הכוכב האדום בטירוף: "אחת הסנסציות הגדולות בליגת האלופות"

שחקני הכוכב האדום חוגגים
שחקני הכוכב האדום חוגגים | Gettyimages

התקשורת הסרבית עדיין לא נרגעה מהניצחון הביתי נגד ליברפול: "אולי המשחק הגדול ביותר בתולדות המועדון". וגם על ההופעה ההירואית של מילאן פאבקוב, החלוץ האלמוני שהפך לגיבור בין לילה

(גודל טקסט)

התקשורת הסרבית ממשיכה להתמוגג מהניצחון של הכוכב האדום בלגרד על ליברפול 0:2 אתמול (שלישי). בעיתון "בליץ" הגדירו את הניצחון: "אחת הסנסציות הכי גדולות בליגת האלופות אי פעם. זה לא רק הניצחון אלא הדרך בה שלטה הכוכב בקבוצה שהעפילה לגמר האלופות שנה שעברה והביסה את הכוכב האדום 4:0 במשחק הקודם". כותרת נוספת בעיתון: "אולי הניצחון הגדול ביותר של הכוכב האדום בתולדותיה. גדול יותר אפילו מהזכייה בתואר האלופות". גם בקרואטיה היו בהלם מהניצחון. בעיתוני סרביה ציינו בגאווה שבעיתון הקרואטי "יוטרני ליסט" נכתב: "זה היה ההפסד הראשון של ליברפול העונה ודווקא בסרביה. השיג אדיר לכוכב האדום".

החגיגות באצטדיון "רייקו מיטיץ" אחרי המשחק נמשכו לרחובות בלגראד אליהם יצאו אוהדי כדורגל רבים. "מי היה מאמין שנצליח לנצח את ליברפול ועכשיו גם לכוכב האדום יש סיכוי לעלות לשלב הנוקאוט", נכתב בבליץ. עד למשחק אתמול הכוכב האדום הגיעה עם מאזן של 10:1 למשחק אחרי שהפסידה 6:1 לפאריס סן ז'רמן, 4:0 לליברפול ושמרה רק על רשת נקייה מול נאפולי ב-0:0 בבית. "רבים היו בטוחים שהקבוצה תתמוטט גם נגד ליברפול בבית וזה לא קרה".

שחקן הכוכב האדום מילאן פאבקוב שאפילו לא משחק בנבחרת סרביה היה כוכב המשחק אתמול, אבל בעיתון "בליץ" כינו את המאמן ולאדן מילוייביץ', קלארק קנט, "סופרמן של הקבוצה". מילוייביץ' בן ה-48 היה כדורגלן סרבי ששיחק רק בליגה היוונית וכמאמן הדריך את אומוניה ניקוסיה ופאניוניוס היוונית, אבל זו ללא ספק הניצחון נגד ליברפול הוא הישג הגדול ביותר שלו בקריירת האימון.


הכוכב האדום חוגגים את אחד הניצחונות הגדולים בתולדות המועדון (AFP)

פאבקוב בן ה-24 נרכש הקיץ מראדניצ'קי ניש אחרי שהבקיע עונה שעברה 23 שערים בליגה, והעונה כבר כבש חמישה שערים בעשרה משחקי ליגה בכוכב האדום, אבל השערים החשובים היו אתמול כשהבקיע צמד ופתח לראשונה בהרכב של הקבוצה באלופות. בעיתון "בליץ" כתב שמאמן הכוכב רצה לנצל את הגובה שלו 1.88 מול ההגנה הגבוהה של ליברפול.

בעיתון "!ola" הסרבי נכתב שהניצחון של הכוכב האדום הוא סוג של נס ספורטיבי. "אפילו האופטימיים הגדולים ביותר לא העזו לחלום על הישג כזה". בלם הקבוצה וויאדין סביץ' בעבר שחקן ווטפורד אמר: "השחקנים אפילו לא קולטים מה הם עשו במשחק. זה יחלחל אלינו מאוחר יותר. רצינו להראות לכלום שהאצטדיון שלנו הוא מבצר שאי אפשר לכבוש אותו וזה יפחיד גם אתת שאר היריבות".

סביץ' גילה שאיבד את הקול שלו אחרי המשחק: "שרנו בטירוף אחרי שריקת הסיום עם האוהדים. שמח שהם המציאו שיר לפאבקוב כי זה מגיע לו. אנחנו דור מיוחד בקבוצה על כר הדשא ובחדר ההלבשה". מילוש דגנק האוסטרלי אמר: "ליברפול זלזלה בנו. הם חשבו שבאו לטיול קל והראינו להם עד כמה טעו".


גיבור המשחק נגד ליברפול. מילאן פאבקוב (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי