ליגת העל בכוננות: אבוקסיס הפך את בני יהודה לקבוצה

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | עדי אבישי

זניט סנט פטרסבורג הגדולה נראתה חסרת אונים במחצית הראשונה מול החבורה הממושמעת של מאמן הכתומים, והשתחררה רק אחרי שכבשה ממצב נייח. שאר המועדונים שצפו במשחק מהבית בהחלט יכולים לחשוש

(גודל טקסט)

בני יהודה הגיעה לסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, כשהיא יודעת שאת שלה במפעל היא עשתה עם המעבר היפה והחלק מול טרנצ'ין הסלובקית. היריבה שהגיעה למושבה, זניט סנט פטרסבורג, גדולה מהכתומים בעשרות מונים והסיכויים לעבור אותה הם קלושים עד לא קיימים.

זניט, אחת הקבוצות העשירות והחזקות ברוסיה, עשתה העונה מיני מהפך בסגל שלה, כשעוגנים כמו אקסל ויטסל ודני עזבו, ובמקומם הגיעו הארגנטינאים פארדס ודיריוסי. גם על הקווים נעשה שינוי, כשרוברטו מנצ'יני האיטלקי החליף את מירצ'ה לוצ'סקו הרומני. זניט עלתה ב 4:4:2, ובחוד שיחקו פולוץ, הרכש מרוסטוב, וג'וליאנו, אבי המהפך המדהים נגד מכבי ת"א בעונה שעברה.
 

אבוקסיס, כהרגלו בקודש כשהוא מתמודד מול קבוצה עדיפה, העלה מערך של 5:4:1 קווים. תוכנית המשחק של אבוקסיס הייתה ברורה – התגוננות נמוכה עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור כשזניט שולטת בכדור, וניסיונות לחץ גבוה כשיש בעיטות שוער, בכדי למנוע, עד כמה שאפשר, את המשחק המסודר של הרוסים.


בני יהודה מקשה על זניט. התכנית עבדה נהדר במחצית הראשונה

בני יהודה מקשה על זניט. התכנית עבדה נהדר במחצית הראשונה (עדי אבישי)


התוכנית עבדה פשוט נהדר במחצית הראשונה. השחקנים של אבוקסיס היו ממושמעים ומרוכזים, החוליות היו קרובות אחת לשניה, לא איפשרו לרוסים להגיע עם הפנים להגנה, גורדנה ופיניש הסתדרו היטב במרכז השדה, הבלמים היו אגרסיביים ומתואמים והרוסים נראו חסרי אונים במשחק המסודר. שני המצבים היחידים שלהם הגיעו ממצבים נייחים, משהו שאולי אותת על העתיד לבוא.

במחצית השנייה הרוסים העלו את הקצב והגבירו את הלחץ, בעיקר בגלל ההעברה של קוקורין מהאגף למרכז והדחיפה של ירוחין קדימה. חוסר היכולת של ג'וליאנו למצוא את השטחים בין הקישור להגנה של בני יהודה, והעבודה ההגנתית הטובה של שחקני הכנף שמנעו תנועות מקו שני של המגנים, מנעו מזניט להגיע למצבים.

אבל מה שלא הלך לרוסים במשחק הפתוח, הסתדר להם במצבים הנייחים. שגיאה בזווית העמידה של מאור קנדיל ששמר על קרישוטו בכדור קרן העלתה את האורחת ליתרון, ומשם השליטה שלה במשחק הייתה אבסולוטית. גם הכניסה של דיריוסי במקום ג'וליאנו והתנועה הנהדרת שלו מאחורי קו הקישור, גרמו לזניט להיראות מסוכנת בהרבה ואכן היא הכפילה את היתרון בדקה ה-90 עם מהלך קבוצתי יפה.


מאור קנדיל. טעות שלו סידרה את השער

מאור קנדיל. טעות שלו סידרה שער (עדי אבישי)

הרבה קבוצות בליגת העל ראו את המשחק הזה והבינו – המשחקים שלהם העונה נגד בני יהודה יהיו הרבה יותר קשים מאשר בעונה שעברה. בני יהודה הראתה שהיא קבוצה מאומנת, ממושמעת, קשה להכנעה ועם מהירות טובה בחלק הקדמי. יוסי אבוקסיס הצליח בזמן קצר יחסית להטמיע את דרכו ושיטתו בשחקנים. מצד שני הסגל לא עמוק מספיק, בעיקר בעמדות הבלמים והקישור, בכדי להקנות לקבוצה יציבות ולאפשר לה להתמודד על כניסה לפלייאוף העליון. צריך לזכור שבני יהודה עלתה למשחק עם שלושה זרים (מרסיץ' ישב ביציע), כך שיש לה אפשרות לשדרג את הסגל. במידה ואבוקסיס יביא קשר דומיננטי, ובלם מנוסה ובעל יכולת טובה בהנעת כדור (שחקן בסגנון של אברהם פאס שעבד עם אבוקסיס בסכנין), בני יהודה בהחלט יכולה לראות את עצמה מתמודדת חזק על מקום בפלייאוף העליון. אם בני יהודה לא תצליח ברכש, או לחילופין תישאר בסגל הנוכחי, גם למאמן מצוין כמו אבוקסיס, יהיה קשה מאוד להביא אותה לשישייה הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי