מואנס או כלום: "דאבור הוא זה שצריך לנצח את מארסיי"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | AFP

זלצבורג אומנם תגיע מחר (22:05, ספורט2) בפיגור 2:0 לגומלין חצי גמר הליגה האירופית, אך בונה על הישראלי שיוציא את הקבוצה מהבוץ מול הצרפתים. אתלטיקו תפגוש את ארסנל, ונגר: "רוצה לסיים בטוב את סיפור האהבה"

(גודל טקסט)

משחקי הגומלין של חצי גמר הליגה האירופית ייערכו מחר (חמישי) כשאתלטיקו מדריד תארח את ארסנל וזלצבורג את מארסיי, בקרבות על שני הכרטיסים לגמר שייערך בליון ב-16 במאי.

אתלטיקו מדריד – ארסנל (22:05, שידור ישיר בספורט1)
אחרי ה-1:1 שחילצו באצטדיון האמירויות, תיקו מאופס יספיק לקולצ'ונרוס כדי לעלות לגמר. הם יכולים להתעודד מהעובדה שהם לא ספגו שער ב"וונדה מטרופוליטנו" כבר 11 משחקים ברציפות בכל המסגרות, מאז ה-1:1 מול ג'ירונה ב-20 בינואר. מאז הגיע דייגו סימאונה לקבוצה, הקבוצה שמרה 135 פעמים על רשת נקייה ב-247 משחקי ליגה, כשבנוסף הקבוצה ניצחה את כל אבעת משחקיה הביתיים בליגה האירופית בלי לספוג.

סימאונה, שהורחק כבר בתחילת המשחק הראשון יחד עם המגן הקרואטי שימה ורסאליקו, לא יוכלו להשתתף במשחק ומי שיחליף אותו על הקווים יהיה עוזרו חרמן בורגוס, שמכונה "מונו" (קוף) ושיחק בעבר כשוער בנבחרת ארגנטינה ואתלטיקו מדריד. רק ביום שישי תחליט אופ"א על העונש שיוטל על המאמן, שעלול לספוג הרחקה מחמישה משחקים שתגרום לו להחמיץ את הגמר ואת הסופר קאפ האירופי, במידה שאתלטי תגיע לשם. בורגוס החליף כבר שמונה פעמים את סימאונה על הקווים בעקבות הרחקות, והפסיד רק פעם אחת. הקבוצה צפויה לעלות בהרכב החזק ביותר, כשוויטולו וגבי יחזרו לקישור ואנטואן גרייזמן ודייגו קוסטה ישחקו בחוד. המגן פיליפה לואיס שהיה פצוע עשוי להיות כשיר אחרי שלא שיחק מאז 15 במארס.

ארסנל מצידה תעלה למשחק שעשוי להיות האחרון של ארסן ונגר בזירה האירופית. התותחנים מקווים ששמסוט אוזיל יחזור לכושר הטוב שלו כדי להשאיר את הסיכוי של הקבוצה לעלות לגמר בחיים. הנריך מחיטריאן התאמן הבוקר עם הקבוצה ועשוי לשחק אחרי שהחלים מפציעה. בארסנל יודעים שהם חייבים לכבוש, משימה לא פשוטה כלל לפי הנתונים הנ"ל. המשימה למצוא את הרשת תוטל בעיקר על אלכסנדר לקאזט, לאחר שפייר אמריק-אובמיאנג לא נרשם למפעל. החלוץ הצרפתי שהגיע מליון תמורת 56 מיליון ליש"ט נמצא בכושר הכי טוב שלו העונה, ויקווה להמשיך אותו גם בבירת ספרד.


בורגוס. יחליף מחר את סימאונה על הקווים (Gettyimages)

מאמן ארסנל היוצא ארסן ונגר דיבר במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק. "האם הרקורד במשחקי חוץ מדאיג אותי? לא ממש" אמר המאמן הצרפתי, "בליגה אולי, אבל באירופה הראינו יכולת טובה וניצחנו משחקים." כשנשאל מה יעשה בעונה הבאה, השיב שהוא עוד לא יודע: "כרגע אני רק רוצה לסיים את העבודה שלי כאן. אדם צריך לתת את הטוב ביותר שלו כל עוד הוא במקום מסוים. אני רוצה לסיים את סיפור האהבה שלי עם ארסנל בצורה טובה".

זלצבורג – מארסיי (22:05, שידור ישיר בספורט2)
אחרי שברבע הגמר עשתה את הבלתי ייאמן וחזרה מפיגור 4:2 מול לאציו במשחק הראשון וניצחה 1:4 בגומלין, הקבוצה האוסטרית ומואנס דאבור יקוו לחזור שוב מהקבר, הפעם מהפסד 2:0 ב"אורנג' ולודרום". שחקניו של מרקו רוזה יקוו להפתיע שוב ולעלות לגמר לראשונה מאז 1994, אז הפסידה זלצבורג פעמיים 1:0 לאינטר. המגן הימני של זלצבורג, שטפן ליינר, אמר: "צפוי לנו שבוע קריטי. נעשה הכל כדי לעבור את מארסיי וכל אחד מאיתנו צריך לתת 120 אחוז. העובדה שכבר הצלחנו לחזור מפיגור בגומלין היא נכס מקצועי ובעיקר מגביר את הביטחון שלנו".

לאוסטרים היו טענות נגד השיפוט במשחק הראשון והמאמן רוזה תקף את השופט הסקוטי במשחק הראשון, וויליאם קולום, ואמר: "היית יכול להיות טוב יותר". הוא האשים אותו שהתעלם מפנדל ברור לטובת זלצבורג והעובדה שחלוץ מארסיי פלוריאן תובאן נעזר בידו כדי לכבוש. בזלצבורג מתכננים אווירה חמה במיוחד ב"רד בול ארנה" כשכל הכרטיסים למשחק נמכרו תוך שעתיים ו-32 אלף המושבים צפויים להיות תפוסים. ב"סקיי ספורט" האוסטרי נכתב: "קשה, אבל אפשרי". באוסטריה אופטימיים מכיוון שלפי הסטטיסטיקה המקומית חמש קבוצות אוסטריות עשו מהפך בגביעי אירופה אחרי שהפסידו 2:0 במשחק הראשון.


דאבור. זלצבורג תולה בו תקוות (AFP)

רוזה אמר לקראת המשחק: "שלטנו במשחק הראשון בחלקים גדולים וזה מראה שיש לנו סיכוי בגומלין. נצטרך להציג יכולת שיא נוספת מול איצטדיון מלא. נצטרך לממש במאה אחוז את הכח שלנו בהתקפה. יש לי הרגשה שאנחנו חזקים יותר ממארסיי מבחינה פיזית ונצטרך להראות זאת בגומלין". האתר האוסטרי "פוטבול שטדט" כתב שדאבור הוא השחקן הלוהט בזלצבורג, ותלה בו התקוות שהוא זה יכבוש מול הצרפתים. הממוצע של הישראלי עומד על שער כל 118 דקות בליגה (19 שערים ו-3 אסיסטים), לצד 7 כיבושים ו-4 בישולים ב-16 משחקים באירופה.

בצד השני, מארסיי מגיעה לאחר שלא הפסידה בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות מאז נוצחה 1:0 מול לייפציג, וניצחה 2:5 בגומלין. הקבוצה הצרפתית כבר שיחקה באיצטדיון בזלצבורג בבית המוקדם של הליגה האירופית במשחק שנגמר ב-0:0, ושחקניה מכירים היטב את המגרש, ואולי לכן החליט המאמן רודי גרסיה לא להתאמן במגרש הזה, ממש כמו לאציו. זלצבורג לא נוצחה בעשרת משחקיה האחרונים בבית באירופה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי