ואלוורדה: רק לאחרונה היינו פייבוריטים וירדנו מנוצחים

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | ברצלונה, רשמי

מאמן ברצלונה דיבר לקראת המשחק נגד סביליה בגמר גביע המלך (שבת 22:20, שידור ישיר בספורט1): "בגביע מקבלים רק הזדמנות אחת". ראקיטיץ': "עברתי ניתוח מהיר כדי שאוכל לשחק". אם יבקיע, מסי יקבע שיא ספרדי

(גודל טקסט)

ברצלונה אמנם מוליכה את הליגה בבטחה עם פער של 12 נקודות על פני השנייה בטבלה אתלטיקו מדריד, אבל האליפות עדיין לא הובטחה סופית ולמעשה לקבוצה שמתיימרת להיות הטובה בספרד עדיין אין תואר. זה יכול להשתנות בשבת, כשהיא תפגוש את סביליה בגמר גביע המלך (22:20, שידור ישיר בספורט1) למשחק קשה על אחד התארים היוקרתיים ביותר בכדורגל האירופי. אם ינצחו, זו תהיה זכיה רביעית ברציפות בגביע, מה שלא נעשה כבר יותר משמונים שנה. למעשה, רק שתי קבוצות הגיעו להישג הזה, ריאל מדריד בין 1905 ל-1908 ואתלטיק בילבאו בין 1930 ל-1933. בכדורגל המודרני, זה רקורד שקשה לתאר כמה הוא ייחודי.

רק לפני שלושה שבועות נפגשו שתי הקבוצות בליגה, ולמרות שבארסה באה כפייבוריטית היא נתקלה ביריבה עקשנית וקשוחה והיתה זקוקה לשני שערים דרמטיים של סוארס ומסי בדקות הסיום כדי לצאת עם תיקו 2:2. גם בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו ב"קופה דל ריי", בגמר לפני שנתיים, הקטאלונים לא הצליחו לנצח בלי הארכה. מה שיוסיף עוד עניין למשחק היא העובדה ששתי הקבוצות הגיעו לרבע גמר ליגת האלופות, אך בעוד מברצלונה לא ציפו לפחות מזה והיא הודחה באופן מביש על ידי רומא, האנדלוסים הפתיעו את כולם כשהדיחו את מנ'צסטר יונייטד הגדולה בדרך לשלב המתקדם ונתנה הופעה מרשימה גם מול באיירן מינכן למרות שהודחה.

מצד שני, מאז הניצחון הענק ההוא על יונייטד לא הצליחה הקבוצה של וינצ'נזו מונטלה לנצח אפילו משחק אחד משבעת המשחקים שקיימה. היא התדרדרה בטבלה, נתנה לבטיס ולוויאריאל לעקוף אותה וכעת אפילו המקום השישי המוביל למוקדמות הליגה האירופית נמצא מחוץ להישג ידה. האנדלוסים יכולים להבטיח לעצמם את המקום באירופה בלי קשר למיקומם בטבלה, אם יצליחו לנצח בגמר את ברצלונה של אנרסטו ואלוורדה.

"אנחנו צריכים להגיע למשחק בידיעה שאנחנו יכולים לאבד אותו", אמר ואלוורדה במסיבת עיתונאים לקראת המשחק, "אם אתה חושב שהניצחון שייך לך, כאן הדברים מתחילים להשתבש. רק לאחרונה היינו במצב שבו כולם תייגו אותנו כפייבוריטים ואמרו שהעבודה כבר נעשתה, ובסוף יצאנו מנוצחים. אנחנו חייבים ללמוד מזה".

שחקני סביליה חוגגים על חשבון יונייטד. לא ניצחו מאז (AFP)
שחקני סביליה חוגגים על חשבון יונייטד. לא ניצחו מאז (AFP)

המשחק הקודם נגד סביליה: "היינו קרובים מאוד להפסיד במשחק, ורק לקראת הסיום הצלחנו לקרוא מחדש את המצב ולהשוות. סבלנו הרבה באותו יום, אבל יש לזה גם צד חיובי. גילינו שלסביליה יש כמה שחקנים מאוד חזקים שיכולים להפוך את המשחק בכל רגע נתון".

האליפות המתקרבת: "ככל שנקדים להבטיח את התואר ככה יהיה יותר טוב. אבל לפני כן, יש לנו משחק על הגביע וזו תחרות שמקבלים בה רק הזדמנות אחת".

אחד השחקנים שיעמדו במרכז המפגש הוא איבן ראקיטיץ', שהגיע לברצלונה מסביליה ב-2014 לאחר שהוביל את האנדלוסים לזכייה בליגה האירופית. הקשר הקרואטי התאושש משבר באצבע בשבועות האחרונים וצפוי לפתוח בהרכב נגד קבוצתו לשעבר.

ראקיטיץ'. לסיים את העונה עם שני גביעים יהיה נהדר
ראקיטיץ'. לסיים את העונה עם שני גביעים יהיה נהדר" (AFP)

"עברתי ניתוח במהירות כדי שאוכל לשחק בגמר", אמר ראקיטיץ', "אני תמיד רוצה קודם כל לעזור לקבוצה שלי. שאלתי את הרופא מראש כמה זמן ייקח לי להתאושש, אם הוא היה אומר לי שלא אספיק להבריא בזמן הייתי מחכה עם הניתוח".

התיקו ברמון סאנצ'ס פיחואן: "כל משחק הוא שונה, אבל אנחנו חייבים להסתכל על המשחק ההוא. אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הטובות בליגה, אחרי הכל".

מסי. יקבע עוד שיא בקריירה עמוסת השיאים שלו? (AFP)
מסי. יקבע עוד שיא בקריירה עמוסת השיאים שלו? (AFP)

האפשרות לדאבל: "אני לא רוצה לחשוב מעבר לגמר. קודם כל נזכה בתואר אחד ואז נדבר, למרות שלסיים את העונה עם שניים יהיה נהדר".

עוד שחקן שיעמוד במוקד תשומת הלב הוא מי שתמיד נמצא שם, הלוא הוא כמובן ליאונל מסי. הכוכב הארגנטינאי יכול לקבוע שיא דיר: אם יבקיע נגד סביליה, זה יהיה גמר הגביע החמישי בו הוא מוצא את הרשת, מה שאף שחקן לא עשה לפניו. הוא הבקיע בגמר נגד אתלטיקו ב-2009, משחק שנגמר בניצחון 1:4 והיווה את התואר הראשון מתוך השישה שברצלונה של פפ זכתה בהם באותה שנה, והמשיך להבקיע גם ב-2011, 2012, 2015 ו-2017. שחקני סביליה יעשו הכל כדי למנוע ממנו לכבוש גם את הפסגה הזאת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי