"קיבלתי את הצ'אנס לחזור לנבחרת ספרד. אני אסיר תודה ללואיס אנריקה"

סרג'י רוברטו
סרג'י רוברטו | AFP

אחרי שכלל לא זומן לסגל ספרד למונדיאל, יוליך סרג'י רוברטו את הקישור הספרדי במשחק מול אנגליה בליגת האומות (21:45, שידור ישיר בספורט4). עכשיו עם מאמן שמכיר אותו מברצלונה, דברים כנראה ייראו אחרת

(גודל טקסט)

סרג'י רוברטו, קשר ברצלונה, חווה שנה גדולה בחייו. הוא התחתן עם קורל סימנוביץ' הישראלית ועכשיו קיבל מלואיס אנריקה את המפתחות לשחק בקישור הערב (שבת) מול אנגליה בליגת האומות (21:45, שידור ישיר בספורט4) אחרי שאנריקה עצמו המליץ בעבר למאמן ספרד דאז, ז'ולן לופטגי, לזמן את הקשר לנבחרת. ב"מארקה" פורסמה עליו כתבה לקראת המשחק.

רוברטו היה בן קצת יותר משלושה חודשים כשרונאלד קומאן בלם ברצלונה שינה את ההיסטוריה של המועדון וכבש בוומבלי בבעיטה חופשית את שער הניצחון מול סמפדוריה שהביא לבארסה זכיה בגביע אירופה לאלופות בפברואר 1992. בשבת, עם מספר 19 על הגב, רוברטו ישחק בוומבלי שם היה אמור לשחק ב-2011 בגמר האלופות בו ניצחה בארסה את מנצ'סטר יונייטד 1:3. הוא לא שיחק אז בגמר, אבל קיבל מדליה אחרי ששיחק בחצי הגמר מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו. "עבור כל שחקן של ברצלונה לשחק בוומבלי זה משהו מיוחד ולא משנה באיזה מסגרת", אמר השחקן.

לדבריו, השער ההוא של קומאן, שינה את חייו לנצח. הוא החל לשחק בנוער בסנטה קראוס בעיר ראוס בה נולד ורצה להיות כמו קומאן שהיה האליל שלו. לאחר מכן עבר לנאסטיק טראגונה עד שסקאוט בברצלונה קיבל טיפ שיש שחקן מנאסטיק בשם טריסטן שכדאי לשים עליו את היד לפי שיברח למדריד. הסקאוט שעובד היום עם אנדרס אינייסטה ביפן, אלברט בנאגיס מספר: "אני אוהב לבוא למגרש מבלי שהשחקן יודע שאני מגיע לבחון אותו כדי לראות אותו במצב טבעי ולא לחוץ. מישהו אמר 'תשמע יש כאן אחד עם חולצה מספר 6 שהוא אחל'ה שחקן'. ישבתי וצפיתי בו. אחרי האימון שאלתי את המאמן האם 6 הוא טריסטן כי באתי לראות אותו ואז הוא הסתכל עלי בצורה משונה ואמר לי 'טריסטן הוא 8. הוא יותר פיזי. עקבת אחרי שחקן אחר'". בנאגיס הימר על 6 שהיה כמובן סרג'י רוברטו והמליץ לברצלונה לרכוש אותו לקבוצת הנוער. טריסטן עבר לריאל מדריד ולא נשאר שם זמן רב.


לואיס אנריקה. מאמין ביכולתו של הקשר (gettyimages)

בנאגיס אמר: "רוברטו לכד את העין שלי מהרגע הראשון כי היו לו את התכונות שחיפשנו אז. הוא היה שחקן מאוד אינטליגנטי, תמיד ידע לתת את המסירה הנכונה, טכניקה מצוינת, מהיר. היו הרבה דברים טובים ביכולתו חוץ מדבר אחד. הוא לא היה טוב בהגנה, אבל תראו עכשיו. הוא עושה הגנה מעולה בקישור והוא מגן ימני פעמים רבות".

מי שבישר לסרג'י רוברטו שהוא עובר לבארסה היה מארק ויוואס, מאמן קטלאני שאמר לו בגיל 15: "אתה תהיה מקצוען. אתה יודע לעשות דברים מיוחדים". כשהגיע ל"לה מאסיה" בנאגיס שהמליץ עליו, גילה אצלו עוד תכונות: "הוא היה רציני, בחור מאוד פתוח וחברותי שהסתדר עם כולם. עם המנצחים ועם המפסידים. בחור מאוד פשוט שהתחבב על כולם בלה מאסיה".


סרג'י רוברטו וקורל סימנוביץ'. קיבל את חולצת ההרכב הפותח (אינסטגרם)

לואיס אנריקה היה נעול עליו מהרגע הראשון שהפך למאמן ברצלונה בגלל שטען שהוא כדורגלן טוטאלי במאה אחוז. לדברי בנאגיס: "אשקר אם אומר שלא הבנתי למה הוא לא זומן לסגל של המונדיאל ברוסיה. הוא יכול לשחק בכל כך הרבה עמדות ובכל אחת מהן הוא משחק טוב. היה קשה לי לקלוט שהוא לא נכלל בין ה-23". בנאגיס אומר שהתערב עם סרג'י רוברטו כשהיה בן 19 שיום אחד הוא יהיה שחקן קבוע של נבחרת ספרד על ארוחה. "מקווה שהוא זוכר שהוא חייב לי אחת", אמר.

רוברטו הודה השבוע במסיבת עיתונאים שהתאכזב מאוד שלא שיחק במונדיאל: "רציתי מאוד להיות שם, אבל ללופטגי היו שחקנים אחרים אותם העדיף. לואיס אנריקה לעומת זאת אדם חשוב מאוד בקריירה שלי. הוא היה מאמן ברצלונה ב' והעניק לי את הבכורה בקבוצה. עכשיו הוא נותן לי את ההזדמנות לחזור לנבחרת ספרד. תמיד אהיה אסיר תודה לו ואני מאושר לעבוד תחתיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי