סימאונה מחפש ניצחון ליגה ראשון על ברצלונה במשחק העונה

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | אתלטיקו מדריד, רשמי

מאמן אתלטיקו מדריד מקווה להוריד את הפער מהפסגה לשתי נקודות, גריזמן ינסה לכבוש לראשונה בקאמפ נואו. קוטיניו צפוי לפתוח ב-11 של ואלוורדה, שמעולם לא גבר על סימאונה. דמבלה יישב על הספסל

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 בליגה הספרדית יצא לדרר ביום שישי בערב, אבל מחר (ראשון) ייערך המשחק המרכזי, למעשה המשחק שבמוקד העונה כולה, כאשר ברצלונה תארח את אתלטיקו מדריד (17:15).

המשחק זכה בספרד לכינוי "האמא של כל המשחקים", לאור העובדה שאם אתלטיקו תנצח הפער יירד לשתי נקודות בין הקבוצות כשיישארו 11 מחזורים לסיום העונה. כל תוצאה אחרת כנראה תבטיח לבארסה בסופו של דבר את התואר. יש יסוד לתקווה של הקולצ'ונרוס להפתיע, מכיוון שלאחרונה הקטלונים מגמגמים בליגה (אמנם לא הפסידו, אבל רשמו שלוש תוצאות תיקו בחמישה משחקים) ואילו לקולצ'ונרוס שישה ניצחונות רצופים.

בברצלונה יכולים להתעודד מהעובדה שדייגו סימאונה אומנם זכה על אדמת קאמפ נואו באליפות עם שיוויון נגד ברצלונה בעונת 2013/14 וניצח את בארסה בליגת האלופות, אבל בליגה הוא לא ניצח ב-12 משחקים את ברצלונה (8 הפסדים, 4 תיקו). מצד שני, ארנסטו ואלוורדה לא ניצח כמאמן את סימאונה כשאימן בוולנסיה, בילבאו וברצלונה שסיימה העונה ב"וונדה מטרופוליטנו" ב-1:1 בליגה.

נתון נוסף מעניין הוא שלמרות היכולת הפנטסטית של אנטואן גרייזמן, שכבש רק השבוע 7 שערים בשני משחקי ליגה, הוא מעולם לא כבש בקאמפ נואו ב-11 משחקים (5 עם סוסיאדד ו-6 עם אתלטיקו). לכן גם אמר: "אני מקווה לכבוש בקאמפ נואו ולחגוג ניצחון".


גריזמן. יכבוש במשחק העונה לראשונה בקאמפ נואו? (Gettyimages)

מי שיכול להיות הסוס השחור של בארסה באתלטיקו הוא פרננדו טורס שהבקיע מולה 11 שערים ב-22 משחקים שלו וזה עשוי להיות המשחק האחרון שלו במדי אתלטיקו בקאמפ נואו לאור הדיווחים כי יעזוב בקיץ. סימאונה הפך אותו לשחקן ספסל וגם מחר הוא לא מתוכנן לפתוח, אבל אולי יזכה לדקות מועטות בסיום.

למעשה המשחק עשוי להתאפיין בתור עימות מרתק בין שני צמדי ההתקפה אולי הטובים בליגה: ליאו מסי ולואיס סוארס (כבשו ביחד 43 שערי ליגה) וגרייזמן עם דייגו קוסטה (15 לגרייזמן ו-3 לקוסטה שהחל לשחק רק בינואר). 

מגן אתלטיקו פליפה לואיס התראיין ל"מארקה" והכריז: "אנחנו רוצים לנצח בקאמפ נואו לחלום על אליפות השנה. דייגו סימאונה עבד כל השבוע בצורה מדהימה והכין אותנו למשחק ולימד אותנו הכל על היריבה. לא ראיתי אותו אף פעם נח לרגע. הוא מאמן מדהים. גרייזמן? אני לא בטוח שיעזוב לברצלונה בסוף העונה. אני אפילו חושב שהוא עשוי להישאר אצלנו לעוד הרבה שנים, אבל עוד נראה".


מסי וסוארס. יפגשו מחר צמד לוהט של הקולצ'ונרוס (Gettyimages)

בימים האחרונים בברצלונה מתלוננים על השיפוט נגדם, בעיקר אחרי ה-1:1 נגד לאס פלמאס. לטענתם נפסלו להם שני פנדלים ו"מונדו דפורטיבו" חישב שלאורך העונה הורדו לברצלונה עשר נקודות בגלל טעויות שופטים, אבל יו"ר "לה ליגה" חביאר טבס, עקץ את בארסה: "זה מוזר מאוד שהפנדל שנשרק נגדה מול לאס פלמאס היה הראשון שנפסק נגדה בשנתיים בליגה".

בארסה אמורה לשחק בהרכב החזק ביותר כשקוטיניו אמור לשחק באגף ימין. בקטלוניה אומרים שארנסטו ואלוורדה עדיין לא מצא את השחקן המתאים למשבצת הזאת. ג'ורדי אלבה יחזור מהשעיה וסרג'י רוברטו עשוי לשחק כמגן ימני. פאוליניו כנראה לא יפתח בגלל ירידה ביכולתו עקב עייפות ועוסמאן דמבלה כנראה יתחיל על הספסל לאור האכזבה מיכולתו.

עוד מחר בליגה הספרדית:
לבאנטה – אספניול (13:00)
סוסיאדד – אלאבס (19:30)
ולנסיה – בטיס (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי