אולי הנס: "קובאץ'? אנחנו צריכים לישון על זה לילה"

ניקו קובאץ'
ניקו קובאץ' | Gettyimages

נשיא באיירן מינכן התייחס לעתידו המעורער של המאמן אחרי ה-3:3 עם דיסלדוף, אך הבטיח שיעמוד על הקווים מול בנפיקה: "יום קשה עבורנו, בואטנג עשה טעויות של קומדיות". הקרואטי אמר: "הפסדנו בגלל טעויות אישיות"

(גודל טקסט)

מה עובר על באיירן מינכן? הבווארים ממשיכים את העונה הרעה שלהם בבונדסליגה ואמש (שבת) איבדו יתרון 0:2 מבטיח בבית מול פורטונה דיסלדורף החלשה שהשוותה נגדה בדקה ה-93 ל-3:3, במה שיצר פער של תשע נקודות מדורטמונד המוליכה.

באיירן מחזיקה בסטטיסטיקה עגומה, כשמשמונת משחקי הליגה האחרונים היא רשמה שני ניצחונות בלבד. על פי ה"בילד" הגרמני, נשיא באיירן אולי הנס, שנתן את כל הגב למאמן ניקו קובאץ' עד כה, איבד סבלנות והחליט שהוא נותן לקובאץ' הזדמנות אחרונה בהחלט, לפיה אם לא ינצח במשחק האלופות נגד בנפיקה ביום שלישי באליאנץ ארינה, הוא יפוטר. קובאץ' עשוי להחזיק בזמן הכי קצר במשרה כמאמן באיירן מינכן, אם יפוטר אחרי 12 מחזורים. סורן לרבי הדני מחזיק בשיא השלילי אחרי שפוטר ב-1991 לאחר 15 משחקים, ומאז לא אימן.

האנס אמר בסיום המשחק: "ניקו קובאץ' זה לא הנושא כרגע. אנחנו צריכים לישון על זה לילה אחד. זה יום קשה מאוד עבורנו. אנחנו צריכים לדבר על כל מה שקורה בקבוצה ולהתאחד. מה שקורה בקבוצה הוא בלתי מקובל לחלוטין. אנחנו משחקים נגד בנפיקה ביום שלישי והמאמן על הקווים יהיה בוודאות קובאץ'. ב-3:3 הרגשתי שהעולם מתמוטט לידי. הנכדים שלי באים עם הבת שלי מחר (ראשון) ולא יהיה להם כל כך קל איתי". הנשיא גם מתח ביקורת נוקבת על היכולת של השחקנים: "בשער הראשון שספגנו, ראיתי את ג'רום בואטנג עושה טעויות שאני יכול לראות רק בקומדיות. הגיע הזמן שהשחקנים יחשבו גם על עתידם במועדון".


בואטנג. ביקורת קשה מהנשיא (AFP)

הנס נתן לקובאץ' גב של שלושה ימים, אך נראה כי הקרואטי בדרך הבייתה גם אם בסופו של דבר גם אם ינצח את בנפיקה. לפי העיתון, במשחק הליגה הבא נגד ורדר ברמן בחוץ,מאמן אחר עשוי לעמוד על הקווים. מעמדו של קובאץ' בחדר ההלבשה מעורער לחלוטין ולפי השמועות, השחקנים יצאו נגד המאמן בחדר ההלבשה. הנס הגיב על כך: "השחקנים לא יקבעו לנו את מי למנות, אבל זה טבעי שנתייעץ איתם ונשאל את דעתם אם יהיה צורך".

קובאץ' מנסה להציל את המשרה שלו בכל מחיר. בפגרת הנבחרות הוא ערך שיחת מוטיבציה עם הסגל שנשאר במועדון והקדיש קיר להודעות לקבוצה כאשר רשם שם "המטרה הכי חשובה היא לנצח את דיסלדורף", אך כאמור זה לא עזר. באיירן כבר הפסידה העונה שבע נקודות במשחקי הבית שלה, דבר חסר תקדים. השחקן היחיד שהיה יכול להיות מעט מרוצה אתמול הוא תומאס מולר שכבש צמד ראשון בקבוצה מאז ינואר 2018.

מאידך, שחקנים אחרים דוגמת השוער מנואל נוייר תמכו במאמן: "אם היינו נשמעים בדיוק למה שהמאמן אומר, לנו אין לי ספק שהיינו מנצחים 0:5". לאון גורצקה לעומתו סירב להגיב ואמר: "אין לי מה לומר".

קובאץ' עצמו סיפק הערה מעט מעוררת מחלוקת כנשאל הסיום על ההפסד הצורם: "אני מרגיש שנעשה כאן חוסר צדק. ראיתי מחדש את כל השערים שספגנו ואף מאמן בעולם לא היה יכול למנוע אותם כי הם היו בגלל טעויות אישיות של שחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי