לפני פרנצווארוש: טקס לכוכב ההונגרי שהציל יהודים בשואה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | מכבי תל אביב

לפני המשחק מול מכבי תל אביב (20:00, ישיר בספורטHD1), ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי והקהילה היהודית בהונגריה, תתקיים מחווה ייחודית לכוכב הכדורגל שהציל יהודים בשואה ונרצח

(גודל טקסט)

הקונגרס היהודי העולמי יחד עם הקהילה היהודית הרשמית בהונגריה (MAZSIHISZ) יזמו מחווה ייחודית שתיערך הערב (20:00, ישיר בספורטHD1) במהלך משחק הכדורגל בין מכבי תל אביב לקבוצה ההונגרית פרנצווארוש באצטדיון גרופאמה שבבודפשט.

טרם תחילת המשחק יחלקו כבוד לאישטוון טות', אחד הסמלים הגדולים של הקבוצה ההונגרית בעבר, אשר הוליך כקפטן את הקבוצה לאליפות הונגריה לפני מלחמת העולם השנייה. במהלך המלחמה, סייע והציל יהודים רבים ובעקבות הפעילות שלו, נכלא ונרצח במהלך המלחמה. לפני המשחק ייערך טקס לזכרו של אישטוון טות' בהשתתפות נציגי הקבוצות, הקהילה היהודית של הונגריה והקונגרס היהודי העולמי. בנוסף לכך, בתחילת המשחק יוקרן סרט במרכז המגרש על פועלו וחייו של אישטוון טות' ולאחר מכן יעלו למגרש יחד עם השחקנים, ילדים אשר ילבשו חולצות הנושאות את הכיתוב "הגיבור המשותף שלנו" ותמונתו של אישטוון טות'.

מהלך זה נעשה בתאום של הקונגרס היהודי העולמי והקהילה המקומית, יחד עם ראשי קבוצות הכדורגל המשתתפות במשחק והממשלה ההונגרית וכהמשך ישיר להצהרה ביוזמת ממשלת הונגריה במועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה כי היא תיאבק בתופעות האנטישמיות באפס סובלנות.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר אמר: "הקונגרס היהודי העולמי שמח לראות שהממשלה ההונגרית ממשיכה ותומכת בפועל בהצהרתה במועצת זכויות האדם באו"ם, לפיה תאבק בתופעות האנטישמיות אשר נמצאות במגמת עלייה מטרידה".

זינגר הוסיף כי "חינוך ודיאלוג הם כלים חשובים להתמודדות עם תופעות בזויות אלו, ועלינו להמשיך ולשמר את זיכרון השואה על מנת למנוע מההיסטוריה לחזור על עצמה".

לסיכום אמר זינגר:" יוזמה זו מתקשרת באופן ישיר לפעילות הקונגרס היהודי העולמי בתחום האנטישמיות בספורט במסגרת שיתוף הפעולה החדש עם מועדון הכדורגל צ'לסי-'כרטיס אדום לשנאה' למאבק בתופעות השנאה והאנטישמיות בעולם הספורט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי