נשיא הליגה הצרפתית: לניימאר אין סעיף שחרור מפ.ס.ז'

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

דידייה קיו גילה ל"מארקה" שגם 300 מיליון יורו לא יבטיחו שהברזילאי יעזוב את קבוצתו והבהיר: "סעיפים כאלה לא קיימים בכדורגל הצרפתי". לבנדובסקי הכחיש את הדיווחים: "לא חושב על מעבר לריאל מדריד כרגע"

(גודל טקסט)
עושה רושם שהדרך של ניימאר החוצה מפאריס סן ז'רמן תהיה מסובכת יותר ממה שכולם חשבו, זאת לאחר שב"מארקה" פורסם שנשיא הליגה הצרפתית, דידייה קיו, הכחיש הדיווחים על כך שלניימאר יש סעיף שחרור בסך 300 מיליון יורו שיאפשר לרכוש אותו בקיץ הקרוב. כזכור, ריאל מדריד רוצה את השחקן, אבל לא ברור אם תוכל לשים עליו את היד אם בקבוצה הצרפתית יסרבו למכור. "בחוזה שיש לשחקן בליגה באופן רשמי, אני יכול לומר שאין לו סעיף שחרור בשום שלב", אמר קיו, שבנוסף דאג להבהיר בנוגע לסעיפי שחרור: "הסעיפים האלה לא חוקיים בכדורגל הצרפתי. המועדונים לא יכולים להכליל בחוזים סעיפי שחרור המבטלים את ההתחייבויות החוזיות מטעם שני הצדדים או סעיף שחרור חד צדדי".


בעיה נוספת שצוינה ב"מארקה" היא שניימאר שיחק בצילו של ליאו מסי בברצלונה ועזב את הקבוצה כדי להיות הכוכב הגדול בפ.ס.ז', אבל אם הוא יגיע לריאל מדריד תהיה לו את אותה הבעיה עם כריסטיאנו רונאלדו, שמוכיח שהוא עדיין הכוכב הבלתי מעורער של אלופת אירופה ונמצא בכושר מצויין, כשכבש לאחרונה לא מעט שערים מכריעים בליגת האלופות, כשהמפורסם היותר היה בבעיטת מספרת ב-0:3 על יובנטוס בטורינו. עניין נוסף הוא שכרו של הברזילאי, שעומד על 37 מיליון יורו בפ.ס.ז', לא כולל ההסכמים שלו עם ממשלת קטאר. אם ריאל מדריד תרכוש אותו, היא תיאלץ לשלם לפורטוגלי משכורת דומה ואף גבוהה יותר, כדי לא לשבור את היררכיית השכר במועדון.


הנשיא פלורנטינו פרס הבטיח לרונאלדו לא מכבר שישדרג את חוזהו בקיץ הקרוב וכרגע לא נראה שיש לו סיבה לא לעשות זאת כשהוא נמצא בכושר שיא למרות שהוא כבר בן 33. ב"אס" נכתב שהמועדון עשה צעד ראשון לקראת הארכת חוזהו של CR7 ושדרוג שכרו אחרי שסגן הנשיא חוסה אנחל סאנצ'ס נפגש איתו ודן עימו בכוונת המועדון לפתוח את החוזה. שכרו של רונאלדו צפוי לעלות מ-21 מיליון יורו ל-30 מיליון יורו, כשבנוסף יוכנסו לחוזהו שני סעיפי בונוס שיקרבו אותו לשכר שנתי של כ-35 מיליון יורו. עם זאת, הוא עדיין לא ירוויח כמו ליאו מסי ששכרו נאמד ב-45 מיליון יורו. לפי הדיווח, אחרי הגביע העולמי למועדונים הציעה ריאל מדריד לרונאלדו העלאה של 9 מיליון יורו לשכרו בכפוף לזכייה בתארים וההצעה נדחתה. כעת העלייה בשכר לא תהיה מותנית בהישגים אלא רק בבונוסים נוספים.


LFP refutes report that Neymar's PSG deal has €300m release clause – https://t.co/EFK6CpEX0p – For @ESPNFC.

— Jonathan Johnson (@Jon_LeGossip) 20 באפריל 2018

בתוך כך, מועמד אחר להצטרף לריאל מדריד בקיץ הקרוב, רוברט לבנדובסקי, שבר שתיקה ארוכה בקשר לספקולציות עתידו והתייחס לשמועות על מעבר לבירת ספרד: "מעבר לריאל מדריד? אני לא חושב על זה בכלל כרגע. העונה עוד לא נגמרה. כרגע אנחנו מתרכזים במטרות שיש לנו תחת המאמן שלנו". יופ היינקס עצמו השוואה בין החלוץ הפולני לרונאלדו כשאמר: "לבנדובסקי משחק לרוב עם הגב לשער ורונאלדו מגיע משמאל או עובר בין הקווים. מה שעושה אותו מיוחד זו העובדה שהוא תמיד כובש ממצבים של חלוץ מרכזי, למרות שהוא לא כזה בהגדרה".


למרות דבריו של לבנדובסקי, זה לא מפריע לתקשורת העולמית לפרסם דיווחים בנוגע לעתידו על בסיס יומי כשבעיקר מדובר על כך שסוקנו הישראלי, פיני זהבי, מנהל מו"מ עם צ'לסי ורומן אברמוביץ' שרוצה אותו וכמובן שריאל מדריד מגששת בקשר אליו. רק הבוקר דווח ב"מארקה" שהשחקן מתעקש ללבוש את המדים הלבנים של אלופת אירופה בקיץ הקרוב, ושלמרות שהיינקס מבקש מקרל היינץ רומניגה לא למכור את החלוץ, נציגים משתי הקבוצות ייפגשו בימים הקרובים, כשגם הרצון של באיירן מינכן להשאיר אצלה את חאמס רודריגס ולצרף את עומר מסקארל בו מעוניין המאמן הבא ניקו קובאץ' עשויים לתרום לביצוע העסקה.



לבנדובסקי. לא חושב על ריאל מדריד (Gettyimages)


במדריד ערכו השוואה בין הפולני לחלוץ הנוכחי של הקבוצה, קארים בנזמה, והתוצאות חד משמעיות: מאז שהגיע בעונת 2014/15 לבאיירן מינכן, לבנדובסקי כבש 148 שערים ב-189 משחקים (0.78 למשחק) לעומת הצרפתי, שהבקיע 70 שערים פחות ורשם ממוצע של 0.46 שערים למשחק (78 שערים ב-169 משחקים). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי