ואן חאל: הנס לא רצה את מולר ואלאבה. לא אחזור לבאיירן

ואן חאל
ואן חאל | צילום: AFP

מאמן הבווארים בעבר דיבר על היחסים בינו לבין נשיא המועדון ועל ההתערבויות של האחרון באימון הקבוצה: "הוא דרש ממני להחזיר את לאם לשחק כמגן שמאלי, אמר שאני תמיד טועה". וגם: עימות סוער בין הומלס ללבנדובסקי

(גודל טקסט)

מאמן באיירן בעבר, לואיס ואן חאל, אישר בריאיון ל"בילד" את הידיעות שפורסמו בעבר על כך שעימות עם הנשיא אולי האנס גרם לעזיבתו. ההולנדי, שלא הודיע רשמית על פרישתו מאימון בשלב זה, אמר לעיתון: "כל עוד הנס הוא הנשיא לא אחזור לבאיירן".

יופ היינקס, המאמן הנוכחי בן ה-72, מבוקש בבאיירן לעוד עונה, אבל סיפר לאחרונה שאשתו מתגעגעת אליו מכיוון שביתם רחוק ממינכן והם בקושי מתראים, ומסתמן שלא ירצה להמשיך לעונה נוספת אחרי שחזר מפרישה. ב"בילד" הרימו את הכפפה והתקשרו לשאול את ואן חאל בן ה-66, שפוטר מהקבוצה באפריל 2010, אם יש אפשרות שיחזור.

לדברי ואן חאל, הנשיא התערב בעבודתו, כמו לדוגמה בשינויי התפקיד לפיליפ לאם ובהחלטה לבנות על הצעירים באותה תקופה, תומאס מולר ודויד אלאבה, שבאותה עונה החל לזכות בדקות ואף שותף מול מכבי חיפה בליגת האלופות. ואן חאל גילה: "לאם שיחק בהתחלה מגן שמאלי ואני החלטתי להסב אותו למגן ימני, והיה לי ויכוח ענק על כך עם הנס שלא רצה לשמוע מזה ודרש ממני להחזירו לעמדת מגן שמאלי". ואן חאל הוכיח שצדק ובתפקיד מגן ימני לאם הפך לכוכב על וזכה בגביע העולמי עם גרמניה.

המאמן הוותיק אמר שסיפור דומה קרה גם עם תומאס מולר. עוזרו של היינקס כיום, הרמן גרלנד, המליץ לוואן חאל לתת לשחקן הצעיר צ'אנס והנס לא התלהב מההימור על מולר – שהיום נחשב לאחד השחקנים הטובים בכל הזמנים של באיירן. "האנס ישב ביציע ואמר 'שוב הוא טועה בהחלטות שלו', אישתי ישבה מאחוריו ושמעה אותו". ואן חאל גם נתן צ'אנס לאוסטרי הצעיר דויד אלאבה וההימור הפך להצלחה מסחררת. "בגלל טעות של אלבה בדקה האחרונה במשחק ליגה נגד נירנברג סיימנו ב-1:1 וזו הייתה העילה לפיטוריי, אבל תראו היכן הוא היום".

תומאס מולר. ההימור על הצעיר התברר כמוצלח (Gettyimages)
תומאס מולר. ההימור עליו כשחקן צעיר השתלם (Gettyimages)

התקשורת הגרמנית דיווחה על שביתת נשק בין ואן חאל להנס אחרי ניצחון של באיירן על קלוז' הרומנית 0:4 בעונת 2010/11, אז נערכה שיחה בין השניים להרגעת הרוחות, אבל ואן חאל מכחיש שהייתה אווירה טובה בפגישה ההיא למרות שהשיחה כונתה בתקשורת הגרמנית 'ועידת השלום של קלוז'. "הייתה שיחה, אבל היא לא התנהלה על מי מנוחות. אשתי אמרה לי שאם האנס מדבר אליי בצורה כזאת אני צריך לעזוב".

ההולנדי גם התייחס לסיפור שהיה לו עם לוקה טוני אחרי שתפס אותו באוזן בחדר האוכל של באיירן מינכן. "הוא התנהג בצורה לא נאותה ותפסתי אותו באוזן. לא הייתי מוכן להרשות לשחקנים בודדים להפר את האיזון, כי הקבוצה תמיד חשובה יותר מכל שחקן".

היחס לבסטיאן שוויינשטייגר במנצ'סטר יונייטד: "האמת שהוא הגיע אלינו כשחקן שברמה הפיזית לא היה יכול כבר להתמודד עם הפרמייר-ליג. היו לו משחקים טובים פה ושם, אבל היה ברור שהוא לא מספיק חזק אחרי כל הפציעות שעבר. ועדיין, לא הגיע לו היחס שקיבל מז'וזה מוריניו. זה חבל שככה מתייחסים לשחקן ברמתו. הוא מסוג שחקנים שאתה תמיד מרגיש את נוכחותם בקבוצה".

שוויינשטייגר.
שוויינשטייגר. "חבל שככה מתייחסים לשחקן ברמתו" (Gettyimages)

ואן חאל השווה בין מנצ'סטר יונייטד לבאיירן, שתיים בהן כמובן אימן, והודה שהוא עדיין מעדיף את באיירן בזכות הפילוסופיה שלה. "מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה האחרונה אותה אימנתי, הוא מועדון כלכלי שונה לחלוטין מזה של באיירן. המנהיגים של באיירן האנס וקרל הייינץ רומניגה יודעים ומבינים בכדורגל. עבורם הכדורגל הכי חשוב ולא הכסף כמו ביונייטד, לכן אני עדיין אוהב את באיירן". 

במקביל, אימן סוער היה בבאיירן מינכן הבוקר. לפי הפרסומים, מאטס הומלס ורוברט לבנדובסקי שיתפו פעולה במהלך האימון והפסידו במשחקון, מה שהוביל לכך שהבלם נזף בחלוץ הפולני: "אתה רציני? אתה נועל את השרוכים שלך באמצע המשחק?". החלוץ השיב לו: "ואתה איבדת את הכדור". הומלס לא נשאר חייב: "אני עשיתי טעות, אבל אצלך זו הגישה". לבנדובסקי המשיך: "אתה כל הזמן מאבד כדורים" והומלס התעצבן וצעק לו: "סתום את הפה כבר. לך לעזאזל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי