עכשיו זה רשמי: מריאנו סיכם בריאל מדריד לחמש שנים

מריאנו דיאס
מריאנו דיאס | Gettyimages

אלופת אירופה השלימה את החזרת החלוץ שעזב בקיץ שעבר לליון הצרפתית, יוצג רשמית ביום שישי בצהריים. ב"מארקה" נטען שהקבוצה לא צירפה קשר כדי לרכוש את ניימאר בקיץ הבא, גם ראחים סטרלינג מועמד

(גודל טקסט)
אחרי מספר ימים שאופציית החזרתו של החלוץ הספרדי-דומיניקני מריאנו דיאס לריאל מדריד הייתה באוויר, הערב (רביעי) העסקה הושלמה והבלאנקוס בישרו על ניצול האופציה לרכישתו והחזרתו בחוזה לחמש שנים. הוא יוצג רשמית מחרתיים (שישי) בשעה 14:30 שעון ישראל, אחרי שיעבור בדיקות רפואיות ויחתום רשמית על החוזה החדש.


"מריאנו חוזר הביתה", הייתה הבוקר הכותרת של העיתון "אס" להחתמה המפתיעה של ריאל מדריד ברגע האחרון. מריאנו כבר בן 25, לא צעיר כפי שרבים אולי חושבים ובקיץ שעבר החליטו ראשי ריאל מדריד למכור אותו לליון הצרפתית תמונת שמונה מיליון יורו אחרי שמיעט לשחק בעונת 2016/17 ובשנים קודמות העמיד מספרים נאים בריאל מדריד C ובריאל קאסטייה.


לפי הדיווחים הוא נרכש בחזרה עבור 22 מיליון יורו, בהתאם לסעיף שהכניסה ריאל מדריד בחוזה המכירה לליון על פיו היא יכולה להשוות כל הצעה. לליון הוצעו כ-30 מיליון יורו עבור רכישת החלוץ מסביליה, אבל הבלאנקוס החזיקו באחוזים מכרטיסו ולכן שילמו מחיר נמוך יותר. אחת השאלות שנשארו פתוחות היא איזה מספר חולצה יקבל מריאנו, כשהמספרים 15, 16, 23 וכמובן 7 שהותיר אחריו כריסטיאנו רונאלדו פנויים, אך אחת ההערכות היא שמרקו אסנסיו יקבל את החולצה המיתולוגית.



חוגג את שערו היחיד במדי הבלאנקוס. חוזר מהדלת הראשית (Gettyimages)


כעת, לאחר שמריאנו ישוב לריאל, מי שעשוי לעשות את דרכו לרמון סאנצ'ס פיחואן של סביליה הוא החלוץ הנוסף של אלופת אירופה, בורחה מיוראל, שצפוי לחפש קבוצה חדשה בימים שנשארו עד סיום חלון ההעברות, שייסגר ב-1:00 בין שישי לשבת. כשנוסף לסביליה מעוניינות בו קבוצות נוספות, בין השאר ריאל בטיס ולבאנטה.


לפי "מארקה" אחת הסיבות של הקבוצה לצרף דווקא את מריאנו היא העובדה שהיא לא תמנע את צירופו של ניימאר בקיץ הבא, דבר שהגעתו של כוכב הייתה עושה. בנוסף, ישנו גם העניין הכספי כשהגעה של חלוץ כמו מאורו איקרדי או רודריגו בנוסף לשכרם הייתה עולה יותר מ-100 מיליון יורו. סיבות נוספות שנמנו לצירופו של מריאנו הן התעקשותו של לופטגי לצרף חלוץ נוסף, 21 הגולים שכבש בעונה החולפת שמיקמו אותו במקום השני בין הכובשים הספרדים המצטיינים אחרי יאגו אספאס, העובדה שמדובר היה בהזדמנות טובה בחלון ההעברות, היכרותו עם המועדון שלא תדרוש ממנו תקופת הסתגלות והיותו שחקן קבוצתי.


בריאל מדריד התרשמו שמריאנו התקדם מאוד בליגה הצרפתית אחרי שכבש 21 שערים ובישל עוד שבעה ב-45 משחקים בליון. כעת הוא יחזור לבירת ספרד כפי שעשו בעבר שחקנים כמו קאסמירו, לוקאס ואסקס ודני קארבחל שנמכרו לקבוצות אחרות עם סעיף רכישה חזרה שמומשה על ידי הבלאנקוס בעקבות יכולתם הטובה. למעשה, מדובר בפרק ב' בקבוצה אפילו של המאמן ז'ולן לופטגי, שאימן בעבר את קבוצת הבת ריאל מדריד קסטייה. אגב לופטגי, המאמן נתן את האישור לצרף את השחקן אותו שקל לזמן לנבחרת ספרד למונדיאל, לאחר שהבין שרודריגו מוולנסיה יהיה יקר מדי.


¡Buenos días! 'Mariano vuelve a casa' en nuestra portada de hoy, 29 de agosto. ¡Feliz miércoles! pic.twitter.com/7865xKSPK6

— AS (@diarioas) August 29, 2018

אז מי הוא מריאנו דיאס? ב"אס" פורסמה כתבה על החלוץ שאביו עוסק באימון לבניית גוף ויש לו מכון כושר משלו, אימו דומניקנית וסביו היה גם הוא כדורגלן. הוא סבל לאורך תקופה ארוכה מפציעות בשרירי והיה רק החלוץ השלישי בריאל מדריד קסטייה, אותה אימן אז זינדין זידאן. המאמן הצרפתי המליץ לו על מומחה שווייצרי שפתר לו את הבעיה ומרגע זה הוא הפך לכוכב בקבוצת הבת וכבש 27 שערים בעונת 2015/16, למרות שפתח רק ב-17 משחקים והוא זכה לכינוי "החיה" בגלל סגנון משחקו האגרסיבי. בזירה הבינלאומית הוא רשם הופעה בודדת בנבחרת הדומיניקנית במשחק ידידות נגד האיטי, כך שהוא עדיין יכול להיות מזומן לנבחרת ספרד.


בתוך כך, ב"דיילי מירור" וב"סקיי ספורט" פורסם שייתכן מאוד שראחים סטרלינג ישחק בעונה הבאה בריאל מדריד. שחקן הכנף של מנצ'סטר סיטי סירב להאריך את חוזהו בקבוצה והבלאנקוס הכלילו אותו ברשימת הרכש שלהם לקיץ 2019, בו הם עשויים לבצע מסע רכש מרשים. כוכב נבחרת אנגליה מחזיק בחוזה לעוד שנתיים ולפי ה"מירור" ריאל מדריד תעקוב אחרי יכולתו העונה אחרי שכבר התעניינה בו בעבר. סיטי תצטרך לחשוב אם למכור אותו בקיץ הבא, כשהיא תסתכן בכך שאם תשאיר אותו הוא יהיה חופשי לנהל מו"מ החל מינואר 2020.



סטרלינג. ילבש לבן לא רק בנבחרת? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי