ג'רארד פיקה: לא אשן בלילה בגלל ההחלטה של זידאן

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | AFP

בלם ברצלונה נשאל על כך שריאל לא תעשה להם מסדר כבוד אם כבר יהיו אלופים בקלאסיקו והשיב בציניות: "מה שחשוב זה שאנחנו בפסגה". השיא של סוסיאדד הושווה, ואלוורדה הבהיר: "החלטתי שמסי לא ינוח, הוא צריך לשחק"

(גודל טקסט)
ברצלונה הצליחה אתמול (שבת) להשוות את שיאה של ריאל סוסיאדד מעונת 1979/80, כשרשמה 38 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד אחרי 1:3 ביתי על לגאנס הודות לשלושער של ליאו מסי, התקרבה צעד נוסף לעבר הבטחת האליפות ועל הדרך גם עקצה את היריבה המושבעת ריאל מדריד לפני הדרבי שלה הערב (17:15) מול אתלטיקו.


מי אם לא ג'רארד פיקה היה מי שניצל את ההזדמנות לסגור חשבון עם זידין זידאן, שאמר כי בקלאסיקו בין השתיים בקאמפ נואו אם בארסה כבר תהיה אליפות ריאל מדריד לא תעמוד במשמר כבוד כמקובל מכיוון שברצלונה לא עשתה זאת בדצמבר, כשהם זכו בגביע העולם למועדונים. בארסה כבר ב-12 נקודות הפרש מהמדורגת השנייה אתלטיקו מדריד שתשחק היום בברנבאו.


"אני לא אשן בלילה בגלל ההחלטה של זידאן", לעג פיקה לזידאן ואמר על השוואת השיא של בארסה: "זה אומר שאנחנו עושים את הדברים נכון. הייתה לנו מחצית ראשונה גדולה ובשנייה יותר נחנו. מה שחשוב זה שאנחנו במקום הראשון ובמצב נוח". האתגר הבא של בארסה יהיה לסיים את הליגה בלי הפסד. רק יובנטוס, מילאן וארסנל עשו זאת בעבר בחמש הליגות הגדולות.

38 – Barcelona are unbeaten in their last 38 La Liga games (W31 D7), equaling the all-time La Liga record set by Real Sociedad between 1979 and 1980 (W21 D17). Invincible. pic.twitter.com/bxSSTvZ55r

— OptaJose (@OptaJose) 7 באפריל 2018

העיתון "מונדו דפורטיבו" הגדיר את השלושער של מסי בכותרת: "היכל התהילה של הליגה" וכתב שמסי כבש שערים מרהיבים שנתנו עוד צעד לעבר זכייה באליפות. מסי קיבל במשחק ארבעה כוכבים וכל השאר שלושה, למעט קוטיניו שממשיך לא להבריק עם ציון של 2 כוכבים. העיתון "ספורט" נתן למסי ציון 9, איבן ראקיטיץ' ודמבלה עם 8 כל אחד.


מסי, שברח שוב לכריסטיאנו רונאלדו ב"פיצ'יצ'י" של הליגה, כבש כבר 29 שערים לעומת 22 של הפורטוגלי, בדרך אולי לעוד "נעל זהב". מו סלאח ומסי מובילים עם 29 שערים (58 נקודות) בתחרות על"נעל הזהב". מסי כבש שער שביעי העונה בבעיטה חופשית (6 בליגה ואחד מול אולימפיאקוס באלופות) והשער ה-34 שלו במדי בארסה בבעיטה חופשית ועוד שישה בנבחרת. הוא כבש 38 שערים העונה בכל המסגרות. הוא השווה את שיאו של רונאלדיניו שכבש אף הוא שישה שערים בבעיטות חופשיות בליגה בעונת 2006/7.



מסי ופיקה. שלוש נקודות נוספות לעבר ההכתרה הרשמית (AFP)


המאמן ארנסטו ואלוורדה אמר על מסי: "ככל שאני מעסיק אותו זה טוב. החלטתי לא לתת לו לנוח וכל עוד הוא כובש זה מצוין עבורנו. הוא צריך להיות פעיל גם בגלל הפציעה, אבל הוא בסדר גמור". המאמן היה מרוצה גם מעוסמן דמבלה ששיפר את יכולתו: "הוא לא רק תורם לנו בהתקפה, אלא פיתח את משחק ההגנה שלו. יש לו מקום לשפר את עצמו עוד יותר, אבל הוא מאוד כישרוני".


גם ואלוורדה התייחס להחלטה של זידאן על משמבר הכבוד ואמר: "מה יש לי להגיד. אנחנו עוד לא אלופים". הוא חגג את משחקו ה-50 כמאמן ברצלונה עם 36 ניצחונות, 11 תיקו ו-3 הפסדים. 73 אחוזי הצלחה ומאזן שערים 26:116. 


אנדרה גומש ששיחק טוב והשלים 73 מתוך 77 מסירות במשחק אמר: "להישאר בברצלונה? אני כרגע מגשים חלום ילדות לשחק בקבוצה הזאת ומקווה שיתנו לי את הצ'אנס גם בעונה הבאה". גומש מילא את מקומו של סרחיו בוסקטס הפצוע שלא שיחק ולמעשה פתח לראשונה מאז ינואר.  

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי