באוסטריה מתכוננים: דאבור הוא התשובה של זלצבורג לאימובילה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | רד בול זלצבורג, רשמי

השוורים מתכוננים למשחק בחמישי (22:05, ספורט1) באיטליה, והתקשורת האוסטרית סימנה את הישראלי כאיש המרכזי של הקבוצה. בנוסף, נאתכו וצסק"א יתארחו אצל ארסנל (ספורט2)

(גודל טקסט)
מחר (חמישי) יתקיימו ארבעת המשחקים הראשונים במסגרת רבע גמר הליגה האירופית, כששני "ליגיונרים" ישתתפו בחגיגה. מואנס דאבור וזלצבורג יתארחו באיטליה אצל לאציו (22:05, ספורט1) וביברס נאתכו וצסק"א מוסקבה יתארחו אצל ארסנל (22:05, ספורט2). בנוסף, אתלטיקו מדריד תפגוש את ספורטינג ליסבון (22:05, שידור ישיר בספורט3) ולייפציג את מארסיי.


לאציו – זלצבורג (22:05, חגיגה אירופית בספורט1)

מואנס דאבור חווה כנראה את העונה הטובה בקריירה במדי רד בול זלצבורג, והוכחה נוספת לכך היא שהעיתון האוסטרי "קרונן צייטונג" הקדיש לו כתבה המשווה בינו לבין כוכב לאציו צ'ירו אימובילה. החלוץ הישראלי הוא מלך השערים באוסטריה עם 17 שערים ואימובילה, ששיחק בין היתר בעבר בבורוסיה דורטמונד וסביליה ולא ממש הצליח, מוביל את הסרייה A עם 26 כיבושים בלאציו, שתארח מחר את השוורים ברבע גמר הליגה האירופית (22:05).


 

"התשובה למלך השערים האיטלקי הוא דאבור הישראלי", כתב העיתון בהשוואה מחמיאה לדאבור. על השניים כתב העיתון: "הם בועטים וכובשים מכל זווית. לאציו כבשה 106 שערים העונה ב-45 משחקים בכל המסגרות ויש לה ממוצע של 2.32 שערים למשחק. רק תושבי העיר של מוצרט, יכולים להתחרות מול קצב הכיבוש הזה בליגה האירופית. הם הבקיעה 108 שערים בכל המפעלים ב-48 משחקים עם ממוצע 2.25 למשחק. 


 

דאבור. התשובה לאימובילה? (AFP)


הפוקוס במשחק יהיה כמובן על אימובילה, עם כל הכבוד לחלוץ הישראלי. הוא הבקיע 36 שערים בכל המסגרות ב-39 משחקים ורשם עוד עשרה בישולים ונמצא בכושר הטוב בקריירה שלו. אנדרה רמאליו מזלצבורג אמר עליו: "הוא חלוץ ענק עם חוש מצוין לכיבוש שערים וחזק מאוד מבחינה טכנית". 


 

יחד עם ההשוואה המחמיאה, נכתב בעיתון: "הישראלי כבש 23 שערים ובישל שבעה שערים ב-42 משחקים בכל המסגרות. במונחים של דיוק הוא אולי לא יכול להתמודד עם אימובילה והוא פחות פיזי וטכני ממנו,, אבל התנועה שלו במגרש, גם אחורה, חשובה מאוד לזלצבורג והוא כמובן כובש שערים חשובים".



אימובילה. ימשיך בכושר הנהדר מול זלצבורג? (AFP)

 

מאמנו הגרמני של דאבור, מרקו רוזה, שעשוי לקבל תפקיד בבונדסליגה הגרמנית בעונה הבאה, החמיא לדאבור על כך ששיפר בגדול גם את משחק ההגנה שלו: "הוא חזק מאוד הגנתית ולכן עוזר לנו בכל התחומים. גם אם הוא לא כובש, הוא סוגר נכון את היריבה ויורד למטה". אחרי הניצחון האחרון, 0:2 על וולפסבורגר, אמר עליו מאמנו: "הוא הפגין משחק לדוגמה. רץ בלי סוף. ההופעה שלו היתה הופעה ברמה הכי גבוהה".
 


ארסנל – צסק"א מוסקבה (22:05, שידור ישיר בספורט2)
פטר צ'ך ימשיך להיעדר ממשחקה של ארסנל בגלל פציעה: "מצבו טוב יותר, אבל הוא לא יספיק להיות כשיר למשחק נגד ארסנל", אמר ארסן ונגר שימשיך להתבסס על דויד אוספינה בשער למרות שצ'ך חזר היום להתאמן. לאוניד סלוצקי מאמנה הקודם של הקבוצה שפוטר השנה מהאל הגיע ללונדון יחד עם צסק"א. ברוסיה חושבים שאפשר יהיה לעבור את ארסנל שתשחק ללא כוכבה פייר-אמריק אובמיאנג שלא רשום למפעל. ייבגני אלדונין שחקן הקבוצה לשעבר ששיחק עם צסק"א בשלב הבתים של האלופות עם ארסנל ב-2006 אמר: "ארסנל כיום חלשה יותר. אפשר לעבור אותה". היחסים בין רוסיה ואנגליה בשיא השפל אחרי פרשת הרעלת המרגל ושגרירות רוסיה באנגליה פרסמה אזהרת מסע ל-500 אוהדים שיגיעו. צסק"א ונאתכו הפסידו רק פעם אחת בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות.


Petr Cech missed Sunday with a groin problem but trained today pic.twitter.com/G74RVYUTrj

— Ian Abrahams (Moose) (@BroadcastMoose) 4 באפריל 2018

אתלטיקו מדריד – ספורטינג ליסבון (22:05, שידור ישיר בספורט3)
הקולצ'ונרוס ניצחו את כל שמונה המשחקים האחרונים שלה באירופה בבית וספורטינג לא ניצחה אף משחק ב-12 משחקים (9 הפסדים). דייגו סימאונה ייחסר את שימה ורסליקו וחואן פראן הפצועים, אבל חוסה חימנס עשוי לחזור לשחק. מאמן ספורטינג ז'ורז' ז'סוס התראיין ל"מארקה" וטען: "הרבה יותר קשה לשמור על אנטואן גייזמן מאשר על ליאו מסי. לצערי קיבלנו את ההגרלה הכי קשה בשלב הזה. יש לי כבוד עצום לדייגו סימאונה. בעיני הוא מחזיק את הקבוצה ברמה הכי גבוהה כבר שנים". הפורטוגלים התקשו עד כה בליגה האירופית (4:6 בסיכום על אסטנה, 2:3 על פלזן), הספרדים עלו לרבע הגמר בקלות עם ניצחון כולל 1:5 על קופנהאגן ו-1:8 על לוקומוטיב מוסקבה.


לייפציג – מארסיי (22:05)

שתי הקבוצות העפילו לרבע הגמר לראשונה בתולדותיהן. לייפציג, בעונה האירופית הראשונה שלה אי פעם, הרשימה בסיבובים הקודמים ועברה את זניט סנט פטרסבורג ונאפולי, אבל שמרה על רשת נקייה רק בשלושה מתוך 20 משחקים ביתיים העונה בכל המסגרות וספגה בכל המשחקים שלה באירופה. חלוצה טימו ורנר רוצה להשוות את השיא של גרד מולר שזכה עם באיירן מינכן במפעל אירופי בגיל 22. הצרפתים ייאלצו להסתדר ללא הכוכב שלהם, פלוריאן תובאן הפצוע. 30 אלף כרטיסים נמכרו למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי