ברצלונה עשויה להיפרד מפרננדס, קרויף ומונצ'י מועמדים להחליפו

רוברטו פרננדס
רוברטו פרננדס | ברצלונה, רשמי

אחרי ההדחה המאכזבת מליגת האלופות, המנהל המקצועי של של הקבוצה הקטלאנית עשוי לשלם את המחיר לאחר שלא הצליח לפגוע בשחקני הרכש למרות רכש בסכום מצטבר של 446 מיליון יורו. גם קלייברט הוזכר כמועמד להחליפו

(גודל טקסט)

ברצלונה אומנם תשחק הערב (שבת) בקאמפ נואו מול ולנסיה במסגרת הליגה, ההשלכות מהתבוסה 3:0 לרומא וההדחה מליגת האלופות עדיין רודפים אותה, ומישהו יהיה חייב לשלם את המחיר על הפשלה של רומא שניצחה את ברצלונה. לפי הדיווחים, מי שיהיה השעיר לעזאזל יהיה המנהל הספורטיבי רוברטו פרננדס שהחליף את אנדוני סוביסארטה כשהיה משבר דומה לפני 3.5 שנים, אז הפסידה בארסה 1:0 לריאל סוסיאדד כשלואיס אנריקה החליט להושיב על הספסל את ליאו מסי שחזר מאוחר מחופשת חג המולד. בעקבות המשחק דרש הארגנטינאי לפטר את המאמן, אך הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו החליט שסוביסארטה יהיה זה שיעזוב.

הטענה המרכזית נגד פרננדס היא שרכש שחקנים שכמעט אף אחד מהם לא הצליח להשתלב בקבוצה. הדבר לא בלט עד כה בגלל ששחקנים וותיקים כמו ליאו מסי, אנדרס אינייסטה, איבו ראקיטיץ' ולואיס סוארס המשיכו להוביל, אבל כשהיה צריך דם חדש שיעשה את ההבדל מול רומא, התברר שאין לבארסה שאין יורשים דומיננטיים, ופיליפה קוטיניו ועוסמאן דמבלה שנרכשו בסכומי עתק נחשבים לכישלונות. פרננדס, ששיחק במועדון בשנות ה-80, הגיע לבלאוגרנה בקיץ 2015 אחרי הזכייה של המועודן בליגת האלופות ותפקידו העיקרי היה לרכוש את שחקני העתיד של המועדון, דבר שמסתמן ככישלון וברתומאו טרם הכריז שיאריך את חוזהו.

ב"מארקה" נכתב שפרננדס קיבל את כל האמצעים למצוא את השחקנים הנכונים והוציא 446 מיליון יורו, ולמרות זאת, מתוך שחקני הרכש רק נלסון סמדו וסמואל אומטיטי שיחקו בהרכב הראשון מול רומא ביום שלישי האחרון. המגן הפורטוגלי גילה יכולת חלשה והבלם הצרפתי, שעד לאחרונה נחשב לאחד הטובים בעולם בתפקידו, חווה ירידה תלולה ביכולתו. שחקנים אחרים שרכש כלל לא משחקים ובהם לוקה דין, דניס סוארס, פאקו אלקאסר, אלייש וידאל ואנדרה גומש, ורק אומטיטי נחשב להצלחה. ברתומאו לא היה מרוצה מהרכש של המנהל המקצועי ובקיץ האחרון מינה את פפ סגורה מעליו.

עזיבת ניימאר והחתמתו של דמבלה הם עוד כשלונות של פרננדס בקיץ האחרון, שלא היה מוצלח מבחינת רכש עבור בארסה. פרננדס לא ידע להתמודד עם העזיבה של הכוכב הברזילאי והצרפתי שהגיע תמורת 155 מיליון יורו מבורוסיה דורטמונד מסתמן כפלופ יקר במיוחד. לעומת זאת, הוא לא הצליח לרכוש את מרקו וראטי או אנחל די מאריה באותו קיץ ולא למכור את גומש המאכזב.


דמבלה. פלופ יקר במיוחד (AFP)

בשני חלונות ההעברות האחרונים רכשה ברצלונה שחקנים בשווי 323.8 מיליון יורו, אבל אף אחד מהם לא הפך לדומיננטי, כולל פיליפה קוטיניו שלא היה יכול לעזור בליגת האלופות מאחר שלא יכול היה לשחק במסגרת הזאת. פאוליניו (אותו למעשה רצה ברתומאו לרכוש באופן אישי) פתח נפלא ונעלם, ג'רארד דאולפאו כבר הספיק לעבור בהשאלה לווטפורד ונלסון סמדו וירי מינה מתבררים ככישלונות. הבלם הקלומביאני אפילו לא נכלל בסגל הקבוצה היום לוולנסיה וכפי שהגדיר זאת "ספורט" הקטלאני: "הוא לא מצליח להתרומם ושיחק רק שלוש פעמים במדי בארסה מאז הגיע".

עד למשחק ברומא היה נראה שלמרות הכל פרננדס יאריך את חוזהו במועדון, אך כעת סבורים שברתומאו מחפש מנהל מקצועי אחר. שמו של מונצ'י המנהל המקצועי של רומא הועלה, אבל הוא חתום אצל הג'אלורוסי ולא ברור אם יהיה אפשרי לשכנעו להגיע. שם אחר ברשימה הוא מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף, שכבר הודיע שיעזוב את הצהובים בתום העונה. גם חלוץ הקבוצה בעבר פטריק קלייברט שמילא את התפקיד בפאריס סן ז'רמן הוזכר כמועמד אפשרי.

בתוך כך, העיתון "ספורט" פרסם שמספר קבוצות אנגליות פנו לברצלונה והתעניינו בחלוץ פאקו אלקאסר שלא משחק הרבה, ואם אנטואן גריזמן אכן יצטרף בקיץ הקרוב, הספרדי יידחק אפילו יותר הצידה על ספסל המחליפים. גם מונאקו מעוניינת בחלוץ שהגיע מוולנסיה.


קרויף. היורש של פרננדס? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי