הפסד ראשון העונה לאתלטיקו מדריד, 1:0 דרמטי לאספניול

אספניול נגד אתלטיקו מדריד
אספניול נגד אתלטיקו מדריד | AFP

הקולצ'ונרוס היו יכולים לצמק את הפער מהמוליכה ברצלונה לשלוש נקודות בלבד, אך ספגו בדקה ה-88 וכעת עלולים לאבד את המקום השני. בילבאו ניצחה 0:2 את בטיס במשחק חוץ

(גודל טקסט)
המחזור ה-17 בליגה הספרדית נמשך הערב (שישי) במשחק שבו גברה אתלטיק בילבאו 0:2 בחוץ על ריאל בטיס., כאשר מאוחר יותר, במשחק המרכזי של הערב, אתלטיקו מדריד רשמה הפסד ליגה ראשון העונה ולאחר חודש מוצלח במיוחד מעדה דווקא בברצלונה ונכנעה 1:0 לאספניול משער דרמטי.


ריאל בטיס – אתלטיק בילבאו 2:0
הבאסקים השיגו ניצחון חוץ חשוב במיוחד ונמלטו מהתחתית. כבר בדקה ה-34 נותרה בטיס בעשרה שחקנים, אחרי שג'ורדי אמאט בעט בלאפורט והורחק. השופט הורה על הנקודה הלבנה, ראול גארסיה לקח את הפנדל ובבעיטה שטוחה לפינה הימנית של השער העלה את קבוצתו ליתרון.



בדקה ה-85 עלתה בילבאו ל-0:2 וביססה את יתרונה בדרך לניצחון החוץ. זוהיר פדאל כבש שער עצמי אומלל כשנגח לשערו, לאחר הגבהה של דה מרקוס מצד ימין. המנצחת עלתה למקום ה-12 בטבלה ונצמדה אל המפסידה, כשלשתיהן 21 נקודות. למעשה עבור בילבאו זהו משחק ליגה שישי ברציפות ללא הפסד, ואילו בטיס עם הפסד בית שלישי ברציפות.


אספניול – אתלטיקו מדריד 0:1
מעט יותר מחודש שאתלטיקו מדריד ניצחה את כל משחקיה על אדמת ספרד, מעדה רק בסטמפורד ברידג' בלונדון מול צ'לסי ב-1:1 בליגת האלופות, אבל הערב דייגו סימאונה ושחקניו לא הצליחו להבקיע בברצלונה ואף ספגו בדקה ה-88, כך שהפסידו 1:0 לאספניול ורשמו את הפסדם הראשון העונה בליגה, דווקא אחרי מומנטום נפלא. היה זה גם הפסד חוץ ראשון שלה בליגה מאז ה-12.12.2016, משמע מעל שנה עברה מאז ה-3:0 לוויאריאל.



גריזמן. התסכול על פניו אומר הכל (AFP)


המדרידאים פספסו הזדמנות להתקרב שלוש נקודות מברצלונה המוליכה לאחר שהציגו יכולת חלשה וכמעט שלא סיכנו את פאו לופס בין הקורות של המארחת. כשלקראת הסיום הם העבירו הילוך, שער של גודין בנגיחה נפסל בעקבות עבירה שביצע הבלם האורוגוואי במהלך ההתרוממות וקווין גאמיירו באחד על אחד סחט הדיפה מלופס. דווקא אז, בין הניסיונות לצאת קדימה, סרחיו גארסיה הצליח לעקוץ וניצח את המשחק עבור אספניול.


בעקבות ההפסד נותרה אתלטיקו מדריד במקום השני לאחר 17 משחקים, אך היא רחוקה שש נקודות מברצלונה שתשחק מחר בקלאסיקו הגדול מול ריאל מדריד. לקולצ'ונרוס גם יתרון זמני של שתי נקודות על ולנסיה השלישית והיא במרחק חמש נקודות מהיריבה העירונית, שעליה להשלים שני משחקים חסרים כולל הקלאסיקו מחר. אספניול לעומת זאת עם ניצחון ראשון בדצמבר, הפסידה שני משחקים וסיימה רק ב-2:2 מול לאס פלמאס החלשה במחזור שעבר, ולפחות זמנית טיפסה למקום ה-14 עם 20 נקודות במאזנה, חמש מהקו האדום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי