מכבי תל אביב נגד טובול או פיוניק, הפועל חיפה נגד אטאלנטה או סראייבו

גביע הליגה האירופית
גביע הליגה האירופית | Gettyimages

הגרלת הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית סידרה לצהובים מפגש מול הקזחים או הארמנים, אם יעברו את רדניצ'קי. הגרלה קשה למחזיקת הגביע, שעוד צריכה לעבור את FH האיסלנדית

(גודל טקסט)
אחרי ההגרלה של הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות, גם מכבי תל אביב והפועל חיפה הוגרלו בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, כשסגנית האלופה תפגוש אחת מבין טובול הקזחית או פיוניק הארמנית, ומחזיקת הגביע את אטאלנטה האיטלקית או סראייבו הבוסנית.


הצהובים ניצלו ממפגש קשה נגד איסטנבול בשאקשהיר הטורקית החזקה, ואם יצליחו לדלג מעל המשוכה הסרבית רדניצ'קי,יפגשו כאמור את טובול או פיוניק. מכבי תל אביב תתחיל את המשחק הראשון בחוץ ב-9 באוגוסט, כשהגומלין ייערך בנתניה בשבוע אחרי ב-16 בחודש.


טובול קוסנאי הקזחית נמצאת בעיצומה של העונה ואחרי 19 מחזורים היא מדורגת במקום השלישי, רחוקה 10 נקודות מקייראט ו-16 מהמוליכה אסטנה. לאחרונה הצטרף לקבוצה המגן השמאלי מראט ביסטרוב מאסטנה ומבין שחקני הסגל בולטים גם הבלם ויקטור דימיטרנקו והחלוץ חואן לסקאנו שמושאל מאנז'י מחצ'קלה. זו הופעה ראשונה של הקבוצה באירופה מאז 2011/12 והיא מעולם לא עברה את סיבוב המוקדמות השני. בסיבוב הראשון עברה טובול את סמטרדיה הגאורגית, בזכות 0:1 בחוץ ו-0:2 בגומלין.


В случае выхода в 3 раунд Лиги Европы «Тобол» встретится с победителем пары «Маккаби Тель-Авив» (Израиль) – «Раднички» (Сербия) https://t.co/pMOixJcbxm

— ФК Тобол Костанай (@Tobol_KZ) July 23, 2018

פיוניק לעומתה זכתה 14 פעמים באליפות ארמניה ובשמונה גביעים. המועדון מעולם לא עבר את סיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות או בליגה האירופית. מאמן הקבוצה אנדריי טטאלב עבר במספר תחנות ברוסיה כשאימן את כל הנבחרות הצעירות במדינה, את קבוצת המילואים של רוסטוב ובקרסנודאר שימש כעוזר המאמן. הארמנים חברים קבוע בשלבי המוקדמות האירופים מאז 2002 ועד היום.


#UEL 3rd qualifying round draw: main path ✔️ pic.twitter.com/KJwb1hnmYV

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) July 23, 2018

האדומים מהכרמל עוד צריכים לעבור את FH האיסלנדית, ואם יעזו זאת הם עשויים לפגוש את הנראזורי שצריכים לעבור את סראייבו הבוסנית. בניגוד למכבי תל אביב, המשחק הראשון של הפועל חיפה ייערך בבית.


אטאלנטה שמייצגת את העיר ברגמו ממחוז לומברדיה הציורי בצפון איטליה, עברה עונה מצוינת בשנה שעברה וסיימה במקום השביעי בליגה. זו השנה השנייה ברציפות שהיא משתתפת בליגה האירופית אחרי שבעונה שעברה הפסידה לבורוסיה דורטומנד בשלב 32 האחרונות. הישג השיא שלה במפעלים האירופים היה הגעה לרבע גמר גביע אופ"א ב-1991. שחקנה הבולט הוא יוסיפ איליצ'יץ' הבוסני שכבש בעונה שעברה 11 שערי ליגה והקפטן הארגנטינאי אלחנדרו "פאפו" גומס.



גומס. בקרוב בסמי עופר? (Gettyimages)


באשר לסראייבו הבוסנית, הקבוצה ערכה השבוע את המחזור הראשון בליגה המקומית בהפסד 2:1 לרדניק. הקבוצה הגיעה ב-2014/15 עד לפלייאוף הליגה האירופית, אולם מאז הופעה רק פעם אחת והודחה ממוקדמות ליגת האלופות בסיבוב המוקדמות השני. העונה היא עברה בסיבוב הראשון את בנאנטס הארמנית עם 1:2 בחוץ ו-0:3 בבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי