באיירן מינכן מפשילה שרוולים: המלחמה על רוברט לבנדובסקי

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | AFP

אולי האנס לא יוותר על הפולני כל כך בקלות, ובאירופה כבר מעלים ספקולציות שמדובר במאבקי כוח בינו לבין פיני זהבי, הסוכן הישראלי החדש של החלוץ. יעקב זיו מסביר מי ירוויח אם העסקה עם ריאל מדריד תצא לפועל

(גודל טקסט)

מי יכופף למי את הידיים? הנשיא הכל יכול של באיירן מינכן אולי האנס, או סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי? אחרי שהאחרון העביר את ניימאר מברצלונה לפ.ס.ז, בבאיירן יודעים שהוא מסוגל לעשות הכל כדי להעביר את רוברט לבנדובסקי. במועדון ידעו שברגע שלוי (כך הוא מכונה בפולין ובלי קשר לשם יהודי) החליט להחליף סוכן ולהחתים את זהבי הוא הכריז סוג של מלחמה על ההנהלה, שכן זהבי מסוגל לקחת היום כל שחקן מכל קבוצה ולהעביר אותו למועדון ענק אחר. איזה מועדון? זו כבר שאלה פתוחה.

כתבי ה"בילד" טוענים: "זהבי רוצה מלחמה והוא יקבל מלחמה כי באיירן לא מוכנה לוותר על לבנדובסקי. הוא חתום עד 2021 ונמצא כרגע בשיאו. בנוסף, הבאוורים מבינים שלא יצליחו לקבל מאה מיליון יורו עבור החלוץ, ולא יצליחו להביא מישהו ראוי במקומו. רולאנדו פאלמרד כתב ה"בילד" אמר למעריב: "לבנדובסקי היה חתום עם סוכן שכל חודש וחצי הודיע שהוא בדרך לחתום אצל ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי או פ.ס.ז. וביקש העלאה בשכר. בבאיירן לא התייחסו אליו ברצינות, אבל עכשיו הם יודעים שהם יצטרכו להיאבק כדי להשאיר את הפולני בקבוצה". כריסטופר לאש, כתב העוקב אחרי הכדורגל הפולני, אמר: "אני יודע שרוב הפולנים רוצים לראות את לבנדובסקי בריאל מדריד. הם לא הכי אוהבים את הגרמנים ומדריד קבוצה יותר נוצצת עבורם".

הידיעות שפורסמו בתקשורת הספרדית על כך שהחלוץ הפולני סגור בריאל מדריד לשנתיים עוררו תהיות בגרמניה, לאחר שראשי באיירן טענו: "לא שמענו מכלום". שלוש ספקולציות הועלו: האחת שזהבי הפיץ את הידיעות כדי לעשות שרירים. ספקולציה שנייה טוענת שריאל אכן סיכמה עם באיירן את ההעברה בגלל היחסים הטובים של פלורנטינו פרס עם האנס והיו"ר קרל היינץ רומינגה, והחליטה להחתים את לבנדובסקי בגלל שאופציית הארי קיין לא ניתנת כעת למימוש. כתב ה"בילד" פאלמר אמר בעניין: "בריאל לא יעשו שטויות וינסו לקחת את השחקן בכח. הכל יהיה בתיאום עם הקבוצה". פרט פיקנטי: חוסה מאריה באקרו שאימן את לבנדובסקי בתחילת דרכו המליץ על החלוץ לברצלונה כשהוא עדיין שיחק בלך פוזנאן ומחירו היה רק 4.5 מיליון יורו. הספקולציה השלישית היא כמובן המצאה של התקשורת. ריאל מדריד מחפשת חלוץ מספר 9, החלוץ החליף סוכן וזה בינגו לתקשורת לעשות את הקישור הנכון.


הכריז סוג של מלחמה מול הנהלת באיירן. לבנדובסקי (Gettyimages)

בתקשורת הגרמנית תוהים מה המוטיבציה של לבנדובסקי לעזוב. בסוף העונה שעברה הוא כעס על חבריו שלא עזרו לו לזכות במלכות השערים ובעידן של קרלו אנצ'לוטי טען שבאיירן לא חיזקה את עצמה בצורה מאסיבית. מאז, החלוץ שתק וקיבל את כל הגב מהמאמן יופ היינקס. גם העובדה שלא פתח במשחק האחרון נגד לייפציג בהפסד 2-1 לא מאותת שבמועדון החליטו להתחיל לעשות לו סידרת חינוך. קינגסלי קומן גמר את העונה, קורנטן טוליסו לא כשיר, חואן ברנט נפצע מול בשיקטאש ואריאן רובן כמעט תמיד לא בקו הבריאות.

משה מאירי, פרשן הבונדסליגה של צ'רלטון, אמר על המצב של לבנדובסקי: "בבאיירן שומרים את הקלפים צמוד לחזה. הם יכולים להחליט לעשות לו סידרת חינוך, אבל לדעתי באיירן צריכה לשחרר אותו אם תגיע הצעה בסך 150 מיליון יורו. נכון שהוא חלוץ מעולה, אבל הוא כבר בן 29 ואם הוא לא רוצה להישאר אין טעם להכריח אותו. באיירן קבוצה מאוד עשירה שיכולה להתמודד עם חוסן כלכלי. היא מוחזקת ב-25 אחוז על ידי שלוש חברות פיננסיות אדירות. 8.3 אחוז על ידי אדידס, 8.3 אאודי ו-8.3 אחוז אלינאס. באיירן לא צריכה את הכסף של ריאל או פ.ס.ז". 


אלופת גרמניה בלחץ. סוכן העל פיני זהבי יעביר את לבנדובסקי למדריד? (אלבום פרטי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי