כך מפטרים בהמבורג: מעלים כותרת בבילד ומתקשרים למאמן

הולברך
הולברך | Gettyimages

הולברך שהשיג רק שלוש מ-21 נקודות אפשריות יוחלף בטיץ, מאמן המילואים. הוא המאמן ה-18 שמפוטר במועדון הפאר השוקע הנמצא בדרך לירידה היסטורית (שבע נקודות מחוף מבטחים)

(גודל טקסט)
ברנד הולרבך פוטר היום (שני) מהמבורג אחרי שבעה משחקים וגם הדרך לא הייתה נעימה. רק כמה דקות אחרי ש"בילד" דיווח על הפיטורים טרח היו"ר פרנק ווטשטיין להתקשר להולרבך בן ה-48 ולהודיע לו שלא להגיע יותר לאימוני הקבוצה ביחד עם שלושת עוזריו מתיאס קרויצר, סטפן ראו ורודולפו קרדוסו. אגב, ווטשטיין עצמו קודם בשבוע שעבר לעמדת היו"ר לאחר פיטורי הריברט ברוכהאגן וכבר הספיק לפטר גם את המנהל הספורטיבי יינס טודט. 


ההחלטה לפטר את הולרבך נפלה למעשה בשבוע שעבר אחרי שהמאמן, שכל נסיונו באימון עד כה הסתכם בקבוצה קטנה בשם וירצבורגר קיקרס בין השנים 2014 עד 2017, לא הצליח לנצח את שתיים משלוש היריבות של המבורג למאבק ההישרדות (1:0 בחוץ לברמן, 0:0 בבית עם מיינץ). עם זאת הוחלט לתת לו לנסות ולהפתיע עם תוצאה טובה באליאנץ ארנה, אבל באיירן (כדרכה בשנים האחרונות) התעללו ביריבה עם 0:6.




הולברך שמעולם לא אימן בבונדסליגה פתח טוב (1:1 בחוץ עם לייפציג) אבל סיים עם שלוש נקודות מ-21 משחקים (0.43 אחוזי הצלחה). הוא המאמן המפוטר מספר 18 של המבורג בעשר שנים. רק העונה כבר עברו במועדון הפאר לשעבר מרכוס גיסדול, הולברך וכריסטיאן טיץ, המאמן החדש.


Der heißeste Trainerstuhl der Liga hat wieder zugeschlagen! Die Chronik des Scheiterns: https://t.co/gKyguRH34Spic.twitter.com/YMQkNR60F6

— SPORT1 (@SPORT1) March 12, 2018


טיץ בן ה-46, מאמן קבוצת המילואים של המבורג, יאמן את הקבוצה עד תום העונה ועוזרו יהיה סונר אויסל בן ה-49 ששיחק בקבוצה בשנים 1998 עד 2001. למאמן החדש שהתמחה בגילוי כישרונות בקבוצה כמו יאן פיטה ארפ (מבוקש בטוטנהאם) יהיה קשה מאוד להציל את המבורג מירידה. הקבוצה רחוקה שבע נקודות מהמקום שמוביל למבחנים בו נמצאת מיינץ (18 מול 25) כשבקופה נותרו 24 נקודות בלבד.


המבורג היא היחידה מבין מייסדות הבונדסליגה (עונת 1963/64) שמעולם לא ירדה ליגה. באיירן גם היא מעולם נפרדה מהבונדסליגה, אבל הבווארים הצטרפו אליה שנתיים מאוחר יותר בעונת 1965/66. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי