האפודה הזוהרת: סרחיו רומרו רוצה תואר כדי להפוך לשוער ראשון

רומרו
רומרו | Gettimages

אחרי שהעניק לוואן חאל תואר באלקמאר, הוא הפך לסמל של שוער מחליף. המונדיאל עם ארגנטינה הזניק אותו ליונייטד שם גם מוריניו סומך עליו. 21:45: יתסכל שוב הולנדים בדרך לתפוס פיקוד בשער?

(גודל טקסט)

שוער נבחרת ארגנטינה, סרחיו רומרו, סבל לאורך כל הקריירה שלו מלא מעט תיסכולים. בכל מקום אליו הגיע היה בדרך כלל שוער שני או שלא הצליח לתרגם את הפוטנציאל שלו ולהפוך לשוער דומיננטי במדיה.

הוא החל את הקריירה שלו דווקא ככדורסלן, אבל בחר בכדורגל. בגיל 20 עזב את ראסינג קלוב הארגנטינית כשנרכש על ידי אלקמאר ההולנדית. השוער בילה בקבוצה ארבע שנים בהן אימן לואי ואן חאל בין 2005 עד 2009. ואן חאל הגיע לקבוצה והעיף את השוער האנק טימר כדי לתת לו את החולצה הראשונה.

"ואן חאל שינה אותי לגמרי. הגעתי להולנד עם ידע ששוער צריך להדוף כדורים או לקלוט אותם ולשלוח אותם קדימה, אבל הוא שינה לחלוטין את התפיסה שלי לגבי מה השוער צריך לעשות. יצא לי גם להכיר אותו כבן אדם והתדמית שלו שלילית ולא נכונה. הוא איש נחמד מאוד", החמיא הארגנטיני בן ה-30.

כ
חייב לוואן חאל, רומרו (AFP)

אף אחד בהולנד לא תיאר לעצמו שאותו שוער אלמוני אותו קידם ואן חאל באלקמאר הקטנה ימנע מנבחרת האורנג' לעלות לגמר המונדיאל 2014 בברזיל. הוא שיחק במדי ארגנטינה נגד הולנד בחצי הגמר והדף בעיטות של ווסלי סניידר ורון פלאר בדו-קרב הפנדלים בדרך ל-2:4 גדול. מי עמד על הקווים? נכון, אותו ואן חאל.

רומרו מיהר להתנצל בפני מי שבנה לו למעשה קריירה אירופית: "אחרי המשחק הייתי חייב להתנצל בפני ואן חאל ואמרתי לו שזה לא היה אישי. הייתי חייב לו הרבה על היכולת שלי ולא רציתי לפגוע בו, אבל מצד שני הוא היה צריך להבין שעמדתי בשער עבור הנבחרת והמדינה שלי".

למרות ההצלחה ההיא באלקמאר עימה זכה באליפות הולנד, בקבוצות היה לו פחות מזל. סמפדוריה האיטלקית שילמה עבורו 1.2 מיליון יורו. בעונה הראשונה עזר לקבוצה לעלות ליגה מהפלייאוף. לאחר שחזרה לסרייה Aהוא שיחק ב-33 משחקים בכל המסגרות, אבל אחרי שמועות שהוא עוזב לא הורכב בשלושת המשחקים של העונה. שנה לאחר מכן הושאל למונאקו, אבל לא היתה לו שנה טובה למרות שרשם עשרה משחקים רצופים בין הקורות. הוא חזר לסמפדוריה אחרי המונדיאל ושוב מצא את עצמו על הספסל. מאז למעשה איבד את אפודת השוער הראשון.

ג
הסתגל מהר למעמד, רומרו באימון (AFP)


הסתגל: השוער השני האולטימטיבי

ההחלטה של ואן חאל להחתימו במנצ'סטר יונייטד היתה מפתיעה משהו. ההולנדי אמר שהיכולת הנפלאה שהפגין רומרו במדי ארגנטינה במונדיאל שיכנעה אותו וההיכרות הראשונית רק תרמה: "הוא היה שוער צעיר בתקופה שלי באלקמאר ואני מאושר שהוא מצטרף אלינו", אמר.

רומרו לא היסס למרות שידע כי צפויה לו תחרות עם דויד דה חאה: "כשאתה מקבל הצעה מיונייטד אתה לא חושב פעמיים", אמר השוער. לצערו של רומרו שיתוף הפעולה עם ואן חאל היה לשנה בלבד. ההולנדי נזרק מאולד טראפורד והגיע המנג'ר שהתעמת עם איקר קסיאס ז'וזה מוריניו. גם הפורטוגלי החליט לתת לו לא מעט קרדיט, בעיקר במשחקי הליגה האירופית שבתחילת העונה היו עול אבל הפכו עם הזמן למטרה העיקרית של יונייטד.

רומרו התייחס להבדלים בין המאמנים לאחרונה: "הם שונים לחלוטין. עם ואן חאל שיחקתי בשיטה ההולנדית של ה'טוטאל פוטבול' ואילו מוריניו יותר הגנתי, אבל אני צריך להודות לו שהוא מצא דרך לשלב אותי. אני מרגיש שהוא בוטח בי. הוא מחלק לי מחמאות. אין לי העדפות לגבי שיטת המשחק. ואן חאל נתן לי תמיד את ההרגשה שאני חשוב. אצל מוריניו שיחקתי רק שני משחקי ליגה, אבל לשחק במפעל האירופי זו חוויה עבורי". ככה זה כשהוא התרגל לעמדת השוער השני.

ג
את הולנד הוא כבר תיסכל, ואת אייאקס? (Gettyimages)

מוריניו פעל כאילו המפעל פחות חשוב לו, אבל כעת העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות היא עניין של להציל את עונת הבכורה העגומה שלו. כבר לפני שבועיים הצהיר שרומרו יהיה השוער הפותח בגמר הליגה האירופית. לא ברור אם זה תלוי במעמד הלא יציב של דויד דה חאה אצל השדים. הספרדי מחוזר זמן רב בריאל מדריד ומוריניו אולי מכין עתודה. "היחסים שלי עם דה חאה טובים מאוד. יש בינינו כבוד הדדי. אנחנו דוחפים אחד את השני באימונים וזה מעלה את היכולת שלנו. אני חושב שזה מדהים שמוריניו נתן לי צ'אנס במשחק כזה. יש לי מוטיצביה גדולה יותר להצליח בגלל שאנחנו נגד אייאקס. זו קבוצה שלמדתי להכיר מצוין כששיחקתי באלקמאר ואני חושב שיש לה עונה נפלאה עם הרבה צעירים מוכשרים, אבל כמו שאומרים אנחנו יונייטד וחייבים לנצח את המשחק הזה".

מוריניו שפע מחמאות לשוער שלו: "זה שוער מצוין שהראה לי שוב ושוב כשקיבל הזדמנויות שהוא יכול להיכנס לנעליים הגדולות של דה חאה. הוא היה איתנו כל הטורניר ואני לא חושב שאני צריך לשבור אותו ולהשאיר אותו על הספסל בגמר".

רומרו התקשה מעט להתאקלם אבל הפך לדובר אנגלית ולא שכח מי הצמיח אותו לקריירה בזירות הכי נחשבות של אירופה: "אני חייב כל כך הרבה לואן חאל", הודה. ב-21:45 (ספורט1) ינסה הארגנטיני לרמוז גם למוריניו שאולי כדאי לבנות עליו לעתיד. עם זכיה בליגה האירופית, זה בהחלט יכול להיות רמז עבה.

דהדה חאה, יש לו כבר יורש? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי