אינייסטה: מה שהשגנו יוצא מהכלל, מסי: הגיע לו טרבל

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

קפטן ברצלונה התייחס לאליפות האחרונה שלו במועדון: "הגיעה לנו". הארגנטינאי, שכבש יותר מ-1,000 שערים מתחילת הקריירה: "היינו הרבה יותר טובים משאר היריבות". ב-19:30: חגיגות הדאבל הרשמיות בעיר

(גודל טקסט)
למרות שלא רבים נתנו לה סיכוי לכך אחרי עזיבתו של ניימאר, ברצלונה זכתה אמש (ראשון) באליפות ה-25 בתולדותיה, ובכך השלימה דאבל ובנוסף הפכה לקבוצה הראשונה שזוכה בתואר חמישה מחזורים לסיום העונה. בקיץ תפגוש בארסה את סביליה ב"סופר קופה", לאחר שהאחרונה הפסידה לה בגמר הגביע הספרדי. הקבוצה לא המריאה במהלך הלילה מגליסיה לברצלונה בעקבות תקלה באחד המטוסים, אך צפויה להגיע לחגיגות היום כשהשחקנים יסעו באוטובוס הקבוצה ברחבי העיר החל מהשעה 19:30 (שעון ישראל).


"אין משהו גדול יותר מזכייה בדאבל" הייתה הכותרת של העיתון "ספורט", שעקץ את ריאל מדריד שאולי תזכה בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות, אבל איבדה את האליפות. עוד נכתב שמאז 2008 ברצלונה זכתה בעשור שלם ב-27 תארים שיא מועדון. "מונדו דפורטיבו" כתב מילה אחת: "בלתי מנוצחים" אחרי המשחק ה-41 ברציפות בליגה בו בארסה לא הפסידה. ליאו מסי קיבל ב"ספורט" ציון 9 ופיליפה קוטיניו שהצטיין אף הוא זכה לציון 8. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "ההתחלה של העונה הייתה מזעזעת וזה עושה את הזכיה מתוקה יותר. חבל על הכישלון בליגת האלופות, אבל צריך להוריד את הכובע בפני ארנסטו ואלוורדה. הוא עשה היסטוריה כשבארסה לא נוצחה בליגה". מסי קיבל 4 כוכבים, בוסקטס וקוטיניו שלושה.


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… INVICTUS. pic.twitter.com/KsHIgeIRgl

— El 10 (@el10blaugrana) 29 באפריל 2018

La portada del diario Sport de mañana… ¡DOBLETE! pic.twitter.com/VkVYhz88Ss

— El 10 (@el10blaugrana) 29 באפריל 2018


ליאו מסי,
שקיבל את כדור המשחק אחרי שכבש שלושער, כבר עם 33 שערים העונה ועבר את מו סלאח בתחרות "נעל הזהב", אולי בדרך לזכיה חמישית בתואר. "מסי השלים עוד משחק גדול והראה עד כמה הוא דומיננטי בקבוצה" נכתב ב"ספורט". לפי החישוב של "מונדו דפורטיבו", הארגנטינאי הבקיע מעל אלף שערים מאז היה בן שבע ושיחק בקבוצות הנערים של ניואלס אולד בויס לפני שהגיע לברצלונה.


לערוץ הטלוויזיה של המועדון אמר מסי: "אני יודע עד כמה היה קשה לזכות באליפות הזאת ולכן אני מאושר שזכינו בה ואנחנו צריכים יותר להעריך יותר את הזכייה בתואר. היינו הרבה יותר טובים משאר היריבות. הפסדנו רק פעם אחת כל העונה בספרד, בגביע המלך, ולצערי פעם אחת ברומא בליגת האלופות. זו עונה מיוחדת מאוד בגלל שלא הפסדנו בליגה והתגברנו על קשיים. זה הישג אדיר. חבל שאנדרס אינייסטה עוזב. לפניו עזבו צ'אבי וחאבייר מסצ'ראנו, ועכשיו הגיע התור שלו. זה חבל מאוד למועדון. חבל שהוא לא עוזב עם זכייה בטרבל".


Messi on Facebook: "We're happy and proud to have won La Liga! " pic.twitter.com/BVEaL3W7LG

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 29 באפריל 2018

ואלוורדה אמר: "לזכות בליגה זה הכי קשה, כי היא משוחקת לאורך זמן ולכן היא גם התואר הכי חשוב. בגביע המלך או בליגת האלופות יכול להיות לך יום אחד רע ותלך הביתה כמו שקרה לנו, אבל בליגה אתה צריך להיות יציב. האליפות היא הלחם והחמאה של הקבוצה. הליגה ארוכה ואתה צריך להתחיל טוב, להחזיק מעמד בחורף. אתה רודף אחריה מהקיץ וסוף סוף זוכה בה, זו הרגשה נפלאה. הסוד של ההצלחה הוא שהקבוצה תשחק ביחד ולהיכנס לדינמיקה של מועדון כמו ברצלונה זה לא דבר קל. עבורי לזכות לראשונה באליפות ספרד זה דבר גדול. זכיתי באליפות ביוון, אבל כאן זה משהו אחר".


אנדרס אינייסטה שנכנס בדקות האחרונות כדי לחגוג את האליפות האחרונה שלו במועדון אמר: "האליפות הזאת מגיעה לנו. הייתה לנו עונה גדולה אם זכינו בדאבל. אני רוצה להניף את הגביע באחד המשחקים הבאים. אם אני מסתכל לאחור, קשה להאמין שהשגנו את כל מה שהשגנו. השתפרנו במשך השנים ומה שהשגנו הוא ספקטקולרי".


ג'ורדי אלבה: "הייתה לנו עונה פנטסטית בליגה ואנחנו צריכים להעריך את זה. כולנו מסתפקים בדאבל". דניס סוארס שזכה באליפות ראשונה אמר: "אני סופר שמח. זו אליפות ראשונה שלי ושביעית של הקבוצה בעשר השנים האחרונות". סרג'י רוברטו פרסם ציוץ של הקבוצה חוגגת בחדר ההלבשה.


Campeoooones, campeooooones oeoeoeoeeeee
#7heChamp10ns
Força Barça! pic.twitter.com/BkzxoijyA8

— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 29 באפריל 2018


ג'רארד דאולופאו שעזב בינואר לווטפורד, התלונן ששמו לא נכתב על חולצת האליפות: "היא גם שלי, לא?". הוא שיחק ב-10 משחקים, הרבה יותר מיירי מינה ששמו כן הופיע. גם חאבייר מסצ'ראנו וארדה טוראן לא נכללו ברשימה, כשהארגנטינאי רשם שבעה משחקים העונה.


CAMPEONES LA LIGA 1/2 también es mía no..? @FCBarcelona_catpic.twitter.com/Br5AG3H9ny

— Gerard Deulofeu (@gerardeulofeu) 29 באפריל 2018

מאמן מכבי תל אביב לשעבר, אוסקר גרסיה, צייץ בקטאלנית: "בואו נעבור על ההיסטוריה שלנו. ניתן לה את הערך שמגיע לה! ברכות לכולם!".


Repassem la nostra història. Donem-li el valor que es mereix! Felicitats a tots!
Enhorabuena a todos!
Congrats to everybody involved! https://t.co/U4CME8OKRO

— Òscar García Junyent (@oscargarciaj) 29 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי