שבת בבונדסליגה: המבורג זקוקה לנס כדי לא לרדת

המבורג
המבורג | Gettyimages

הדינוזאורים חייבים ניצחון במחזור הנעילה של הבונדסליגה בתוספת הפסד של וולפסבורג לקלן כדי להגיע למבחנים. בצמרת, לברקוזן והאנובר בקרב ישיר על המקום השלישי ופרנקפורט רוצה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות

(גודל טקסט)

  הליגה הגרמניה תגיע מחר (שבת) לסיומה עם תשעה משחקים שייערכו בו זמנית, ובעוד העובדה שבאיירן מינכן תהיה אלופה ידועה כבר מזמן – למעשה, עוד הרבה לפני שהבטיחה את התואר רשמית – וגם שאלקה נעלה את המקום המוביל לליגת האלופות, שני קרבות עדיין פתוחים: המאבק על הכרטיסים למפעלים השונים באירופה, וכמובן מאבק הירידה. קבוצה אחת כבר ירדה רשמית, אחת בדרך להצטרף אליה וקבוצה שלישית תנסה לשרוד דרך המבחנים. בצמרת, לא פחות משש קבוצות מתחרות על שני כרטיסים לליגת האלופות, אחד לשלב הבתים של הליגה האירופית ואחד למוקדמות כששום דבר עוד לא סגור. כל המשחקים ישודרו בשידור ישיר בערוצי ספורט1 (16:20)

הופניים – דורטמונד (שידור ישיר בספורט2)
המשחק המרתק ביותר הוא קרב ישיר על המקום השלישי, כאשר דורטמונד עם 55 נקודות והפרש שערים 19 והופניים עם 52 והפרש שערים 16. המארחת זקוקה לניצחון בהפרש של שני שערים כדי לעקוף את דורטמונד, שעוברת עונה די מבולבלת, ולהתמקם מיד אחרי שתי המוליכות. גם המקום הרביעי מוביל לאותו שלב באירופה, אבל במקרה של הפסד הופניים עלולה לאבד גם אותו אם באייר לברקוזן תנצח את האנובר.

באייר לברקוזן – האנובר (שידור משולב בערוץ ספורט1)
גם ללברקוזן יש 52 נקודות, והיא מאוד רוצה להתחרות בליגת האלופות. אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, המארחת כמעט איבדה את הסיכוי ורק אם תשיג מול האנובר שסיימה את העונה יותר נקודות מהופניים תוכל לשחק במפעל היוקרתי ביותר באירופה בעונה הבאה. מנגד, רד בול לייפציג (תפגוש את הרטה ברלין) נמצאת שתי נקודות מתחתיה ותשמח לנצל הפסד של לברקוזן כדי לקטוף על חשבונה את המקום בשלב הבתים של הליגה האירופית.

שאלקה – פרנקפורט (שידור משולב בערוץ ספורט1)
לפרנקפורט יש ערב המחזור 49 נקודות, אחת פחות מללייפציג, ועם ניצחון חוץ היא יכולה לעלות למקום השישי ולזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. מצד שני, היא מתארחת אצל אחת הקבוצות החזקות בבונדסליגה שהפסידה רק משחק ליגה אחד מתוך 10 האחרונים ושכבר יודעת איפה היא תהיה בעונה הבאה.

טאלב טוואטחה במדי פרנקפורט. יוביל את קבוצתו לאירופה? (אתר רשמי)
טאלב טוואטחה במדי פרנקפורט. יוביל את קבוצתו לאירופה? (אתר רשמי)

באיירן מינכן – שטוטגרט (שידור משולב בערוץ ספורט1)
גם לשטוטגרט יש סיכוי תיאורטי לאירופה, כשהיא חייבת לנצח באליאנץ ארנה ולקוות להפסדים של לייפציג ופרנקפורט כדי להשתחל למקום השישי. דרוש נס, אבל תמיד יש תקווה. הבווארים רוצים לסיים עונה עם טעם מתוק לאחר ההדחה מליגת האלופות, ולא יהיו מרוצים אם העונה המוצלחת שלהם בגרמניה תסתיים עם הפסד.

המבורג – מנשלגלדבאך (שידור משולב בערוץ ספורט1)
אם שטוטגרט זקוקה לנס, תארו לעצמכם מה המבורג מרגישה. הדינוזאורים מצליחים כבר כמה עונות ברצף להימלט מציפורני הירידה ממש בשלבי הסיום של הליגה, והעונה היה נדמה שהם בדרך לעשות זאת שוב, אך מסע ההיחלצות שלהם נעצר בשבוע שעבר עם הפסד 3:0 לפרנקפורט. כעת, המבורג זקוקה לניצחון על גלדבאך בתוספת הפסד ביתי של וולפסבורג לנועלת הטבלה קלן, וזה יביא אותה רק למבחנים. המבורג מעולם לא ירדה מהבונדסליגה, אבל הפעם נדמה כי הסיפור באמת אבוד.

וולפסבורג – קלן (שידור משולב בערוץ ספורט1)
לוולפסבורג עצמה יש על מה להילחם, כיוון שפרייבורג (תארח את אאוסבורג) נמצאת רק שלוש נקודות מעליה. ניצחון ביתי בתוספת הפסד של פרייבורג, והזאבים יעלו מעל הקו האדום למקום ה-15.

משחקיo נוספים
מיינץ – ורדר ברמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי