שמלצר: ראו את הפחד בעיניים, טוכל: אם לא הפיגוע, הייתי ממשיך

האוטובוס של דורטמונד
האוטובוס של דורטמונד | Gettimages

מאמן דורטמונד לשעבר והשחקנים העידו במשפט הפיגוע באוטובוס הקבוצה אשתקד. המגן הוסיף: "קופץ כל פעם שצלחת נופלת". ויידנפלר: "מקבל טיפול פסיכולוגי עד היום"

(גודל טקסט)

המשפט בנושא הפיגוע שהתרחש באפריל בשנה שעברה בסמוך לאוטובוס של בורוסיה דורטמונד ממשיך להתקיים בגרמניה, כאשר מאמן הקבוצה לשעבר תומאס טוכל והשחקנים הגיעו להעיד נגד הנאשם סרגיי וו בן ה-28. כזכור, שלושה מטעני צד התפוצצו בסמוך לאוטובוס שהיה בדרכו למשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות נגד מונאקו, שאמור היה להתקיים ב"זיגנל אידונה פארק" ובבית המשפט השחקנים דיברו בפעם הראשונה על רגעי האימה ועל החוויה הקשה שעברו.

טוכל, שהיה העד המרכזי, נשאל על ידי התובע אם הוא חושב שהפיגוע שינה את חייו ואם בלעדיו הוא היה עדיין מאמן הקבוצה וענה בחיוב: "כן, אני מניח שההתנהלות בגלל הפיצוץ גרמה לריב הגדול שלי עם נשיא דורטמונד יואכים ואצקה, שהיה בגלל שאני הייתי על האוטובוס והוא לא". כזכור, המאמן זעם על כך שהנשיא וראשי השוורצגלבן הסכימו שהמשחק יתקיים 24 שעות לאחר האירוע. טוכל טען אז שהשחקנים בהלם ולא מסוגלים לשחק. מאז התפתח ריב בין הצדדים שהחריף עד לסיום העונה. "אני מגבה במאה אחוז את השחקנים שלי שאמרו שהם לא יכולים לשחק יום אחרי", אמר טוכל.

קפטן דורטמונד מרסל שמלצר העיד אף הוא במשפט: "היה פיצוץ חזק שהוביל לפאניקה באוטובוס. הייתי בהלם מוחלט. הרגשתי את ההדף של הפיצוץ. אחר כך שמענו צרחות מהכיוון של מארק בארטרה והבנו שהוא נפגע. ראינו את הפחד בעיניים של השחקנים". בנוסף הוסיף המגן הגרמני שהוא סובל עד היום מחרדות בעקבות האירוע: "כשצלחת נופלת אני קופץ או כשרכב נוסע לאט לידי אני נדרך מיד. אני זוכר שבלילה שאחרי הפיגוע אף שחקן לא הצליח להירדם והיינו מאושרים כאשר יכולנו לחזור בסופו של דבר למשפחות שלנו", העיד.


שמלצר. סובל מטראומה עד היום (Gettyimages)

השוער הוותיק של השוורצגלבן רומן ויידנפלר בן ה-37 העיד אף הוא ואמר: "אף אחד מאיתנו לא ידע מה קורה ברגע הראשון. בארטרה דימם. היה לי צלצול באוזניים בגלל הפיצוץ והאוטובוס נראה לי מקום מפחיד. בהמשך הציעו לי טיפולים פסיכולוגיים ועד היום אני בטיפול". סוון בנדר מבאייר לברקוזן ששיחק אשתקד בקבוצה הוסיף: "ישבתי באמצע האוטובוס ליד הדלת האחורית. בשנייה שזה קרה הסתכלתי החוצה וראיתי להבה ענקית יחד עם הבום. הרגשתי שמשהו נפל על ריצפת האוטובוס וצעקתי לכולם 'נחתה פה פצצה'. לא יכולתי לישון ימים שלמים. הייתי מתעורר שוב ושוב. זה היה חוסר מזל עבורנו לשחק יום אחרי הפיצוץ. אף אחד מאיתנו לא היה באמת במצב לשחק. אסור היה לנו לשחק".

במשפט העידה גם הפיזיותרפיסטית של הקבוצה סוונטי תומאסון בת ה-33 שסיפרה איך היא באה לעזרת בארטרה ונתנה לו סיוע ראשוני. "אני וחברי זחלנו לעברו. הוא שכב על ריצפת האוטובוס והתחלנו לחבוש אותו. הוא התעלף שוב ושוב ואמר שהוא סובל מכאב נוראי. חששתי מאיבוד הדם שלו ולא ידעתי אם עורקים ראשיים נפגעו". הבלם הספרדי, שמשחק כיום בריאל בטיס, עבר ניתוח אז בידו שנשברה.


האוטובוס של דורטמונד בזירת הפיגוע (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי