ונגר התחנן בפני שחקני ארסנל: יש לנו מספיק כישרון

ארסן ונגר
ארסן ונגר | Gettyimages

המאמן לחוץ לקראת המשחק מול מילאן בשמינית גמר הליגה האירופית (20:00, ספורט2), קמפבל: "לשחקנים כמו מחיטריאן ואוזיל אין את מוסר העבודה הרצוי". פלאמיני: "גאטוסו יכול להיות ה'וונגר' של מילאן"

(גודל טקסט)

המשחק הערב (חמישי, 20:00, ספורט2) הוא ההזדמנות הכמעט אחרונה של ארסן ונגר להציל את העונה של ארסנל ואולי אף את עתידו במועדון הלונדוני. המאמן הצרפתי התחנן בפני שחקניו בימים האחרונים: "אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו ולהחזיר את הקבוצה למסלול. יש לנו מספיק שחקנים מוכשרים לעשות זאת", אבל באנגליה מטילים ספיקות ביכולתו לשנות את המומנטום.

אלן ברזיל, המנחה הפופולרי של תוכנית "טוק ספורט" אמר: "במילאן ראו את ההפסד של טוטנהאאם ליובנטוס ואמרו שגם הם מסוגלים". ונגר הפסיד בארבעה משחקי רצופים מתחילת 2018, שיא מועדון שלילי ב-81 השנים האחרונות, וגם ראה את קבוצתו יורדת מפסידה בארבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. גם אלה שתומכים בו מקרב חברי ההנהלה מבינים שהסוף קרוב, אלא אם כן יתרחש טוויסט בלתי צפוי. לפי ההערכות באנגליה המינימום שדורשים מהצרפתי הוא להעפיל לגמר הליגה האירופית.

בנוסף לכל הצרות, ארסנל לא יכולה להשתמש בשני החלוצים הבכירים שלה – אלכסנדר לקאזט הפצוע ופייר אמריק אובמיאנג שלא רשום למפעל. המאמן מודע לחשיבות: "הליגה האירופית היא הזדמנות עבורנו, אבל היא גם מגבירה את הלחץ עלינו. זה קשה להצליח כשאתה עובר תקופה כמו שאנחנו עוברים. זו הזדמנות טובה להראות שאנחנו מסוגלים בכל זאת להתמודד עם לחץ כזה".

הצרפתי העקשן רמז שהוא מוכן לשחק הגנתי במילאנו ולזנוח את העקרונות ההתקפיים שלו: "בכדורגל אתה שוכח לפעמים עד כמה אתה טוב. שחקנים מאבדים את הביטחון שלהם במהירות ואנחנו לא צריכים לשכוח שאנחנו טובים בפוטנציאל שלנו. אנחנו צריכים להיות מעשיים, להתרכז במה שאנחנו כרגע יכולים לעשות הכי טוב. להתרכז בהגנה ולשחק יותר קבוצתי".

ארסן ונגר. התחנן בפני השחקנים (gettyimages)
ארסן ונגר. התחנן בפני השחקנים (gettyimages)

סול קמפבל שחקן ארסנל לשעבר התראיין ל"מירור" וטען שהשחקנים הבכירים של התותחנים לא מסוגלים כרגע לאסוף את עצמם כדי להציל את המנג'ר, או שהם בכלל לא רוצים להציל. "מילאן היא לא קבוצה גדולה במיוחד היום, אבל יש לה מוסר עבודה שאין לשחקנים כמו הנריק מחיטריאן או מסוט אוזיל. אנשים מסתכלים יותר מדי על ההיסטוריה של הקבוצה, אבל אלה הפנים של ארסנל כיום. בימים ההם היה לארסנל כוח, יכולות אישיות של שחקנים, אבל היום יש כישרון מבלי שהשחקנים הבינו עד כמה הפרמייר-ליג היא תובענית. חלקם לא יודעים איך להתמודד עם המצב הנוכחי".


מתיו פלאמיני
, ששיחק 12 עונות בשני המועדונים, אמר: "מוזר לראות את שני המועדונים בליגה האירופית ולא בליגת אלופות. עכשיו הם במשבר, אבל מועדונים גדולים תמיד נולדים מחדש. תמיד אהדתי את מילאן באיטליה ואת ארסנל באנגליה, אבל כעת אני מציע שהקבוצה הכי טובה תנצח. לכל מי שמותח ביקורת על ונגר אני אומר לו שלא ישכח מה הוא תרם והביא לקבוצה. כואב לי לראות אותו במצב שהוא נמצא בו. הוא האמין בי ואחרי מילאן החזיר אותי לארסנל. לגבי גאטוסו, אני חושב שהוא יכול להצליח כי הוא מכיר את המועדון כמו את גב כף ידו. בעבר הוא אמר לי שיום אחד ירצה להיות מאמן, ואני חושב – בלי הגזמה – שהוא יכול להיות הארסן ונגר של מילאן".

ג'נארו גאטוסו. יכול להיות ה'וונגר' של מילאן (gettyimages)
ג'נארו גאטוסו. יכול להיות ה'וונגר' של מילאן (gettyimages)

אחרי 13 משחקים רצופים ללא הפסד, השאיפות במילאנו עלו בצורה משמעותית, אבל המאמן ג'נארו גאטוסו מנסה להנמיך ציפיות. "ארסנל לא בתקופה טובה, אבל עדיין יש להם שחקנים גדולים שכבשו העונה 18 שערים בליגה האירופית. יש לנו כבוד רב כלפיהם. אנו צריכים להיות במיטבנו", אמר המאמן, שטוען שחסר לשחקניו את הניסיון הדרוש במעמדים הללו. "מילאן לא שיחקה משחק באירופה מול שבעים אלף צופים כבר כמה שנים. חוץ מלאונרדו בונוצ'י ולוקאס ביגליה אין לנו שחקנים מנוסים באירופה. יש לנו הרבה צעירים שיעברו את החוויה הזאת לראשונה".

גאטוסו גם סירב לזלזל במצבו של ונגר: "אני מאמן רוקי בהשוואה אליו. אני בתחילת הדרך בעוד שהוא מאמן 30 שנה. ארסנל קבוצה מאוד טכנית שאוהבת שהכדור נמצא אצלה כל הזמן. עלינו להיות טובים, לעצור אותם ולגרום להם לרוץ כשהכדור אצלנו. אסור לנו לבצע טעויות ועלינו לשמור על קור רוח. לפני עשר שנים השחקנים הטובים באירופה היו מגיעים לאיטליה, אבל המצב השתנה והיום זה הפוך. אולי זה לטובה בגלל שבזכות זה שחקנים צעירים כמו דוידה קלבריה ופטריק קוטרונה יכלו להתקדם ולשחק".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי