קלופ: "אם הייתי יודע שאליסון כזה טוב, הייתי משלם כפול"

אליסון
אליסון | AFP

ליברפול השיגה את הכרטיס הנכסף לשמינית והשוער שהגיע תמורת כ-65 מיליון ליש"ט זכה למחמאות ממאמנו: "אי אפשר להיות גאה יותר". מילנר על סלאח: "שוב היה שם בשבילנו". אנצ'לוטי המאוכזב: "הגיע אדום לוואן דייק"

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)
"זו הייתה הצלה של החיים", אמר המנג'ר יורגן קלופ על הביצוע המדהים של אליסון שמנע שער שוויון מארקדיוש מיליק, חלוץ נאפולי שבדקה ה-92 באחד על אחד מצא את עצמו נעצר על ידי שוער ליברפול – מי שלמעשה העניק לקבוצתו את הניצחון 0:1 לו הייתה זקוקה כדי להבטיח את הכרטיס מבית המוות היישר לשמינית גמר ליגת האלופות.


נאפולי הייתה בפסגת הבית ערב המשחק, אבל בעקבות ההפסד תיאלץ להסתפק בליגה האירופית. היא הגיעה למספר מצבים מסוכנים ואם הייתה כובשת המשמעות הייתה שליברפול תצטרך להבקיע עוד פעמיים כדי לעלות, אבל הברזילאי של המייטירדס ביכולת שיא שמר על רשת נקייה בפעם ה-12 העונה בכל המסגרות ושערו של מוחמד סלאח הספיק.


"דיילי מייל" כתב על "הנשיקה של החיים" שנתן אליסון לקופ. "בדרך כלל תמיד משויך לפולקלור של לילות גדולים באנפילד שמו של הכובש", נכתב בעיתון, "השער של דיוויד פיירקלאף מול סט. אטיין ב-1977, השער של סטיבן ג'רארד נגד אולימפיאקוס ב-2004 ושל לואיס גרסיה נגד צ'לסי ארבעה חודשים לאחר מכן. עכשיו, אחרי לילה בו נעתקה הנשימה, כולם יזכרו את הלילה של אליסון, למרות שסלאח כבש את השער הנכסף. בניגוד ללילה השחור של לוריס קאריוס בגמר האלופות בקייב, השוער שהחליף אותו העניק חיים לקבוצה". וירג'יל ואן דייק קיבל מחמאות על יכולתו וג'ואל מאטיפ נלקח אחרי המשחק לבית החולים לבדיקות אחרי שנפצע בכתפו. סלאח קיבל ציון 8.5 ו-וירג'יל ואן דייק 8. אליסון רק 7.


Tomorrow's @SunSport back page:

MO HO HO: Super Salah puts Kop through, as Lucas' late goal turned 'Mission Impossible' into a reality. pic.twitter.com/R0xJlZsIw6

— Sun Sport (@SunSport) December 11, 2018

Wednesday's TELEGRAPH Sport: "The special one" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/GqXqzgiCkZ

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) December 11, 2018


"הטיימס" הלונדוני פרסם תמונת ענק של סלאח חוגג ובכותרת נכתב "המיוחד". "סאן" פרסם כותרת מצחיקה יותר: "מו, הו הו" וכתב: "סלאח המצוין העלה את ליברפול לשמינית". עוד נכתב: "סלאח הערים על קאלידו קוליבאלי כדי להעלות ארבע אנגליות לשמינית הגמר". "מירור" שיחק על שמו של מוחמד וכתב "אין מקום כמו הבית" והחליף את האות N ב-M. היה זה שערו ה-14 באלופות של סלאח ב-21 משחקים בלבד. הכוכב המצרי כבר מעורב בצורה ישירה ב-48 שערים ב-38 הופעות באנפילד (35 שערים ו-13 בישולים).


יורגן קלופ אמר בסיום: "אם הייתי יודע שאליסון כזה טוב, הייתי משלם עליו מחיר כפול (עלה כ-65 מיליון ליש"ט, י.ז). לא חושב שמאמן יכול להיות גאה יותר בשחקניו. הייתה לנו הזדמנות להראות שאנחנו טובים יותר מנאפולי אחרי ההפסד במשחק הראשון. זה היה משחק יוצא מן הכלל של הבחורים שנתנו הכל, כיף גדול. לחצנו אותם וכתוצאה מכך הם שינו את תוכנית המשחק ולא הצליחו למצוא פתרונות על מנת למצוא את הרשת. משחק הלחץ וההגנה שלנו היה הטוב ביותר שראיתי אי פעם".


השער של סלאח וההצלה של אליסון: "סלאח הבקיע שער מדהים. ההצלה של אליסון פשוט אדירה, אין מילים. היינו צריכים לסיים את המשחק הזה עם ניצחון 0:3. בשורה התחתונה עשינו את שלנו והשגנו את המטרה. באופ"א חשבו שהמפעל ימשיך בלעדינו, אבל הם יכולים לחכות. אנחנו עוד כאן. היום היינו ראויים לנצח ולעלות, ללא ספק".



אליסון עוצר את מיליק בתוספת הזמן ומעלה את ליברפול (AFP)


האפשרות שליברפול תוגרל מול ריאל מדריד: "לא חושב על נקמה בריאל מדריד על ההפסד בגמר. אני חושב שהרבה אוהדים דווקא היו רוצים יותר לשחק נגד פ.ס.ז' ולנקום בהם על ההפסד שלנו בפאריז, אבל זה לא יכול לקרות בהגרלה כעת. אני לא חושב על ההגרלה כי עד היום לא ידענו בכלל שנהיה בשלב הבא".


ג'יימס מילנר התלהב בסיום מסלאח: "שחקן ברמה הגבוהה ביותר שראיתי. גם הפעם הוא היה שם בשבילנו. השארנו הכל על המגרש ולדעתי זו הייתה הופעה מצוינת שלנו, ידענו שנצטרך הגנה טובה לא לספוג". אנדי רוברטסון הוסיף: "ידענו שנצטרך לפתוח טוב וזה מה שעשינו. אחרי שכבשנו היינו בטוחים שנוכל לשמור על התוצאה". ואן דייק התלהב מאליסון: "הדיפה מדהימה. עלינו לשמינית, אבל עוד לא השגנו כלום. נצטרך לעבוד יותר קשה העונה. ניצחנו משחק חשוב, אבל זה רק צעד עבורנו כי אנחנו רוצים להשיג דברים גדולים העונה".



אליסון הציל את ליברפול והשער המדהים של סלאח כמעט נשכח (AFP)


בנאפולי ישנה אכזבה עצומה. המאמן קרלו אנצ'לוטי טען: "העבירה של ואן דייק על דריס מרטנס הייתה צריכה להיות כרטיס אדום. ראיתי את זה בווידאו שוב. היו הרבה שאלות העונה על טכנולוגיית ה-VAR ולמה לא נכנסה כבר, אבל היא תהיה בשמינית ועבורנו זה מאוחר מדי. זו תחושה כלל לא פשוטה, אך נצטרך להרים את הראש ולהתאושש במהרה להמשך העונה. בכל אופן, באמת נתנו הכל, כך שאנחנו לא יכולים להצטער על שום דבר שעשינו. היינו קרובים מאוד למטרה, אך נלמד מכך ונמשיך לליגה האירופית. התכוננו לאינטנסיביות והאגרסיביות של ליברפול, אבל לא הצלחנו להבקיע למרות כמה הזדמנויות".


קוליבאלי כבר ניסה להסתכל קדימה: "אנחנו מאוכזבים מאוד, אבל בליגה האירופית ננסה ללכת עד הסוף. במהלך המשחק היו הרבה עצבים, אבל גם חשבנו שאפשר לחזור וזה לא עבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי