קלופ זעם: "פ.ס.ז' גרמו לנו להיראות קצבים. ניימאר התחזה כל הזמן"‎

יורגן קלופ
יורגן קלופ | AFP

מאמן ליברפול לא היה מרוצה מתצוגת השיפוט בהפסד 2:1 נגד אלופת צרפת: "כולם ידעו מה הם ניסו לעשות, היו 50 אלף עבירות במחצית השנייה". מנגד טוכל שיבח את קבוצתו: "זו הייתה הזדמנות להראות מה אנחנו יכולים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

קרב הענקיות בין פאריס סן ז'רמן לליברפול הסתיים בנוקאאוט 1:2 של אלופת צרפת. קבוצתו של טוכל שהייתה בסכנת הדחה התקרבה באופן משמעותי לשמינית הגמר וזקוקים כעת לניצחון על הכוכב האדום בלגרד בחוץ כדי להבטיח סופית את העלייה. לעומתה ליברפול כעת עם הגב לקיר והיא חייבת ניצחון בייתי על נאפולי בהפרש שני שערים אם תספוג וניצחון 0:1 בלבד יספיק לה, אבל זה לא הולך להיות קל.

ניימאר הפגין את אחד המשחקים הכי טובים שלו העונה וקיבל ציון 8 בל'אקיפ' לעומת 5 לקיליאן אמבפה וציון 4 לאדינסון קבאני והוא הבהיר מי כאן המנהיג של הקבוצה כשהפך לברזילאי שכבש הכי הרבה שערים באלופות (31 כיבושים ו-19 בישולים).

לראשונה מאז המונדיאל האחרון בו הפך לאיש הכי מושמץ בטורניר הוא חזר להיות השחקן שפ.ס.ז' רצה לראות כששילצה עבורו 222 מיליון יורו כדי לרכוש אותו מברצלונה, אבל זה לא מנע מליברפול לטעון שהוא התחזה במשחק. המצטיין השני היה טיאגו סילבה הבלם שקיבל ציון 8 ואולי לראשונה מאז אותו מונדיאל אומלל ב-2014 בברזיל הוא החזיר לעצמו את התואר "אחד הבלמים הטובים בעולם".


הצטיין במשחק נגד ליברפול והשכיח את המבקרים. ניימאר (AFP)

בעיתון "גארדיין" נכתב:" ניימאר הטביע את ליברפול והמאבק לעלייה נשאר עד לרגע האחרון וליברפול מגיעה אליו עם הגב לקיר ועם לחץ מול קבוצה איכותית כמו נאפולי".

על מאמן פ.ס.ז' תומאס טוכל היה לחץ עצום לספק את הסחורה לפני המשחק: "זו הייתה הזדמנות להראות שאנחנו יכולים להתחרות מול קבוצה כמו ליברפול שיש לה מנטליות מדהימה. שיחקנו כקבוצה, עם המון אנרגיות. עכשיו אנחנו חייבים להמשיך לעבוד, לשמור על אותה דריכות ולהישאר צנועים. אבל זה חשוב מאוד לייצר תחושה כזאת, וליהנות מהחוויה הזאת. אי אפשר לנצח בלי הגנה טובה וכל הקבוצה עבדה ביחד".


תומאס טוכל ושחקניו חוגגים (AFP)

אדריאן ראביו לא פתח ונשאר על הספסל והיו ידיעות על כך שהשניים רבו, אבל הקשר נכנס כמחליף ועזר לקבוצה. טוכל אמר: "ההחלטה הייתה מקצועית כי רציתי לשחק גבוה יותר וללחוץ, אבל ראביו נכנס וסייע לעייפות של מרקיניוס". נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי היה מאושר: "רבים ביקרו אותנו בתקשורת ואני מאושר שהראנו לכולם את הפנים האמתיות של הקבוצה. הראנו שאנחנו יציבים עם מאמן גדול מול קבוצה שיש לה שפע של שחקנים גדולים".

ניימאר הזכיר לכולם שהוא היה פצוע בשבוע האחרון: "לא הייתי כשיר במאה אחוז, אבל זה היה משחק חשוב מדי כדי להחמיץ אותו. פצוע או לא הייתי חייב לשחק ולהיות שם על כר הדשא".

ג'יאנלואג'י בופון אמר: "נתנו אות לכולם מה אנחנו שווים. זו יכולה להיות נקודת תפנית של הקבוצה בכל העונה באלופות. הפגנו משחק גדול, אבל בעיקר עם הרבה כח ומשחק קבוצתי. האווירה בחדר ההלבשה הייתה נפלאה כי זה היה נורא אם היינו מפסידים ומודחים".

לעומת פ.ס.ז' בליברפול אווירה לא קלה. הפיינליסטית משנה שעברה רחוקה 90 דקות בלבד מהדחה וכישלון גדול למרות שבתחילת העונה ליברפול הצטיידה בשחקנים שהיו אמורים לקחת אותה צעד אחד קדימה ולזכות במפעל, אך לראשונה בליגת האלופות היא ספגה שלושה הפסדי חוץ בשלב הבתים. ב"דייל מייל" נכתב: "ליורגן קלופ יש הרבה עבודה לעשות במשחק האחרון אחרי עוד לילה אומלל באירופה והפסד שלישי במפעל". קלופ עצמו יצא בהתקפה חסרת תקדים על רוח הספורטיביות של פ.ס.ז' וטען שניימאר התחזה לאורך המשחק: "פ.ס.ז' גרמה לכולנו להיראות חבורה של קצבים", ירה קלופ.


יורגן קלופ לא היה מרוצה מתצוגת השיפוט של שימון מרצ'יניאק (AFP)

המנג'ר הגרמני הוסיף: "היו חמש מאות אלף עבירות במחצית השנייה והשופט עדיין חושב שעשה את עבודתו בצורה נכונה". הפולני שימון מרצ'יניאק שלף שישה צהובים לשחקני ליברפול וניימאר הפעיל שוב את קסמיו התיאטרליים. קלופ הוסיף: "כולם יודעים מה הם מנסים להשיג, ובמיוחד ניימאר, ואז הם מקבלים 50 אלף עבירות. שלוש שנים רצוף זכינו באנגליה בקבוצה ההוגנת של הליגה ותסתכלו בטבלה, ופתאום כאן אנחנו נראים כמו קצבים. ואנחנו לא, אבל הם נשכבים בכל מצב, זה לא ייאמן. זה היה קשה מאוד. הם פגעו לנו בקצב כל הזמן". לדברי קלופ מרקו וראטי היה צריך להיות מורחק אחרי שנכנס עם הברזלים בנעל בג'ו גומס. "הייתי קרוב מאוד, ראיתי את זה טוב. לפעמים אתה נופל כדי להוציא כרטיס צהוב ואחר כך קם ורץ כמו שמעולם לא רצת, זאת לא התנהגות ספורטיבית במיוחד".


על המשחק נגד נאפולי
: "ב-11 בדצמבר יש לנו גמר באנפילד, אבל זה לא ממש שעוזר שאומרים לך שאתה צריך ניצחון 0:1. אז נכבוש שער ומה אז? ישרקו לסיום וכולם יילכו הביתה?".

הקפטן ג'ורדן הנדרסון סיכם: "אנחנו מאוכזבים, כי אני חושב שאנחנו טובים מספיק כדי לבוא לכאן ולנצח. זה לא היה הערב שלנו, אבל קיבלנו דחיפה חזקה בהפסקה. עכשיו צריכים לשמור על זה בידיים שלנו ולנצח שוב באנפילד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי