צפו: החמצה גדולה לזהבי, 1:1 בין גוואנגז'ו לליפאן צ'ונגצ'ינג

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

קבוצתו של הישראלי, שבעט החוצה מול שער חשוף (51), השוותה מראשו של ז'י בדקה ה-68, 10 דקות אחרי שער עצמי ביזארי במיוחד של לי פאנג שהעלה את קבוצתו של קרויף ליתרון זמני

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגה הסינית סיפק לחובבי הכדורגל הישראלי מפגש פיקנטי במיוחד כשגוואנגז'ו ר.פ של ערן זהבי סיימה בתיקו 1:1 מול ליפאן צ'ונגצ'ינג, אותה מאמן ג'ורדי קרויף, מתחתית הטבלה. הישראלי חזר לחוד ההתקפה של קבוצתו אחרי שהחלים מהפציעה בקרסול ממנה סבל גם במשחקי הנבחרת ובשלה אף הוחלף במהלך המשחק מול אלבניה במסגרת ליגת האומות.

המחצית הראשונה הייתה אנמית מבחינת שתי הקבוצות. היחיד שתפקד בשורות גוואנגז'ו היה זהבי, שבדקות ה-26 ו-36 ניסה את מזלו בבעיטות מרחוק למסגרת אך לא היה קרוב להכניע את שוערה של הקבוצה האורחת. בתחילת המחצית השנייה, הגיעה ההזדמנות הגדולה של הישראלי. זהבי ניצל חוסר תיאום מביך בין שוער האורחים לשחקני ההגנה שלו, הגיע ראשון לכדור עומק בתיבת החמש אך מול שער חשוף בעט החוצה בצורה רשלנית. לא חלפו שבע דקות והוא נגח מעל השער כדור שהוגבה לראשו מצד שמאל.

בדקה ה-58 גוואנגז'ו נענשה באחד השערים הביזארים וההזויים שנראו לאחרונה. קומדיה של טעויות הביאה להרחקה גרועה שפגעה בגופו של לי פאנג ומשם לרשת. 0:1 לקבוצתו של קרויף משער עצמי. עשר דקות מאוחר יותר, לולין הגביה כדור יפה מצד שמאל, ז'י עלה טוב, נגח פנימה והשווה עבור קבוצתו.

עד לסיום, האריות הכחולים עוד ניסו להפוך את התוצאה אך ללא הצלחה. הערב השחור של זהבי קיבל חותמת סופית כשהוא הוחלף דקה לסיום ההתמודדות, חילוף שגרם לישראלי להגיב בכעס עם ירידתו לספסל. גוואנגז'ו מטפסת למקום השמיני עם 29 נקודות במאזנה, ליפאן צ'ונגצ'ינג משיגה נקודה חשובה במאבקי התחתית והיא רחוקה שתי נקודות בלבד מהקו האדום.

מהלך המשחק:

דקה 15: רנאטיניו פורץ יפה אך במקום למסור לזהבי שעשה תנועה לעומק בעט חלש לשער כדור חלש שלא איים על השוער.

דקה 26: זהבי חתך מצד שמאל לאמצע ובעט כדור מ-25, השוער ירד טוב ולקח.

דקה 36: זהבי שוב ניסה את מזלו, הפעם על סף הרחבה בבעיטה שחלפה סנטימטרים ספורים מעל השער.

דקה 51: החמצה ענקית של זהבי, שניצל טעות ונראית בהגנת ליפאן ובעט החוצה מול שער חשוף.

דקה 57: זהבי התרומם לכדור גובה אך נגח מעל השער.

דקה 58, 0:1: לליפאן צ'ונגצ'ינג: קומדית טעויות ביזארית בהגנת גוואנגז'ו הביאה להרחקה רעה שפגעה בלי פאנג והעלתה את קבוצתו של קרויף ליתרון.


דקה 68, גוואנגז'ו משווה ל-1:1:
לו לין הגביה כדור מצד שמאל, ז'י עלה מצוין ונגח פנימה. 

דקה 91: רנאטיניו מנסה את מזלו מרחוק, הכדור חולף ליד השער.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי