אחרי שנה נוראית, מוראטה מקבל עוד הזדמנות בליגה האירופית

אלברו מוראטה
אלברו מוראטה | Gettyimages

אוהדי צ'לסי לא שכחו מעולם את דייגו קוסטה, אדן הזאר כבר רמז על העדפתו לשחק עם אוליבייה ז'ירו וכעת גם מאוריציו סארי מבין ששחקן ה-60 מיליון ליש"ט שהגיע מריאל לא משדרג. יוכין על השנה הנוראית של החלוץ

(גודל טקסט)

אדן הזאר לא היסס להביע את דעתו הנחרצת אחרי ניצחונה של צ'לסי על קרדיף בשבת. הכוכב הבלגי השלים שלושער אחרי שקיבל שני בישולים מאוליבייה ז'ירו בדרך ל-1:4 מוחץ על הוולשים וקבע לגבי שותפו הצרפתי: "הוא חלוץ רחבה מעולה, אולי הטוב ביותר בעולם. הוא מסוגל להחזיק בכדור כשהוא מקבל אותו, ואנחנו מצטרפים אליו. אנחנו נהנים מכך. העניינים שונים לגמרי כאשר אלברו מוראטה משחק. הוא שחקן אחר עם איכויות אחרות".

המסר היה ברור. אמנם הזאר לא ביקר ישירות את הספרדי, אך הוא הדגיש היטב עם מי הוא מעדיף לשחק. לא צריך להיות גאון על מנת להבין את האמירה על ההבדל הסגנוני. מוראטה הוא בעיקר סקורר – הוא מעוניין לשים את הכדור ברשת ורואה בכך את ייעודו. ז'ירו מבקיע לאורך הקריירה פחות, אבל הוא שחקן קבוצתי יותר. יש לו ראיית משחק מגוונת יותר והוא מחפש לא רק מצבי בעיטה, אלא גם מסירות לחבריו. התנועה שלו ללא כדור נועדה לא רק לקבל כדור נוח, אלא גם לפנות שטחים. לא פלא שהזאר אוהב את זה.

אוהדי צ'לסי לא מעטים כועסים על אנטוניו קונטה על היחס שהפגין כלפי דייגו קוסטה. הבחירה של המאמן האיטלקי להחליף את המתאזרח הספרדי/ברזילאי במוראטה בקיץ 2017 לא הייתה פופולרית במיוחד מלכתחילה, במיוחד לאור העובדה כי 60 מיליון ליש"ט ששולמו לריאל מדריד היוו שיא מועדון. הפתיחה הייתה סבירה ביותר ומוראטה הבקיע 10 שערי פרמייר-ליג בחודשים הראשונים בסטמפורד ברידג', בעיקר בזכות ההבנה המושלמת עם ססאר אספיליקואטה. החבר הטוב בישל לו בין היתר בניצחון 0:1 יוקרתי על מנצ'סטר יונייטד, שהיווה הישג חשוב גם בקרב הישיר מול רומלו לוקאקו. גם השער מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות בספטמבר היה חיוני וקונטה הפגין שביעות רצון גבוהה.

ואולם, כאשר הכדור לא הולך לרשת, למוראטה יש בעיה אמיתית. הוא לא נוטה לחפות על ההחמצות בפעולות קבוצתיות ולכן הביקורת עליו עלולה להיות נוקבת אחרי כל משחק חלש. המשבר גרם לצ'לסי להחתים את ז'ירו ביום האחרון בחלון ההעברות של ינואר ובאופן כללי 2018 הייתה שנה קטסטרופלית מבחינת הספרדי. לו יכול היה, הוא היה מוחק אותה לחלוטין.


2018 הייתה שנה קטסטרופלית (Gettyimages)

זה התחיל עם פציעה בגבו, המשיך עם איבוד מקום קבוע בהרכב הכחולים ובמאי קיבל מוראטה הודעה מהמאמן הלאומי ז'ולן לופטגי על כך שלא ישתתף במונדיאל. במוקדמות הוא היה חלק חשוב מהסגל ואף הבקיע בניצחון הקריטי 0:3 על איטליה, אבל הירידה החדה בכושרו גרמה להעדפת רודריגו ויאגו אספאס על פניו, בעוד דייגו קוסטה היה הכוכב המרכזי בהרכב. והיה בכך לא מעט אירוניה – כי הרי מוראטה אמור היה לשמש שדרוג עבור צ'לסי, אך בפועל בכל החזיתות התברר דווקא קוסטה כאופציה הרלוונטית.

במשך הקיץ המבורדק סרר חוסר ודאות לגבי זהות המאמן במשך שבועות ארוכים, בזמן שההנהלה ניהלה משא ומתן עם נאפולי על שחרורו של מאוריציו סארי. כאשר הושגה סוף כל סוף ההכרעה, הבהיר הבוס החדש שהחליף את קונטה כי הוא מעוניין להחתים את גונסאלו היגוואין. החלוץ הארגנטיני פרח בזמנו בהדרכת סארי בדרום איטליה ושבר את שיא הכיבושים בסרייה A בכל הזמנים. יובנטוס הייתה נחושה להיפטר ממנו בעקבות הגעתו של כריסטיאנו רונאלדו, אבל היגוואין בחר במילאן. "בצ'לסי רק המאמן רצה אותי ובמילאן הרגשתי שכולם מחכים לי", הוא הסביר.


גם בנבחרת כבר איבד את מקומו (AFP)

הדבר איפשר למוראטה להישאר בצ'לסי, אך הוא ידע שהמאמן לא סומך עליו לחלוטין ונוכחתו של ז'ירו היוותה איום אמיתי על מעמדו. בתחילת העונה, בעוד התאושש הצרפתי מהמונדיאל, הוא קיבל מנוחה, אבל מוראטה לא סיפק את המאמן. שער בודד מול ארסנל – שוב מבישול של אספיליקואטה – היה בסך הכל השני שלו בכל שנת 2018 בכל המסגרות. כאשר ז'ירו פתח, הלהיב מול קרדיף וסחט מחמאות אדירות מהזאר, היה ברור לאן נושבת הרוח. מוראטה עלול למצוא את עצמו עמוק על הספסל והוא חייב לקחת את ההזדמנויות שייפלו בחלקו בשתי הידיים.

הערב, כאשר תתארח צ'לסי אצל פאוק סלוניקי (החל מ-19:50 בספורט2), עשוי הספרדי להיות על הדשא. הכחולים ייקחו את המפעל ברצינות, כפי שעשו ב-2013 כאשר נשרו לליגה האירופית מילגת האלופות – וזכו. מאז הם היו תמיד בצ'מפיונס-ליג, אך כעת מתכבדים לשחק לראשונה בשלב הבתים. הרוטציה תהיה הגיונית בהתאם לעומס המשחקים ומוראטה יודע שזה הצ'אנס הגדול שלו. יהיה קשה למצוא הערב ביוון שחקן עם מוטיבציה גבוהה יותר. הספרדי רוצה לשכוח את הסיוט ולסיים את השנה המזעזעת בסטייל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי