ג'רארד פיקה עבר בדיקות, עלול להחמיץ את צ'לסי בשבוע הבא

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | Gettyimages

בלם ברצלונה נפגע בברכו ונמצא בספק לליגת האלופות בשבוע הבא. על ה-1:1 בדרבי אמר: "המעט שיכולתי היה להשתיק את אוהדי אספניול". סרחיו גרסיה כינה את אומטיטי במנהרת השחקנים: "חרא שחור"

(גודל טקסט)
אספניול הפכה העונה לכבשה השחורה של ברצלונה. אמש (ראשון) סחטו התוכים 1:1 מול המוליכה, שנעזרה בשער של ג'רארד פיקה כדי להימנע מהפסד ראשון בליגה. אובדן הנקודות של הקבוצה של ארנסטו ואלוורדה, בשילוב עם הניצחון של אתלטיקו מדריד על ולנסיה, הובילו לקיזוז הפער מהמקום הראשון לשני לתשע נקודות. 'מונדו דפורטיבו' כינה את הדרבי: 'סערה', ובעיקר התייחס ליחסים העכורים בין פיקה לאוהדי אספניול. 'ספורט' המקומי היה נחרץ יותר ותיאר את המשחק כ'נקמה של פיקה'.


בלם ברצלונה חימם את האווירה כשטען לפני המשחק כי אספניול לא שייכת לברצלונה, אלא למחוז קורנייה. ההצהרות של פיקה, הובילו לאווירה עוינת. ואלוורדה הסביר: "החגיגה של פיקה שיקפה את היריבות והאווירה שנוצרה כאן בשבוע האחרון. ידענו שזה היה משחק סוער, מכל הבחינות. על עבירה נראתה גדולה יותר, בגלל המצב של כר הדשא. פיקה חשוב מאוד בשבילנו, כי הוא יודע לקחת אחריות במצבים כאלה. מה שקרה הוא נורמלי, המתח תמיד מתגבר ככול שהדקות חולפות".



לגבי הספסול של ליאו מסי, שנכנס כמחליף במחצית השנייה, אמר המאמן: "כן שחקן צריך להיות חלק מסבב הרוטציה. יש לנו הרבה משחקים וחשוב שנשמור על השחקנים שלנו. מסי שיחק הרבה, והוא בסדר גמור עם ההחלטה להתחיל איתו על הספסל". הסערה רק החריפה בעקבות הקריאות הגזעניות לעבר סמואל אומטיטי. מאוחר יותר, עלה כי סרחיו גרסיה כינה את הבלם במנהרת השחקנים: "חרא שחור". מאוחר יותר, חיל מנסאנו ציין בדו"ח כי במנהרת השחקנים התחוללה סערה ורק פיקה הצליח להפריד בין אומטיטי לגרסיה.


La portada del diario Sport de mañana… LA REVANCHA DE PIQUÉ. pic.twitter.com/842xJ3WSZ5

— El 10 (@el10blaugrana) February 5, 2018

פיקה הגיב: "אחרי כל מה שקרה, המעט שיכולתי לעשות זה להשתיק את אוהדי אספניול. אנחנו בני אדם ומגיבים לדברים שקורים על המגרש ומחוצה לו. אם הבעלים של אספניול לא מוכן להגיב ליחס הזה, אז אנחנו נגיב". אנדרס אינייסטה תמך בבלם: "אלה דברים שקורים במשחקים כאלה. תנאי המשחק הזיקו לנו יותר מאשר להם".


ג'רארד מורנו התקשה להרגיע את האווירה בסיום ואמר: "מה שפיקה עשה היה מכוער, אבל זה דברים שקורים על כר הדשא". בינתיים, אומטיטי ייעדר מול חטאפה בגלל צבירת כרטיסים צהובים. היעדרותו של הצרפתי עשויה להוביל להופעת הבכורה של יירי מינה. לוקא דין, ששבר את האצבע, עשוי להיעדר תקופה ארוכה. מאוחר יותר, גרסיה פרסם הבהרה לפיה הוא אינו גזען: "כולכם יודעים שמוצאה של אישתי הוא צועני וגדלתי בסביבה בה היו כל הגזעים בעולם. הגיס שלי הוא ממוצא אפריקאי-אמריקאי ואנחנו ביחסים מצוינים. אחותי נשואה לכדורגל ג'ון קורדובה הקולומביאני המשחק בקלן. לצערי במהלך המשחק יש מתח גדול בעיקר כשמדובר בדרבי". 


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… TORMENTA. pic.twitter.com/KiF5JGQ5hp

— El 10 (@el10blaugrana) February 5, 2018


פיקה לא רק היה בעין הסערה, אלא גם נפגע בברכו ועבר הבוקר בדיקות רפואיות כאשר החשש הוא שמדובר בפגיעה שתשביתו לשבועיים לפחות, כך שהוא עלול להחמיץ את המשחק מול צ'לסי בליגת האלופות בשבוע הבא. לארנסטו ואלוורדה יכולות להיות בעיות בעמדה הזאת מאחר שירי מינה עדיין לא שיחק מאז נחת בברצלונה, גם תומאס ורמלאן פצוע וכידוע חאבייר מסצ'ראנו עזב לסין בסוף ינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי