היסטוריה אירופית: דודלאנג' עלתה, באזל ואטלאנטה עפו

מוסא בארו מאטלאנטה מאוכזב מההדחה
מוסא בארו מאטלאנטה מאוכזב מההדחה | Gettyimages

הלוקסמבורגים הדהימו עם 2:5 בסיכום שני המשחקים על קלוז' הרומנית. אפולון הדיחה את השווייצרים, קופנהאגן העיפה את האיטלקים. ריינג'רס וג'רארד העפילו ולייפציג עלתה בדקה ה-90

(גודל טקסט)

 דודלאנג' מלוקסמבורג רשמה הערב היסטוריה כשעלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית והייתה הראשונה מארצה שעשתה זאת אי פעם. היא ניצחה ברומניה את קלוז' 2:3 ו-2:5 בסיכום שני המשחקים. ריינג'רס של סטיבן ג'רארד עלתה אף היא לשלב הבתים על חשבון אופה הרוסית. הערב (חמישי) ברוסיה הקבוצות נפרדו ב-1:1 והסקוטים עלו בזכות הניצחון 0:1 בשבוע שעבר בארצם ו-1:2 בסיכום שני המשחקים. הסקוטים סיימו את המשחק בתשעה שחקנים אחרי שפלאנגן ומורלוס הורחקו.

אטאלנטה עפה מאירופה אחרי פעמיים 0:0 מול קופנהאגן, שניצחה 3:4 בפנדלים. רד בול לייפציג עלתה לשלב הבתים משער שכבשה בפנדל בדקה ה-90. היא ניצחה בביתה את זוריה 2:3 דרמטי, אחרי 0:0 במשחק הראשון. באזל הודחה גם היא מאירופה אחרי שהפסידה בקפריסין 1:0 לאפולון. התוצאה בסיכום שני המשחקים הייתה 3:3 והקפריסאים עלו בזכות שערי החוץ.

אפואל ניקוסיה, שהדיחה את הפועל באר שבע, הודחה על ידי אסטנה שניצחה 0:1, בדיוק כמו שעשו הקפריסאים בביתם.  בדו קרב פנדלים, שבמהלכו החמיצה אפואל ארבע בעיטות, ניצחה אסטנה 1:2. זניט הפסידה 2:1 בחוץ למולדה מנורבגיה אך עלתה בזכות 3:4 לזכותה בסיכום שני המשחקים. עוד קפריסאית שהעפילה לשלב הבתים היא א.א.ק לרנקה שניצחה 0:3 ו-1:4 בסיכום שני המשחקים את טרנצ'ין. קרבאח האזרית עלתה גם היא לשלב הבתים אחרי 0:3 ביתי על שריף טיראספול ו-1:3 בסיכום שני המשחקים. לודוגורץ הבולגרית גברה 0:4 על טורפדו קוטאיסי הגיאורגית אחרי 0:1 במשחק הראשון בחוץ.


פורסברג חוגג את העלייה הדרמטית של לייפציג לשלב הבתים (gettyimages)

מאלמו השבדית העפילה גם היא לשלב הבתים אחרי שניצחה בחוץ את מיידטילנד 0:2 אחרי 2:2 במשחק הראשון. בשיקטאש הטורקית ניצחה 0:3 את פרטיזן מסרביה אחרי 1:1 במשחק הראשון ועלתה לשלב הבתים. רונבורג מנורבגיה גברה 0:2 על שקנדיה אחרי 1:3 במשחק הראשון, והיא בשלב הבתים. גנק הבלגית ניצחה 2:4 בחוץ את ברונדבי הדנית אחרי 0:1 במשחק הראשון, והעפילה לבתים. סטיאווה בוקרשט ניצחה את רפיד וינה 1:2 אך הודחה אחרי 3:4 לאוסטרים בסיכום שני המשחקים, ספרטק טרנאבה – אולימפיה לובליאנה 1:1 (1:3 בסיכום שני המשחקים).

סביליה לא התקשתה ברמון סאנצ'ס פיחואן מול סיגמה אולומוץ וניצחה 0:3 (0:4 בסיכום) משערים של הרכש מקסים גונאלון (21) עצמי של מרטין נספור (26) ועוד אחד של וויסאם בן ידר (75). גם סלטיק ניצחה בתוצאה זהה (1:4 בסיכום) את סודובה משערים של לי גריפיתס (27), קאלום מקגרגור (52) וכריסטופר אג'ר (61). ביברס נאתכו ישב 90 דקות על ספסל ב-1:1 של אולימפיאקוס מול ברנלי, שהספיק ליוונים לעלות לבתים עם 2:4 בסיכום ואחרי ה-0:0 בבלגיה, בורדו גברה 0:2 על גנט ועלתה גם היא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי