לא רונאלדו: די סטפאנו הוא הסמל האמיתי של ריאל מדריד

רונאלדו ודי סטפאנו. שתי אגדות
רונאלדו ודי סטפאנו. שתי אגדות | צילום: AFP

אוהדי הבלאנקוס בחרו דווקא בארגנטינאי לגדול שחקני המועדון בכל הזמנים. דני דבורין מסביר למה

(גודל טקסט)

מדוע בחרו אוהדי ריאל מדריד בכדורגל באלפרדו די-סטפאנו ולא בכריסטיאנו רונאלדו לגדול שחקני המועדון בכל הזמן. אני נשאל על כך, על ידי חברים, והתשובה היא פשוטה: די-סטפאנו הוא האגדה, הוא הסמל, המודל המייצג את הבלאנקוס.

החץ הבלונדי, כפי שכונה די-סטפאנו, הוליך את קבוצתו לחמש זכיות רצופות בגביע אירופה לאלופות בשנים 1956–1960. על סיפורי הישגיו המופלאים ועל יכולתו הפנומנלית גדלו גם אוהדיה הצעירים של הקבוצה, ששמעו על די-סטפאנו בהיותם ילדים. סיפורים ששמעו מסבא ומאבא. לכן גם כאשר כריסטיאנו רונאלדו הוא היום בוודאי האיש שלהם בקדמת הבמה, ולמרות שהבקיע 418 שערים במדי ריאל מדריד – די סטפאנו הוא משהו אחר. בעיניהם אין כדורגלן המשתווה לו. בחירתם בו מסוף השבוע, בסקר שערך העיתון הספרדי "אס", אומרת הכל: יותר מ-61 אחוזי הצבעה לעומת קצת יותר מ-38 אחוזים לרונאלדו.

ועוד משפט על אלפרדו די-סטפאנו: לבש את מדי שלוש נבחרות לאומיות: של ארגנטינה, קולומביה וספרד. הוא בוודאי מהכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, ולדעתי ממש באותה שורה שבה נמצאים כדורגלני העבר פלה, פושקאש, קרויף, בובי צ'רלטון, אאוסביו, ומראדונה.

מעבר לכך, מן הראוי להדגיש שכריסטיאנו רונאלדו, הנחשב בצוותא עם ליאו מסי, לשחקן הטוב בתקופתנו, עדיין לא תלה את נעליו. הוא גם רואה עצמו כמי שיכול ומסוגל להמשיך להפגין את יכולתו הגבוהה גם בעתיד. יהיה נכון והוגן להמשיך להעניק לו את הקרדיט, שכן, סיכומים עושים רק בסיום הקריירה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי