גווארדיולה: "אי אפשר לשחק רק עם 15 שחקנים, אין לי רוטציה"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מאמן מנצ'סטר סיטי התלונן על הפציעות לקראת מחזור הסיום של הצ'מפיונס: "ההפסד לצ'לסי? מדהים שהפסדנו רק עכשיו". במקביל: באיירן ואייאקס יתמודדו על המקום הראשון, ליון ושחטאר על הכרטיס האחרון לשמינית

(גודל טקסט)
היום האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות ישוחק מחר (רביעי) כאשר למעשה רק ליון ושחטאר מתמודדות על כרטיס עלייה. בשאר הבתים השאלה העיקרית היא תהיה מי תעלה לשמינית הגמר מהמקום הראשון ומי מהשני. אייאקס או באיירן, מנצ'סטר סיטי או ליון (אם הצרפתים ינצחו) ואפילו יובנטוס או מנצ'סטר יונייטד. הגרלת שמינית הגמר: ביום שני הקרוב.


בית ה'
אייאקס – באיירן מינכן (22:00)
זהו קרב ישיר על יריבה נוחה יותר בשלב הבא. אייאקס תעלה ראשונה אם תנצח, אבל באיירן זקוקה רק לנקודה על מנת לסיים בראשות בית. קינגסלי קומאן, שחזר לשחק אחרי פציעה ארוכה, הצהיר שאם ייאלץ בעתיד לעבור עוד ניתוח ברגלו הוא יפרוש מכדורגל. "מקווה שלא אחווה את הרגעים האלה בעתיד, כי לא אסכים לעבור ניתוח שלישי. אם אפצע שוב, אני חושב שאאלץ לפרוש מכדורגל. אולי הרגליים שלי לא מתאימות לשחק כדורגל. אחפש חיים אחרים".


המנהל הספורטיבי של באיירן, חסן סליחמידז'יץ', שוחח עם עיתונאים בשדה התעופה בגרמניה ודיווח שפראנק ריברי כנראה יעזוב בסוף העונה. "זה בהחלט אפשרי. הנשיא אולי הנס דיבר על זה ואז גם אריאן רובן וריברי יעזבו. לפחות אני שמח שהוא משחק כעת טוב מאוד". רובן לא טס להולנד בשל פציעה קלה ולא ישחק ביוהאן קרויף ארנה. על דברי קומאן הצרפתי הגיב: "אני מאמין שהוא אמר דברים בגלל שהוא מיואש מתהליך ההחלמה הארוך, אבל לא סופי כמובן. מאמין שהוא יחזור בו וישחק עדיין בעתיד".


אנדרה אוננה, השוער הראשון של אייאקס שנפצע בניצחון 1:4 על זוולה ונטש את המשחק בדקה ה-40, הופיע במסיבת העיתונאים ואמור לחזור לשחק למרות שהיה חשש שהוא פצוע בשריר הירך. ברצלונה (בה החל את הקריירה) וטוטנהאם מעוניינות בו לקיץ הבא. המאמן אריק טן האג אמר: "יש לנו פציעות וזה לא כתוצאה מעייפות. שיחקנו נגד זוולה על מגרש סינטטי שלא שייך לכדורגל ברמות הגבוהות. אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק באלופות. המשחק נגד באיירן הוא מבחן מעניין וגם אם ננצח זה לא בטוח שנגריל יריבה קלה בשמינית".


Final training! #UCL#ajabaypic.twitter.com/8iZrBEXjYc

— AFC Ajax (@AFCAjax) 11 בדצמבר 2018


בנפיקה – א.א.ק אתונה (22:00).
בנפיקה כבר עלתה לליגה האירופית.


בית ו'
מנצ'סטר סיטי – הופנהיים (22:00)
סיטי זקוקה לנקודה על מנת לזכות בראשות הבית, ואם תפסיד ליון עשויה לסיים ראשונה אם תנצח במשחק המקביל כי היא עדיפה בשני המשחקים נגד סיטי. על ההפסד 2:0 לצ'לסי בשבת, שהיה הראשון בליגה העונה, אמר פפ גווארדיולה: "מה שלא נורמלי זה לא להפסיד 15 או 16 חודשים ברציפות. ניצחנו כל כך הרבה משחקים ואין לי מילה רעה אחת להגיד לשחקנים".


גווארדיולה התלונן שיש לו רק 15 שחקנים כשירים בסגל בגלל פציעות, כשבין היתר דויד סילבה נפצע וייעדר כמה שבועות: "אני לא יכול לעשות רוטציה גדולה", אמר המנג'ר, "אנחנו רוצים לנצח כל משחק ולסיים ראשונים. סרחיו אגוארו עשוי לחזור בסוף השבוע". הוא פרגן להופנהיים: "היה מדהים לצפות בהם משחקים עם עשרה שחקנים נגד שחטאר, גם אם הפסידו 3:2. יוליאן נאגלסמן עושה שם עבודה מצוינת". על הקשר הצעיר פיל פודן, שהאריך את חוזהו בשש שנים אמר: "מאושר עבורו וזה חשוב למועדון".


שחטאר – ליון (22:00)
לשתי הקבוצות עדיין סיכוי לעלות, האוקראינים ישיגו את הכרטיס אם ינצחו. הצרפתים יכולים לסיים ראשונים, אבל גם לא לעלות. לשחטאר יש בעיות קשות בגלל המצב הבטחוני במדינה. הם מתאמנים בקייב אבל משחקים בחרקוב. המאמן פאולו פונסקה מקווה לעשות מהפך ולעלות לשמינית. שתי הקבוצות סיימו ב-2:2 במשחק הראשון בצרפת.


אוהדי שחטאר דונייצק. סובלים עם הקבוצה שלהם מהמצב הפוליטי (AFP)
אוהדי שחטאר דונייצק. סובלים עם הקבוצה שלהם מהמצב הפוליטי (AFP)


בית ז'
ריאל מדריד – צסק"א מוסקבה (22:00)


ויקטוריה פלזן – רומא (22:00)
הצ'כים יבטיחו מקום בליגה האירופית אם לא ישיגו תוצאה גרועה יותר מצסק"א (ניצחון, תיקו או הפסד). מאמן רומא אוזביו די פראנצ'סקו עשוי לסיים את תפקידו במקרה של הפסד.


בית ח'
ולנסיה – מנצ'סטר יונייטד (22:00)
יונייטד תסיים ראשונה אם תנצח ויובנטוס תאבד נקודות. לעטלפים אין על מה לשחק, כי הם הבטיחו כבר את הכרטיס לליגה האירופית. מאמן ולנסיה מרסליניו אמר: "מצער שאין לנו יותר סיכוי לעלות לשמינית. יונייטד יריבה קשוחה ואנחנו תמיד אוהבים לשחק נגד יריבות כאלה. עשינו טעויות בכל המשחקים הקודמים שלנו. נגד יונייטד שיחקנו טוב ועדיין הפסדנו באולד טראפורד, איבדנו נקודות מיותרות בשווייץ ולא היה לנו סיכוי בטורינו, אבל נתנו פייט כל משחק. המילה להיכנע לא קיימת בלקסיקון שלי גם אם המשחק הזה לא קובע".


ז'וזה מוריניו הבטיח שפול פוגבה ישחק מחר, אך יונייטד טסה לולנסיה ללא שבעה משחקני ההרכב הראשון. "המיוחד" כלל שני שחקנים צעירים בסגל – מייסון גרינווד וג'יימס גארנר בני ה-17, כאשר גרינווד עשוי לעלות בהרכב. השחקנים החסרים מהסגל הם אלכסיס סאנצ'ס, ויקטור לינדולף, אנטוני מרסיאל, לוק שואו, כריס סמולינג, מתיאו דרמיאן ודייגו דאלוט. גם דויד דה חאה ונמניה מאטיץ' לא נראו בשדה התעופה. אשלי יאנג שכן נסע מועמד להאריך את חוזהו.


יאנג בויז – יובנטוס (22:00)
רק סנסציה תמנע מיובנטוס לסיים ראשונה בבית. אלכס סנדרו חזר לסגל יובה, אבל מהדי בנעטיה וסמי חדירה ייעדרו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי