מכריעים בדקות הסיום והיה הגורם העיקרי למהפך בניצחון על טוטנהאם 1:2. איקרדי גדל בנוער של ברצלונה. האם יבוא לנקום? שתי הקבוצות צברו שש נקודות בשני המשחקים הראשונים. באינטר ראג'ה ניינגולן שנפצע בדרבי מול מילאן סובב את הקרסול וייעדר. איבן פרישיץ' ומרסלו ברוזוביץ' שסבלו מפציעות נכללו סופית בסגל הקבוצה. בגזרת הצוות המקצועי, בפה מארוטה מנכ"ל יובנטוס לשעבר על סף סיכום להתמנות כמנכ"ל אינטר. שכרו מיובנטוס שעמד על 2.6 מיליון יורו יקפוץ ל-4 מיליון יורו לעונה.


מאורו איקרדי יפגוש את קבוצת נעוריו (AFP) 

איינדהובן – טוטנהאם (19:55)
שתי הקבוצות מחפשות נקודות ראשונות בבית. טוטנהאם ניצחה חמישה משבעת משחקיה על אדמת הולנד. מאמן פ.ס.וו מארק ואן בומל אמר: "אם ננצח המשמעות תהיה שאנחנו עדיין בעניינים בבית המוקדם". לטוטנהאם יש הרבה שחקנים מעולים שיכולים לנצח משחקים, אבל גם לנו יש". דלה עלי ויאן ורטונחן ימשיכו להיעדר אצל התרנגולים. החדשות הטובות בקבוצה? נפתחה חנות של המועדון באצטדיון החדש, אבל אין עדיין חיבור לרשת האינטרנט, כך שאפשר לשלם רק במזומן.

בית ג'
ליברפול – הכוכב האדום בלגראד (22:00)
המייטירדס לא הפסידו עדיין בפרמיירליג, אבל בליגת האלופות הפסידו ברגע האחרון 1:0 לנאפולי והם מחפשים ניצחון מחר על היריבה הפחות חזקה בבית. כרגע ליברפול מדורגת שלישית ממקום בו לא עולים לשמינית הגמר. הכוכב האדום היא עד כה הקבוצה היחידה שמשחקת השנה נגד ליברפול שהשחקנים של יורגן קלופ מעולם לא ניצחו אותם. הסרבים סובלים ממכת פציעות ונאסר על האוהדים שלהם להגיע לאנפילד על ידי אופ"א.

קלופ הזהיר במסיבת עיתונאים מהסרבים: "הם עשו חיים קשים לנאפולי בתיקו 0:0. יהיה מגניב אם נוכל להישאר במירוץ לעלייה לשמינית". קלופ אמר שסאדיו מאנה שעבר ניתוח בבוהן יוכל לשחק. ג'ורדן הנדרסון ונאבי קייטה לא יהיו בסגל וגם ג'יימס מילנר פצוע.

פאריס סן ז'רמן – נאפולי (22:00)
משחק ענק בפארק דה פראנס. קרלו אנצ'לוטי יחזור לזירה בה פוטר שנה שעברה אחרי הפסד עם באיירן 0:3. מצד שני הוא גם אימן את האלופה הצרפתית בעונות 2011 עד 2013. פ.ס.ז' בכושר רצחני בליגה ובאלופות הביסה את הכוכב האדום 1:6. אנחל די מאריה ו-מרקו וראטי התאמנו הבוקר, אבל הבלם טיאגו סילבה נעדר ולא יוכל לשחק. מאמן נאפולי אנצ'לוטי שאמר כי יש לו הרבה מזל בכדורגל התייחס בראיון הארוך ל"פראנס פוטבול" גם לפ.ס.ז' ואמר: "יש סיכוי שנפסיד נגד פ.ס.ז', אבל אנחנו יודעים שאם נשחק טוב יש גם סיכוי לנצח. אני מאמין בזה כי מול ליברפול הוכחנו שאנחנו יכולים להיות תחרותיים וניצחנו אותם כקבוצה היחידה שעשתה זאת העונה".


טיאגו סילבה ייעדר מהמשחק מול נאפולי (Gettyimages)

בית ד'
גלאטסראיי – שאלקה (22:00)
הראש של שאלקה לא ממש במשחק בגלל המשבר שהיא חווה בתחתית הבונדסליגה. הטורקים מגיעים בלי חמישה שחקני הרכב כולל סופיאן פגולי האלג'יראי. באלופות שאלקה דווקא ראשונה עם ארבע נקודות צמודה לפורטו עם אותו מספר נקודות.

לוקומוטיב – פורטו (22:00)
יורין סיומין מאמנה של לוקומוטיב שמחפש נקודות ראשונות בבית אמר: "אני מחבב את פורטו. מדובר בקבוצה צעירה שאוהבת לתקוף באגפים. שחקני הכנף שלהם כובשים לעיתים קרובות, אבל מול האוהדים שלנו אני מצפה להתעלות וניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי