דיווח: חביי פורצ'ן מוכנה לשלם את סעיף השחרור של מסי

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

בדרך למעבר הגדול בהיסטוריה? 'מונדו דפורטיבו' גורס כי מסצ'ראנו ולאבצי גויסו כדי לשכנע את כוכב ברצלונה, שרק האריך את חוזהו. הממשל הסיני מוכן לספק תמיכה כלכלית ואף לגייס מספר חברות כדי לממן את העסקה

(גודל טקסט)

האם ליאו מסי יצטרף לליגה הסינית? על פי הדיווח היום (שלישי) ב'אל מונדו דפורטיבו' עולה כי צירופו של הפרעוש לחביי פורצ'ן, הפך למשימה לאומית והקבוצה נחושה להפעיל את סעיף השחרור שלו העומד על 700 מיליון יורו. הממשל הסיני בראשותו של ראש הממשלה, שי ג'ינפינג, ינסה להוביל מהלך כדי לצרף את הארגנטינאי ואף ירתום למהלך את אסקייל לאבצי וחאבייר מסצ'ראנו, שניים מחבריו הקרובים של הפרעוש.

על פי הדיווח, מסי קיבל כבר בקיץ האחרון הצעה להצטרף לליגה הסינית אך דחה אותה. לקראת סיום 2017 הוא חתם על חוזה חדש בברצלונה עד 2021, הכולל סעיף שחרור של 700 מיליון יורו. בסין אינם חוששים מתג המחיר המשוגע ואף מוכנים להציע לכוכב שכר בן 100 מיליון יורו. במקביל, בממשל הסיני לא חוששים לשלם לברצלונה את סעיף השחרור של הפרעוש וכבר כינו את המהלך כ'השקעה כספית מחושבת". התכנון של הממשל המקומי הוא לגייס מספר חברות מקומיות, בתקווה לסייע לחביי לממן את העסקה מבלי להיכנס לקשיים כלכליים.

צירופו של מסי לליגה הסינית עשוי להוביל מהפכה משמעותית בתפיסה לגבי הכדורגל במזרח, אחרי שבשבועות האחרונים דווח כי מספר קבוצות בליגה התעניינו בכריסטיאנו רונאלדו. בשנים האחרונות הכדורגל המקומי נמצא בנסיקה וחלק מהתכנון של הממשל המקומי הוא להגיש מועמדות לאירוח אחת מגביעי העולם (2030 או 2034) וטורנירים נוספים. עדיין לא ברור מתי הפנייה של חביי לברצלונה תתרחש, אך נדמה כי בממשל המקומי מוכנים להעניק לקבוצה הקלות מבחינת תשלומי המס, בתקווה להשלים את העסקה.

בדרך לעסקה הגדולה בהיסטוריה? מסי (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי